Så ble det tirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 09. aug 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Våger meg på å starte tirsdagstråden, smal i aua etter helgens eventyr.
     
    tommy777 and Petter B-C like this.
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra windy city Kristiansand!

    Sliter med å få et klart svar fra KLM hvorvidt jeg kan benytte Crown Lounge i AMS når jeg reiser KRS-AMS-LCY i eco og siste strekket er operated by CityJet... Billetten er selvsagt kjøpt direkte fra KLM, alt på samme bestilling, KL flightnr und so weiter, og har registrert Alitaliakortet (ST Elite Plus) men er jo pingpong og tidlig julebord hos kundeservicen virker det som... How hard can it be?

    Noen med erfaringer? På forhånd takk! :)
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det ble en lang reise, tilbake fra SFO.
    Som tidligere nevnt var det feil på bagasjetelling, replassering av bagasje og feilvekting før det hele kulminerte med at alle traktorsjåfører på SFO var alle steder enn på vår maskin.
    Nåja, det kunne vært mye værre, jeg hadde det godt der jeg satt.

    Maten på returen var ikke like bra som på utreise, min personlige oppfatning. Men, det rår jo ikke SAS med, det er catering.

    Personalet ombord var en blanding av våre skandinaviske nasjonaliteter. De gjorde jobben, hverken mer eller mindre. Ingenting å sette fingeren på, ingenting å skryte hemningsløst av. Mer kan man ikke forlange.

    En ting vil jeg dog påpeke, jeg digger at SAS serverer sourdough med heftig skorpe ut fra SFO. Det er sykt godt.

    Når vi ankom CPH, så var seff flyet vårt allerede på Gate Closing status, men som tidligere nevnt, SAS hadde satt opp en ekstra maskin SK6331 som skulle tatt oss avgårde 15:10. Som hadde vært fenomenalt om det hadde skjedd, men noen hadde nok vært i overkant optimiske, så suggested departure ble til slutt 16:05. Det funka forsåvidt helt fint, men jeg var litt ukomfortabel fordi appen insisterte på at avgangen var 15:10. Det som til slutt gjorde at jeg valgte å bli i loungen, var at hverken tavlene til SAS eller appen hadde noen gate. Jeg resonnerte, at når det ikke står gate, så har jeg jo ingensteds å gå til, så da stemmer det nok, at appen tar feil.
    Var ellers imponert, straks telefonen ble slått på, var min oppdaterte itinerary på plass, jeg fikk automatisk boarding kort på SK6331 isteden, flotte greier.

    Når 16:05 opprant så var vi ombord og klar for departure retning Oslo, alle gledet seg. Vel, nesten alle. 4 stykker dukket ikke opp, og det ble ny forsinkelse for å lempe av bagasjen deres...

    Denne 737 maskinen hadde forøvrig verdens kortest sitteputer, jeg kødder ikke når jeg sier puta sluttet nesten inne på rumpa mi. Vel, det opplevdes iallefall slik.

    Men, vi kom avgårde og om de gjorde det bevisst med gasspådrag eller om det var medvind, hjemlengsel og nedoverbakke vet jeg ikke, iallefall så gikk den estimerte 1:10 flyturen på 0:45.

    Bare for at når vi var på bakken, ble vi stående på tarmac, gaten var opptatt... Sånn går nu dagan.

    Det var deilig å gå av flyet 17:15 og rusle ned til bagasjebåndet.
    Men det var ikke deilig å stå der i 2 timer og vente.
    Helt utrolig.
    2 -TO- timer...
    Jeg tok det pent, jeg har vært på tidenes harrytur (helgetur med flytid hver vei 11 timer kvalifiserer til begrepet harrytur), og var i godt humør. Jeg vet Avinor driver å oppgraderer flyplassen, men likevel.
    Jeg vet at jeg ikke har noen aning om hva som skjer i dypet hvor bagasjen blir sendt hit og dit, men likevel.
    Jeg vet at det sikkert er en veldig rasjonell grunn til at to bånd står tomme mens 4 flights fyller opp det tredje, men likevel.
    Jeg vet...
    Avinor? Hallo? OSL er melkekua deres, vi som flyr der blør i avgifter og luretaxfree, og så gir dere oss 2 timer for bagasjeutlevering? Skjærpings!

    Når de 2 timene vel var passert, så kom min lille koffert, med håndtaken brukket av :oops:. Så var det kø i ankomstservice, og for den som ikke vet det, så har de et system hvor man trekker kønummer. Heldigvis, så har de egen nummerserie for oss som har reist en del :rolleyes:. Forrige trekk på den nummeriserien var 609, jeg fikk 610. Juhu, dette skulle gå bra, almuen som trakk nummer etter meg, fikk 323, og på tavla lyste det 307. Gud jeg var glad jeg ikke var av almuen...
    308, 309, 310, 311, hm..., 312, 313, 314, jeg liker egentlig ikke å blafre med kortet men..., 315, 316, 317, dette var merkelig, eh unnskyld?, 318, 319, har dere ikke prioritetssystem for EBG?, Eh? Ja, joda, det var da merkelig, bare stå her du så skal vi se.

    Og joda, han hjalp meg etter alle kunstens regler. Prima service!

    Men, hva lærte jeg her?
    Jo, i ankomstservice så yter de expressservice for EBG+, men... Det viser seg at det er bare en (av 3) skranker som håndterer den knappen som tar EBG serien. Da denne skranken hadde fått et worst case og agenten der var opptatt med dette ene i 30+ minutter, så ble jeg stående, og nærmet meg å angre bittert for at jeg trodde jeg var noen. Så moralen, kjære venn, hvis du benytter ankomstservice, og det tar for lang tid, så er det antagelig fordi den skranken som skal ta gull er overbelastet, dysfunksjonell.
    Jeg klandrer ikke agenten, jeg er sikker på at hun gjorde hva hun kunne for å hjelpe de tre herrene, men jeg syns SAS burde hatt et system slik at i slike ekstremtilfeller, så blir ikke kremen satt helt ut.

    Ellers er øya smale og såre i dag, men et par bøtter kaffe, så er det liv igjen tenker jeg o_O.
     
    Eddie47, OttoL, geddi and 1 other person like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Kjenner ikke KLM og systemet der, men jeg vil mene at i et tilsvarende case på *A, så ville du hatt lounge tilgang? Og da er det vel naturlig at du får det der og?
     
  5. Kvevelstad

    Kvevelstad Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    God morgen fra et grått Brønnøysund!

    Begynner dagen med en tur til BOO for å få en leg på min reise til TRD senere på dagen. Kostet kanskje noen kroner ekstra, men hva gjør man vel ikke for bonuspoeng?

    Dette blir nok min siste propelltur på lenge, tror nesten det blir et lite savn etter alle propellturene det siste året.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,336
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Moralen er vel ta to kølapper? En overklasse og en riffraff-klasse :)
     
    geddi, Petter B-C and RoadKing like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    DET er selvsagt også en løsning, det hører med til historien at da jeg var ferdig etter å ha intervenert. Så ble skranke 4 ledig, og mitt nummer 610 kom opp, samtidig var skranke 2 ledig og kalte på 323... Så, hadde jeg ikke intervenert, og eventuelt tatt en riffrakk også, så ville jeg blitt tatt hånd om i uansett kø, men da etter å ha ventet i over 30 minutter. Og det er vel ikke meningen :).
     
    geddi liker dette
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra Trondheim
    Ferien er over....:( , og jeg har kun en feriedag igjen å leke meg med....
    Det blir en rolig høst ser jeg....trur ikke det blir tid for masse sprell, all den tid fruen jobber med bachelor og to smårollinger krever sitt. Akk ja.....det går mot mørkere tider...

    Ha en flott tirsdag :):)
     
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Oslo!
    Endelig begynner ting å komme seg i sitt vante møster igjen, og siden det er tirsdag, betyr det en time massasje på jobben. Det trenger jeg virkelig nå etter en sommer med mye ryggvondt. Og det er dessverre ikke av for mye flysitting, for ikke en eneste flytur har blitt foretatt siden slutten av juni. Men neste uke blir det i alle fall en tur til Køben. Ulempen er at det er det første flyet kl. 06:10. Gjesp.
    Ellers hadde jeg planlagt en løpetur i morges, men det ville ikke kroppen for den sørget for at halsen var sår og nesa var tett. Så da slapp jeg det. Håper på bedring utover dagen så jeg får en tur i kveld i det minste.
    Kan ellers konstatere at høsten definitivt har kommet med skarp luft i morgentimene da bikkja skulle på sin vante luftetur. Ble det ikke en veldig kort sommer da?
     
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,198
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp ferdig med en sykt deilig 2 timers økt i massasjerommet. Når familien og svogers familie bestemte seg for å klappe tigre, noe jeg har gjort før, så tenkte jeg massasjetime :)

    Kan sterkt anbefalte Let's relax hvis noen reiser til Phuket. Litt upclass og noe dyrere enn gatemassasje plassene. MEN, mye bedre og konsistent kvalitet......Og så slipper man overraskelsen med happy ending når man kommer som enslig mann :eek:

    Et bilde fra innsiden
    20160809_124921.jpg
     
    tommy777, Petter B-C and RoadKing like this.
  11. Jeltzin

    Jeltzin EBD, BA Sølv

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    66
    Bonuspoeng:
    18
    Good day fra Oslo og Skøyen..
    ..da var første Asia reise i høst booket og det ble jaggu ut med LX og ny 77W mellom ZRH - SIN. Men hvor i alle dager skal jeg velge sete med den hersens sete konfig'en LX har i Biz..?? Har bedt agent requeste 'single rekke' seter, men er stygt redd de foreløpig er holdt av for LX/LH Hon eller noe og da blir det å velge noe som er igjen av de doble.. ja ja..
     
  12. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sola. Vinden herjer friskt rundt hushjørnene her, regner gjør det også.
    Min tålmodighet med onlineshopping.flysas.com ga i dag full uttelling. En kjapp titt på EB kontoen kunne vise 7000 nye poeng for 10 enkeltkjøp av printer blekk fra inkmann, et kjøp som ble gjort for leeenge siden... Rimelige poeng om ikke annet ;)
    På jobben blir det bare kontorering denne uka, det blir det også de to neste ukene.
    Ha en super fin dag :)
     
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,198
    Bonuspoeng:
    113
    Shit, ikke bare i Bergen det regner...her blir selv en bergenser litt skremt ja :eek:

    20160809_161357.jpg
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Sunnmøre.

    Her bøtter det ned og frukttrærne får virkelig gjennomgå i dag av vind og regn. Blir imponert om plommetrærne våre overlever denne dagen uten skader så fullastet de er av plommer i år.
    Sitter nå hos den lokale frisøren og venter på min tur og i morgen går turen offshore igjen...

    Ha en tørrest mulig tirsdag!
     
  15. Yeager

    Yeager Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Her ble tirsdagen plutselig enda litt bedre da det tikket inn en mail fra SAS at min Upgrade Offer for torsdagens flytur til IAD var godtatt. Jeg bød 120 euro, og er ikke i tvil om at en del flere EB-poeng, bedre sete pluss inkludert alkohol etc er verdt de nok 1124 det koster meg :) I morgen blir det Øyafestivalen med Jason Isbell som trekkplaster for undertegnede, så ut på flytur torsdag!
    God tirsdag til alle som er glad i fly og musikk :-D
     
    Petter B-C and RoadKing like this.
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Med den vinklingen blir et flyselskap ansvarlig for fint lite,
    men ser du var i godt humør og i det snille hjørnet.
     
    RoadKing liker dette
  17. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,917
    Bonuspoeng:
    183
    Tirsdagen godt i gang, kjøreturen fra OSL til Nidaros unnagjort, sjekket inn på RB Royal Garden for 4 dager. I kveld blir det Supercupfinale som Real skal vinne, porten åpner om snaue 5 kvarter så det er bare å rusle oppover. Ryktes om Real Fanzone på torget, så blir nok ett pitstopp der!

    God kveld og god match alle sammen...
     
    Petter B-C and KatManDu like this.
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Næmmenææææ...

    [​IMG]

    Planen er å banne kirken, nemlig å ikke spise noenting... bare kræsje i pyjamas. :)
     
    geddi, TOS_EBG, Bizflyer and 6 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Har du ekspedert bagasje med på ego-tripp???
    Jeg vet du hadde en natt mer i San Francisco enn jeg hadde i Hong Kong ....
    Det var vel ikke shoppingtur?
    ... litt urutinert?

    Ellers skulle jeg gjerne vært med deg til SFO, selv om jeg ikke liker IPA .... det er en herlig by...

    Jeg har ikke vært i LAX .....
     
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et deilig vær i Stockholm ....
     

Del denne siden