Så, hvordan reiser barna deres?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Omaniac, 01. juni 2017.

  1. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Syns det er fornuftig av Ramsey å ikke skjemme bort barna sine med førsteklasse fra de er små. Det er heller ikke feil å lære barna å være økonomisk uavhengige, men jeg skjønner ikke vitsen med å fortelle om det i avisen.
     
  3. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,568
    Bonuspoeng:
    293
    Enig.
    Det kan selvfølgelig hende at journalisten ringte Ramsay, og ikke omvendt, men det er uansett ikke noe jeg trenger å vite om.. :rolleyes:
     
  5. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Så dere plasserer barna bak på economy når dere reiser på C eller F?
    Tror mine hadde ringt barnevernet om jeg hadde gjort dette.
     
    Sunnfjordingen and Mbj like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,568
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikek barn, men hadde ikke plassert dem bak gardinen hvis jeg satt foran. Da hadde jeg tatt en mellomting, Eco+ på hele familien.
     
  7. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Husker jeg reagerte voldsomt på dette som barn da jeg så Home alone. Barna satt bak og de voksne mesket seg i front.
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tok med sønnen min i F. Ingen av oss hadde fortjenten turen i følge Ramsey.
     
    Larsmarius and jayeff like this.
  9. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Unger i C og voksne i F må vel gå greit om det ikke er nok ledig i F.
     
    Are liker dette
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jentejuntaen og jeg reiser alltid i samme klasse. Om det er fortjent eller ikke er vrient å besvare, for hva er egentlig fortjent? For egen del er jeg overbevist om at det meste jeg kan vise til er resultatet av rene tilfeldigheter og flaks. Som det het da jeg var ung: Bak enhver vellykket mann står det en forundret kvinne.

    Derfor er det for meg helt naturlig å dele alle livets gleder med de jeg er mest glad i - min egen familie (enn så lenge de ønsker å være det... "gate is closing"..)
     
    dkvt, Baldrick, milehigh and 5 others like this.
  11. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Skal jeg tolke The Oatmeal, så hører barna hjemme helt bakerst.

    Jeg tenker i samme retning som Upsaker. Hvis jeg får barn ønsker jeg å videreformidle sunne holdninger og lære dem opp til økonomisk uavhengighet, å skjemme dem bort vil da være den største bjørnetjenesten jeg gjør.

    Når det er nevnt, setter jeg dem bak gardina, så skal jeg også sitte der. Jeg har ansvaret for dem, ikke cabin crew.
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil påstå at Bizness på longhaul ofte er mer en nødvendighet enn en måte å skjemme bort barna (3-14år). Legge gledelig til noen kroner slik at alle får fred på flyet, å ungene får en grei start på ferien. Jeg passer heller på å ikke bruke for mye penger på ungene i det dagelige og de får ukepenger om de gjør det de skal, det er penger de selv disponere, til nytt fifaspill, delbetaling på nye fotballsko eller ny mobil. Inntrykket mitt er at alt for mange unger får det de vil når de vil. Og på ingen måte lårer å håndtere penger og dermed lærer seg verdien av disse.
     
    milehigh liker dette
  13. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dette her tenker jeg folk styrer best selv. Om noen legger penger i å la barna fly f så er det helt greit.
    Man kan lære barna økonomi uavhengig sv klasse på flyet.
    Hadde jeg hatt råd hadde jeg tatt med hele banden i c/f på langtur. Å fly økonomi for å lære barna verdien av penger høres fjernt ut for meg, men som sagt, dette styrer hver familie best selv
     
    dkvt, Baldrick, Fredrik81 and 2 others like this.
  14. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Siden jeg ikke har barn, og ikke har interesse av å skaffe noen, tenkte jeg at
    det kunne vært passende med en provoserende kommentar.....:D

    ....men nei, jeg dropper det. Denne tråden skal dere som bringer rasen
    videre få lov til å ha for dere selv. :):)

    Det er altfor fint vær, og i tillegg må jeg pakke. Skal på TUR! :rolleyes:
     
    milehigh, Robert H and Fredrik81 like this.
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Mine barn som nå er 16&18 har reist TG F, OZ F og LH F flere ganger, med matchende hotellsuiter. Vanskelig å gå tilbake til økonomi-reiser da. Men jeg unner dem det, er opplevelser for resten av livet :)
     
    Robert H, DanH, anders82 and 2 others like this.
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det som er litt synd er at de neppe setter pris på det når de er der..
    Mine unger har også blitt bortskjemt i reisehenseende, og de tror at enhver flyreise innebærer lounge og antakeligvis snart også seng når man skal langt.. Slik er det nok ikke for alle småunger... hehe...
     
    Shyneno and Fredrik81 like this.
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Tja...mine har satt stor pris på det, men de var tenåringer da de begynte med F. Hvordan du oppdrar dine skal jeg ikke legge meg bort i ;)
     
  18. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Personlig irriterer jeg meg voldsomt over at man ikke kan kjøre poengoppgradering når man reiser med barn under 2 år. Det hadde vært perfekt å ha barnet på fanget i C.

    Jeg er fan av å ta med barna i C på lange turer, slik at de kan få sove godt.
     
    milehigh and Travellingalf like this.
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Her strides de lærde, men jeg er en av disse gretne folkene som mener at små barn >2 ikke har noe som helst i en J cabin å gjøre.

    Skikkelig hyggelig for folkene som har betalt 30-40K for en billett å få en skrikeunge ved siden av seg. Jeg mener flyselskapene burde nekte infant foran, snakker av erfaring ;)

    CDG-MRU i 2012 med en unge som skrek hele jævla veien, og tror du ikke at den første familien jeg ser når vi er på returen er de samme foreldrene med den samme j**la ungen som skrek like mye på returen.
    Men det værste var faktisk forledrene sin oppførsel, det var minimale forsøk på å få ungen til å holde kjeft.
    Men jeg vet at unger ikke alltid lar seg kontrollere så det beste er derfor totalforbud!
     
    milehigh, Misterix and Mbj like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,727
    Bonuspoeng:
    293
    Mine barn har alltid reist i samme klasser som meg (oss), de var aldri sutrete på fly.
    I en periode var de lommekjent i gull-loungen på CPH. Det første de gjorde når de kom inn var å storme inn og okkupere massasjestolene, deretter sørge for forsyningen ... vi fløy aldri om Oslo ...

    I dag er de voksne og flyr egentlig mye, men ikke nok til EBG og når de har lange ventetider på flyplasser sutrer de over mangel på Loungetilgang ...

    Derfor har det vært en glede å kunne gi dem et Gullkort i blant når jeg vet at de kan få glede av det ....
    Yngste som flyr mye mellom OSL- CPH/ARN fikk gavegull da hun på bryllupsreise *A til OSL-IST-JRO-...... ZNZ-ADD-IST-OSL og det gjorde stor lykke i hele perioden.

    Den eldste har et annet reisemønster et par ggr i året, OSL-EWR/IAD-TYS-EWRIAD-OSL og OSL-LAX/SFO- (Hawaii)- LAX/SFO-OSL, hun har nettopp fått gavegull og gleder seg til å nyte fordelene EBG gir ..

    "Dritten i midten" må klare seg selv .... han mangler noen få flygninger til EBG på egen hånd og får nok det i løpet av sommeren.

    Fruen sutrer naturlig nok fordi hun blir uten gull i tre (3) mnd. men det enste hun bruker det til er fast-track de fire gangene hun er ute og reiser til Oslo eller Trondheim i året uten meg. Helt bortkastet spør dere meg!
     
    Sunnfjordingen, milehigh and TomF66 like this.

Del denne siden