Så, hvordan reiser barna deres?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Omaniac, 01. juni 2017.

  1. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Junior hadde sin første tur osl-bgo. Var meget spent på hvordan det ville gå da vi skulle reise. Han var da hele 1 mnd! Han sa ikke et knyst hverken på tur eller retur. Lå bare og tittet rund seg :)
    Hjemturen var også den siste dagen det kom snø i oslo i år, og alle fly hjem fra bergen ble fosinket eller innstilt. Hadde 5-6 timer inne i terminalen på flesland og tror ikke engang at dama på bordet ved siden av merket han før han skulle få mat :p
    Han skal få noen småturer til, håper det går bra før han er klar for "eksamen"; en tur i C basinett til Miami til høsten :p
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg refererer til en tur der nettopp crew tok den avgjørelsen. Og som et unntak vil jeg tro. Fint at alle kjipper inn med en mening, men når purser som da har flydd i et par tiår tar den avgjørelsen synes jeg at det sier litt om hvor ille det var. Jeg har for egen regning sagt at jeg synes det var en klok avgjørelse. Andre her er uenig. Greit. Dere var heller ikke på flyet med to kolikk-tvillinger (og ja, jeg har hatt et barn med kolikk-tendenser så har tatt mine runder).

    Du finner sjelden/aldri et flyselskap som vil gå offentlig ut med å nekte barn selv om det var snakk om et selskap som skulle innføre soner på flyet.

    Som alt annet er det crew/purser som bestemmer i kabinen. Uavhengig hva jeg eller dere andre mener så tok de avgjørelsen om å flytte dem etter 3 timer.

    Det var altså ett unntak. Og de finnes. Hadde nettopp en 11t LH flight. Gråting på vei opp, og ned, litt innimellom. Uproblematisk (spesielt med Q25)

    Så det er faktisk ikke enten/eller, virker som dere går helt i skyttergraven uten å lese konteksten.
     
    NoLimit, Fredrik81 and DanH like this.
  3. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Som regel har jeg ingen problem med at barn reiser business eller frist. Erfaringen er at de aller fleste er godt oppdratt til at dette er et sted de må oppføre seg. Erfaringen tilsier at dette er tilfelle i 95% av gangene.

    De resterende gangene, ja dem er ille. En historie fra en 747, upper deck og en mengde barn: Når barnehagen flyr business
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg beklager hvis jeg leste posten feil. Slik jeg forstod det flyttet purser en familie for å beskytte business class passasjerens velferd (sannsynligvis på bekostning av familien og Y passasjerene) og ikke for å bedre situasjonen for familien eller for å beskytte sikkerheten til flighten. I et slikt tilfelle så kan ikke avgjørelsen forsvares.

    Det var mitt poeng, hvis ikke selskapet er villig til å ta fighten i offentlighet så får det leve med konskvensen, som i min mening er å støtte barn og familier etter beste evne.
     
    thecoldfish liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Forsvares i forhold til hva? Din mening? Regner selvsagt med at familien ble kompensert. Men utover det er vi helt uenig.
     
  6. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Typisk holdning for enkelte med barn. Det er faktisk ikke alle som syns at ungen din er verdens nydeligste og at litt barnegråt er greit!

    Klarer du ikke håndtere ungen din eller at barnet skriker mye, så har du absolutt ingen ting på first class eller business å gjøre. Vi som sitter på first eller business har betalt mye for produktet, og da er det ikke greit at du tar deg til rette.Selvfølgelig blir totalopplevelsen ødelagt for oss andre av små barn som skriker og maser under hele flighten. Det at du ikke vil forstå det sier mest om deg. Ta hensyn til de andre rundt deg og slutt å vær så egoistisk...
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Så hvis man har barn så er man ekskludert fra c og f? 95% av alle foreldre prøver å få barna til og oppføre seg som best på fly, akkurat som at 95% av voksne gjør det.
    Jeg ser poenget med at man betaler for fred og ro, men all den tid barn får lov til å være i c/f så er det faktisk noe man må tåle og være forberedt på kan skje.
    Og det å gi @Chrisljo en sånn skyllebøtte er for dumt. Regner med du ikke har barn selv?
    Et fly er som resten av samfunnet, du møter alt mulig rart.
    PS. Frikjenner ingen som frislipper barna sine på fly, men den holdningen om at du på c er mer verdt enn andre er håpløs
     
    Lnbre, yukho, Chrisljo and 3 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kremt...

    Veit ikkje heilt om eg likar utviklinga i tråden. Temaet engasjerar tydeligvis, men la oss prøve å holde ein grei tone oss imellom.
    </mod>
     
    Travellingalf, grisefod and Robert H like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    ... bråker barn mer enn tre IF gærninger på MR eller bonustur i C eller F?

    Her lest noen reisebrev ......

    Lenge siden jeg reiste med mine barn på tur, deres mor er lærer og hadde klart kontroll.
    Men jeg har noen ganger hatt barnebarn på fanget i Plus (OSL-BGO-OSL).... fått noen underlige blikk fra andre medpassasjerer når barnet satt på fanget mitt på 1D ... tydelig at de mente at så små barn skulle fly bak i bussen, helst i baksetet ....

    En gang var det en fra CC som også bemerket det ... skulle ikke dere sittet lenger bak?
    Barnet oppførte seg stort sett bra, flørtet med naboene, spiste lefse og så Fantorangen på morfars iPhone ...
     
    Last edited: 18. juni 2017
    Avixlo, Travellingalf, Are and 6 others like this.
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Kunne skrevet det bedre en anders82@

    Selvfølgelig skal folk oppføre seg om de er 0-100år.
    Og foreldre/flyvertinner må gjøre det de kan for å holde orden i rekkene, ingen må gå på selvstyr.
    Om et infant gråter eller f.eks Meg eller NoLimit@ skulle bli litt høyrøstet/engasjert så er ikke løsninge å forvise oss bak til Eco.
    Kan godt være enig at om man f.eks vet man har tette bihuler, kolikk eller generelt ikke kan oppføre seg så bør man vurdere om man i det heletatt skal ta turen ombord i et fly.
    Samtidig så forstår jeg godt at folk syns unødig støy ombord i et fly er dumt. For mindel så kan jeg forstå at et gråtende barn som blir trøstet av foreldrene er noe man ikke kan ha kontroll på. Da er det værre med 50åringen i C som spøy ut over to seter, etter å ha drukket 5-6 glass for mye i loungen. Han var langt fra edru da han 7 timer senere snek seg frem gjennom immigrasjonskøen, for så å finne ut at han ikke hadde fylt ut skjema som ble delt ut til alle på flyet.
     
    Last edited: 18. juni 2017
    thecoldfish and anders82 like this.
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De ble vel "forvist" i påskudd at de skulle få mer Champis.
     
    Insomnia4u liker dette
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Let kids fly (and always travel with earplugs and a world-class headset).

    [​IMG]
     
    OysteinD and anders82 like this.
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Synes kanskje du er litt indignert og i skyttergraven selv.
     
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke litt ironisk at du etter denne posten kaller andre for egoist?
     
    OysteinD liker dette
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Seriøst..?
    Hva er det for et spørsmål....

    Mine unger sitter ofte på rad 1, men aldri har noen spurt om vi har gått feil...
     
    Petter B-C, anders82 and thecoldfish like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    Barnet satt på fanget mitt på et fullt fredagsettermiddagsfly fullt av pandion og diamanter og en drøss med gull ....
    Regner med at hun fikk sett i papirene, for hun var bare hyggelig på resten turen ... kanskje uvanlig med en ett åring med Cc billett på fanget til en diamant på 1D ... jeg vet ikke ..
     
    anders82 liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Vi hadde med hele batteriet på Plus for et par år siden og det var bare fryd og gammen. Riktignok halvfullt fly, så mor, far og svigermor hadde hver sin 3-seter og to barn og fordele.
    Returen via CPH var på 2x stappfulle fly, men det gikk som en drøm. Var en og annen skeptisk medpassasjer da begge barna tutet for full musikk på vei inn i flyet, men så fort vi fikk satt oss var det god stemning. Hele crew var behjelpelig og tok alt med et smil og da går det litt lettere. (I tillegg har jeg verdens søteste barn, så det hjalp nok noe ;))
     
    Travellingalf and DanH like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    En søt (?) liten historie ...

    For en del år siden skulle min bror, som den gang var Pandion, på tur med hele sin familie til Kina med SAS. De hadde alle seter i BIZ.

    Yngste sønnen (ca 10 år) hadde fått beskjed om hvilket sete som var hans og han løp som en vind gjennom og forbi alle i broen og smatt forbi CC og satt seg pent og rolig i setet sitt. Faren kom aller bakerst med alle pass og boardingkort.
    En av damene kom da frem til gutten og forklarte med tydelig beskjed: "Du skal nok ikke sitte her, vær snill å kom deg bak til der DU skal sitte!!"
    Slukøret måtte gutten, til tross for protester, forlate setet og gå bakover .....

    Dette syntes nok ikke faren (med pandion) var korrekt oppførsel fra bolagets representant og det ble nok kommunisert med tydelig bergensrøst.....

    Den gutten har aldri noen sinne fått bedre service på en langtur med SAS!
     
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hun slapp billig hvis det kun ble tilsnakk på stedet og ikke noe mer i ettertid.
     
  20. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Ungene reiser alltid med oss. Da blir det som oftest enten Plus eller business. Med et hederlig unntak av en chartertur fra helvete da de var små, så har de oppført seg kjempe-ok og bråker definitivt mye mindre enn voksne som reiser. Så lenge de får ipaden, får med seg en Pringlesboks og en bok, så går det som smurt.
     
    anders82 liker dette

Del denne siden