Søndag Folkens

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 31. juli 2022.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,558
    Bonuspoeng:
    183
    Tenke seg til at det er 100 år siden, 18 år gammel Ralph Samuelson kjører på vannski for første gang i Minnesota

B1.jpeg

1936 Haakon VII åpner Trollstigvegen

B2.jpeg

Og I 1936 bestemmer IOC seg for å tildele Tokyo som arrangør for Olympiske leker i 1940, men dette blir kansellert pga 2.verdenskrig.

I 1959 får Cliff Richard and the Shadows deres første nr 1 hit single i England med Living Doll
    Her er en video fra 1959

Og her er en med farger fra 1999

Apollo 15 Astronautene tar en 6,5 times kjøretur på månen i 1971

B3.jpeg

Delta Airlines DC-9 723 styrter I tåken på Logan Airport, Boston, 1 av 89 passasjerer overlever selve kræsjet men dør etter 5 måneder.

B4.jpeg

I 1994 Stockholm måler gjennomsnitt temp til 21.5°C; det er det varmeste siden Juli 1855

Vebjørn Rodal vinner OL-gull på 800 meter i Atlanta 1996

Absolutt et episk minne det løpet der!

Fidel Castro overfører i 2006 midlertidig makten over til broren Raul Castro. Dette fører til stor feiring i Little Havana

På Hawaiii blir det i dag avholdt den årlige flagg dagen.

B5.png

Hawaiii har det eneste US State flagg som inneholder ett annet sitt lands flagg.

I dag er det flere ting å feire.
    J.K. Rowling fyller fyller 57 år i dag, kan det ha en sammenheng med at Harry Potter ble «født» på denne dag i1997?

B6.png

Avocado og Jelly Beans day er det også.

Gratulerer Med Dagen til min Far

b7.jpeg
    Bilde er nok fra ca1986-87

Elin som jeg hadde mitt første ligg med i nærheten av Stuvstjern i 1992 og Eline kan feire navnedagen.

Ha en flotters Søndag Folkens!

2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Vi har passert midnatt og det har blitt søndag, men jeg vil likefult holde meg til tipset jeg fikk fra en vegg i Uruguay mens jeg sorterer bilder fra ferien.

upload_2022-7-31_0-58-2.png

Reisebrev er påbegynt for de som lurer, men ikke skrevet ferdig.. Er knapt halvveis og er på snart 4000 ord.. Tror jeg babler for mye :D

God søndag folkens!

Kristian, Kvalvaag, Calling and 14 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med navnedagen Eli, og udødeligjøringen på internettet som @kjeeli sin første.

Selv skal jeg vanne tomatplantene……….

4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Nettopp ankommet hotellrommet etter en heller fuktig aften på Trap her i Budapest. Om 8 timer settes kursen mot Hungaroring, og etter rapportene fra andre nordmenn her nede om 2-3 timer i taxikø for å komme inn til byen igjen både fredag og lørdag er jeg veldig veldig veldig glad for Super Gold billetter med VIP-road til og fra og egen VIP-parkering, og ikke minst er jeg veldig veldig veldig glad i Jeanette nå siden hun er vår sjåfør i dag. :)

Jeg kjenner 3 x Elin og kommer for all fremtid til å se litt mer skeptisk på disse damene etter innrømmelsen til @kjeeli over her. Må jo bare spørre alle tre om de kjenner en Kjetil. :p

5. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    God Søndag fra Brussel, fine dager på Tomorrowland som dessverre kommer til sin slutt i dag. Mulig jeg bør booke fly tilbake til Norge snart? Jeg må på jobb en gang i løpet av uken, sas ordner ikke dette, må kanskje ty til luftwaffe eller annet europeisk tjafs.

6. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,504
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Fikk inn en slump NCC poeng fra sist helgs opphold på Farris bad. Platinumkravet oppfylt 5 måneder "før tiden".

Fikk også tegnet avtale med V-premium. Nå blir det Premier league i heimen fra førstkommende helg. Prisen satt ned til 599,- kr i måneden + alle filmkanalene.

Grådige TV2 tok 899,- kr ? for fotballen, godt de har mista rettighetene.

Deilig å vinne serveringsfatet i kampen i går.

Haaland who..??

Ha en høytscorende dag

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Pula. Etter dagens trådstart kunne man nesten stoppet der, men slik er ikke vi. Kroatia er en behagelig opplevelse, pent, ryddig og godt vær.

Båttur i går kveld for delfinspotting. Delfiner så vi, men de var ikke så fotogene. Eller jeg var for langsom. Så da blir det kun et par stemningsbilder fra sjø - og landside.
    20220730_202724.jpg

20220730_205448.jpg

Ha en fin dag!

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra strilelandet på solkysten, Disney Jr på TV og kaffe og IF.
    De blå flekkene på himmelen blir større og større .. det blir nok en fin dag.

En må jo være den første @kjeeli ..
    3430B77F-5B0E-4F13-BA22-B99F68ED21D8.jpeg

9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Majorstuen!

Pakket og klar for en uke i varmere strøk. Nærmere bestemt Palermo. SK tar oss ned dit via CPH i dag.

Ha en strålende dag.

10. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,577
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo vest.

Ferien er over for denne gang. Sas appen viser kun 3 bookinger! Kan ikke huske hatt lavere antall bookinger siden appen ble lansert:eek: NC appen viser også kun 3 bookinger. Snakk om tilbake til hverdageno_O

Ha en strålende søndag alle IF-ere.

Calling, Sonictravel, Upsaker and 6 others like this.
  11. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    God søndag fra Anantara siam. Et bra sted for en god lunsj. Mener å huske at for noen år siden var det Four Seasons som hadde hotell aktivitet her. Servicen er upåklagelig og maten var god. Nyt sommerdagen :)

3DFB81F4-5887-4114-BAC1-19D1283EB7DF.jpeg

Calling, Sonictravel, Upsaker and 7 others like this.
  12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen.

Det er meldt regn hele dagen, som betyr at jeg "dessverre" ikke kan fortsette å male hus. Jeg er utrolig lei meg for det. ;)

I dag skal jeg prøve å lage orange chicken ala panda express, oppskriften ser veldig enkel ut, så det går nok helt fint.

Ha en flott og rolig søndag alle sammen :)

...forresten. Noen som tilfeldigvis vet om det er OK å sjekke inn corneliusfat som baggasje hos SAS og Widerøe? Fatet skal selvfølgelig inneholde øl og jeg passer på at vekten blir under 23kg. Skal i 50-årsselskap i Nord-Norge og tenkte det kunne være greit å ta med litt hjemmebrygget øl.

Last edited: 31. juli 2022
    Calling, Sonictravel, Upsaker and 6 others like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,788
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Litt sent oppe i dag, da det ble litt flere øl i går en forventet. :rolleyes:

Kanskje jeg skal bade i dag?

Har ikke reist på lenge, men kan glede meg over at SAS-appen har 20 bookinger klare for meg. Det kan bli en fin høst! (Og vår)

Calling, Berlioz, themichael and 5 others like this.
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg dro med meg et fat i bilen på tur nordover, og når jeg kom fram trengte det å stå i hvertfall en uke før det slutta å skumme…

Flyingdutchman liker dette
  15. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    Skum kan jeg få kontroll på med lange tynne slanger. Eller i verste fall tappe i litermål først og så la det roe seg ned litt.

16. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    En slaraffenformiddag har akkurat glidd over i slaraffenettermiddag. Det er aktiv chilling før det blir avreise mot stevne for snuten og en langtur i skogen for meg;
    0DB2D12A-6272-4154-B38B-701B1A27437B.jpeg
    Ser ut som det blir en rolig reiseuke, en svipptur til Beograd fra onsdag til fredag er det eneste på planen så langt.

Eddie47, Upsaker, Calling and 5 others like this.
  17. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen/ettermiddag fra KLM Crown Lounge i Amsterdam, slår ihjel litt tid her før siste etappe hjem til Oslo.

ha en flott søndag!

Eddie47, Upsaker, Calling and 6 others like this.
  18. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    God tur videre!

Ble det flere hus på deg?

19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    LOT til 5k hvor man får seg en natt i Warszawa tenker jeg er en mulighet og ikke problem når man får besøke Polen igjen, det er forståelig nok ikke billig å komme seg fra Brussel i morgen. Reisefølge sitter litt finere i det enn meg da de booket billetter for en evighet siden, jeg skulle egentlig ikke til Brussel i år og billettprisene er vel straffen for å ikke planlegge litt bedre :rolleyes:

Eddie47 and Flyingdutchman like this.
  20. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    Blir det rimeligere å reise fra Paris eller Amsterdam? Toget fra Brussel tar bare rundt to timer og koster ikke all verden.

Flyrlavt liker dette

Del denne siden