Glemte å ta endel bilder den andre retningen, så her er en mer komplett oversikt. Hovedsaklig med detaljer om meal service på Thai Airways sin TG954 som altså er returen til Oslo. Direkte fra BKK. 11 timer og 35 minutter tur idag, på ruten som har rutetid på 12 timer ganske presis. Kabinsjef kom til setet og fortalte reisetiden, ønsket velkommen og takket for at jeg er Thai gull før flytiden senere kom på høyttaleren. Fikk også, vanlig style fra Thai, forretten bragt ut før alle andre i biz sammen med 2 andre med god status i TG eller Star. Morsom liten gag, og de går jo tydelig etter ett oppsatt skjema siden samme service skjer hver gang. Liker TG veldig godt. Men om noe, kan man kanskje si at de har litt maskinell service hvor alt nettopp er veldig etter et script. Samtidig betyr det lik, og like bra, service hver gang. Alt i alt liker jeg det fremfor SAS og mange andre - hvor det tilfeldige crew'et og dagsformen deres bestemmer om det blir bra service eller ikke Etter avgang mot sør fra Suvarnabhumi, ventet god utsikt ned mot innerste del av Siam Bay og bebyggelsen langs kysten før flyet snudde mot nord.
Først en enkel taster igjen, sammen med cocktail og vinen jeg valgte til å følge maten (lamb rack) senere: italiensk rød, sangiovese, klassisk vin fra nord. Menyen her:
Deretter det som er absolutt favoritten min hos Thai, som de innførte da de hadde jubileum i fjor. Skulle egentlig være bare da, sa de. Og bare ut fra BKK. Men antagelig har de fått gode tilbakemeldinger fra flere enn meg som liker denne retten veldig godt. Den er i alle fall fortsatt på ex-BKK flights en bare da) Gåselever og en god liten boks med sibirsk kaviar. Ja, dette er ikke første klasse - bare biz - men det er imponerende bra for en biz kabin.
Lamb rack, ganske spicy saus som egentlig så uskyldig ut som gravy. Godt på smak alt sammen, men litt tørt kjøtt slik jeg kanskje burde gjettet før jeg bestilte det på 10000 meter Flott presentasjon, og mer mat enn jeg egentlig hadde lyst på nå, kl 02 på natten. Reisebrevet gikk over til å bli live - for pga turbulens stoppet all service opp. Så langt i over en halvtime. Dermed fikk jeg god tid til catch up på IF, men har ikke kommet lenger i måltidet Venter på en oste-tallerken, og synes generelt at nettopp det er veldig godt etter et måltid. Kommer dessert også, men antar jeg takker nei til den siste og heller inntar sengen. Får se hvor lang tid det tar før de gjenopptar service.
Ugreie luftstrømmer bare fortsatte, så den av pilotene som har kontroll har forsøkt å styre utenom torden etter beste evne. Det gikk ikke så bra, og måltidet er fortsatt på stedet hvil etter det som må nærme seg 1 time nå. Snart på tide å sove.... Været kan ingen gjøre noe med. Men ser jo ut som en stup full sjåfør, dette
Droppet den resterende maten når det endelig ble restart av servering. Kabinsjef fra første post over beklaget så veldig, og jeg ga selvsagt det eneste rimelige svaret: "no problem of course, weather is out of your control". Men han lurte på om han kunne gjøre dagen bedre ved å re opp sengen min, legge på madrass og gjøre alt klart for natt. Da var svaret et åpenbart ja, takk. Kom tilbake til setet som var ship shape: ...og med det slutter dette reisebrevet. Mens det fortsatt er tid til ca 8 timer på flat bed før denne A350en må gjøres klar for landing. Takk for følget!
Syntes også TG var en av de bedre i *A og fløy gladelig med de østover før vi flyttet til skyteam, samtidig som jeg syntes de fikk ufortjent mye ris her inne på forumet. TG var en av de kabinene jeg sov best i (sett bort fra first kabiner). Men det jeg skulle si, er at jeg syntes det alltid er mye turbulens over Bengalbukta og Andamanshavet. Litt synd da det fort vekk stjeler 2 gode timer av flyturen vestover ut av Bangkok. Takk for bilder og skildringer.