Søndagen er her!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 19. febr 2022.

1. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,315
    Bonuspoeng:
    183

Ikke helt enkelt det der nei.
    Fant noen fine billetter til US via Tyskland i påska for jeg og junior, men slik det er nå så må han testes begge veiene om en skal ha transit der (junior er 9år og uvaksinert). Han hadde for så vidt covid forrige måned men har ikke registrert dette noen plass så hjelper vel ikke stort det heller.

travelislife liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,272
    Bonuspoeng:
    293
    Hei fra SAS gullstuen :)

Kan bekrefte at den igjen har blitt stengt for andre enn gull (vanlig sone utenfor gull er mao også åpen igjen). Og at maten har blitt langt bedre enn da gullstuen var eneste åpne avdeling på OSL SAS utland. Vin er fortsatt 1 kjedelig hvit og 1 ditto rød.

God resten-av-helgen, if!

20220220_121722.jpg 20220220_120402.jpg

RoadKing, Earl, Calling and 12 others like this.
  3. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Mysen. Dagens første kaffe ned i strupen nå kl 12:55. Sov fra 3 og i 9 timer. Føler et behov for en tur nå snart ja. Søndagen går til brødbaking, turgåing, sushi spising og reise-googling (kvalitetstiden, haha) :)

RoadKing, Earl, holmen and 3 others like this.
  4. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Nope - ikke det noen av oss vet i alle fall. :p Men det er forsåvidt ingen direkte krise. For vi har bare litt under to timer med transit, men lounge, champagne og litt mat er viktig! :D

Vi er nå kommet ombord på flyet til IST og er klare for vinterferie om få strakser. Tvi tvi! :)

Earl, indahla, Sunnfjordingen and 2 others like this.
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,160
    Bonuspoeng:
    183
    :D
    Det er nok en transperson men hun ble presentert som she.
    Det tok helt av, et halv times show sett fra fortauet og min datter på 7 fikk higefive og sto bare og måpte.
    Kom noen brannbiler fra ulykken med helikopteret under showet og de slo på lys og lyd rett vak under showet.
    Slikt skjer kun i USA :D:D

tobeornot999 and Eddie47 like this.
  6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,065
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, skal man reise smertefritt i EU i vår/sommer er det viktig å få tatt boosterdosen. Hvis den ikke er tatt 9 måneder (270 dager) etter dose 2 så er ikke lenger vaksinepasset gyldig.

tobeornot999 and spacecosmos like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,160
    Bonuspoeng:
    183
    @drsyk , neste gang du er i Miami, er det bare svi av amex platinum kortet ditt på denne. Regner med du kan få rabatt ;)

Sunnfjordingen liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Dagen startet med sol, men nå har det begynt å regne. Og hva gjør man da? Jo, booker et spontanopphold på Farris bad. Går an det, når det bare er 20 min til fots ;) Ser frem til å flyte rundt i varme kilder, en god natts søvn og hotellfrokost og spa i morgen før en sen start på jobbdagen :D

RoadKing, Earl, holmen and 6 others like this.
  9. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,160
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke glem det viktigste, aufguss.
    Hils Veronika fra meg ;)

Jeanette liker dette
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,022
    Bonuspoeng:
    293
    Og Stein Erik fra meg ;)

11. travelislife

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres jo helt herlig ut! Hadde nesten det samme i tankene selv. Fortjener snart et opphold på Farris Bad med varme kilder og aufguss og god stemning, omså det skulle være alene.

Tok en overnatting der før Danmark og Polen på kjøretur. Det skal jeg gjøre neste gang jeg tar ferga til Danmark. Fin start på dagen å overnatte på det stedet, et bilde fra kvelden før, utrolige fine baderom på det hotellet, ikke noe helt standard greier:

Jeanette and RoadKing like this.
  12. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,884
    Bonuspoeng:
    93

Har tur til Istanbul denne mnd. Takk for info om hva som gjelder av regler når det gjelder transitt og lounge adgang i Tyskland (flyr selv også via Tyskland). Holder det med at en er fullvaksinert (3 doser) når en skal inn i Tyrkia eller er det krav om pcr test 24-timer før avreise / evnt. ved ankomst. Slik jeg selv har forstått det holder det å vise frem vaksine kortet som minimum viser to doser. Samtidig så endres jo regelverk ofte. God ferie :)
    Edit, Ser at via ambassaden at det skal holde med å fylle ut digitalt skjema før avreise dersom en har min. to doser. Flott om du gir en tilbakemelding om du opplever noen andre krav / problemer

Last edited: 20. febr 2022
  13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,432
    Bonuspoeng:
    183
    For innreise til Tyrkia trenger du bare å ha med EU vaksinepass og HES kode (innreiseskjema) utfylt siste 72 timer så er det null problem. Krav om negativ test gjelder kun uvaksinerte. I teorien kan man bli plukket til stikkprøve-test ved ankomst, men har ikke sett noen bli plukket ut.

phileas liker dette
  14. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,611
    Bonuspoeng:
    293
    God sein ettermiddag fra MBT. 10km på ski trygt gjennomført, jeg var akkurat litt raskere enn Johaug på 30k.

Ellers vært en tur innom OSL og Dr Dropin. 2500kr for PCR er nærmest ett ran. Men fikk negativ tilbakemelding innen timen så da blir det tur igjen i morgen tidlig.

15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,611
    Bonuspoeng:
    293
    Man trenger ikke å vise negativ test hvis man har alle 3 dosene.

Edit; tror det samme gjelder hvis en har 2 doser der siste er max 270 dager gammel. Skal spørre på torsdag

Last edited: 20. febr 2022
    phileas liker dette
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,727
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Sunset Blvd.
    IMG_20220220_092623PXL_20220220_171412956.MP.jpg

Solen skinner, etter at morgentåken forsvant. Men det er ikke kjempevarmt. Men, varmt nok for shorts.

Det ble "noen" margaritas på Rainbow i går, og vi har sovet hele natten. Så nå er vi klare for road trip!

Straks frokost på andre siden av gaten, og så henting av leiebil, stopp på butikken, og lunsj i Laguna Beach.

17. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Se svaret fra @Nordlands nedenfor. (Så slipper jeg å skrive...) :p

Den eneste plassen de sjekket noe som helst, var på Gardermoen. Man trenger utskrift fra Helsenorge. Spiller ingen rolle om man er vaksinert med to eller tre doser inn til Istanbul. I Frankfurt var det kun boardingkort som ble skannet og i Istanbul var det kun passkontroll. That's it. :D

PS! Skal du inn på lounge, så må man altså enten ha tre doser eller negativ koronatest. Er man vaksinert med kun to doser, så nektes inngang. :mad:

God tur!

phileas liker dette
  18. FlamtheAvGeek

FlamtheAvGeek Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld fra Flesland med en seig kveldsvakt til 00 :)

Anbefaler alle å se "Fallet: Hva skjedde med Boeing?" på Netflix. Rystende dokumentar.

19. travelislife

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Ja! Jeg så reklame for den i går kveld og bare måtte se hele dokumentaren med en gang. Utrolig hva penger og grådighet kan gjøre med folk. Så utrolig sleske de var i Boeing.

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,022
    Bonuspoeng:
    293
    Var eller er ?

travelislife liker dette

Del denne siden