Sør-Afrika

Tråd i 'Reisemål' startet av mathiasfe, 08. febr 2017.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,906
    Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende. Har bestilt en sånn boks, men e-sim var jo mye billigere
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,600
    Likes mottatt:
    63,598
    Bonuspoeng:
    293
    Har brukt Airalo en del selv, og det er en glimrende løsning.
     
    anders82 liker dette
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med leiebilselskap "Green Motion"? Ser at de har en ganske konkurransedyktige priser både via egen hjemmeside og viatrumf, men forholdsvis lite og varierende erfaring med dem i Sør-Afrika.
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    986
    Likes mottatt:
    3,672
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på en bonusreise som potensielt gir meg connection i JNB fra ca 03:00 til 18:30. Er dette en by som er verdt å besøke, og hva bør en eventuelt få med seg? Er det noen som har erfaring med 1-dags/halvdags-safari i området?
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,621
    Likes mottatt:
    6,070
    Bonuspoeng:
    183
    Noe er det. Lei deg en bil og kjør innom f.eks. Apartheid museum, Constitution Hill, Museum Africa og Mandelas hus i Soweto. Sakhumzi rett ved Mandelas hus har ganske grei mat. Ellers er Pretoria ikke så langt unna heller.
     
    Last edited: 14. mai 2024
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,100
    Likes mottatt:
    33,406
    Bonuspoeng:
    293
    På generelt grunnlag; En by skal være et utrolig dårlig turistmål hvis alternativet er å tilbringe drøye 15 timer i loungen...
    JNB er en ok plass å slå ihjel en dag :)

    Jeg har aldri skjønt den der greia med å gå over bekken etter vann. Hvalsafari? Du bor jo i Norge :)
     
    Rapolo liker dette
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,245
    Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har vært på heldags sightseeing i Johannesburg. Noen venner av meg dro samtidig på dags-safari. De var veldig fornøyd, så det er jo mulig. Dog er dette over 10 år siden, så jeg har ikke noen tips til turoperatører etc.
    Ang. sightseeing, så er det jo noe å se på i byen, men vi var uheldige og opplevde stengte dører på et par museum pga en helligdag e.l.

    PS: Kan forresten anbefale https://lionandsafaripark.com/
    Der fikk vi lov til å klappe løveunger! Veldig gøy. Man får se mange dyr på nært hold. Bl.a. leopard..
     
  8. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    43
    Skriver under på den, gjorde det under fotball VM i 2010.
     
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,272
    Likes mottatt:
    8,858
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk om Neighbourgoods har marked den dagen, det er stas. Midt i sentrum og kan ta toget inn fra flyplassen.
    Jeg har likt meg i Rosebank, ganske hyggelig område og de hadde en kjempebra pizzarestaurant der, men den ser nedlagt ut nå dessverre. En del gallerier og stort kjøpesenter i nærheten.

    Hadde selv unngått å prøve på en safari på dagtid, det er fort mye kjøring før du kommer ut til faktisk gode reservat og parker. Det beste for å se dyr er morgen og kveld, og mener selv det beste er å se de i naturlige habitat, ikke inngjerdede områder - da er det bedre å spare til en anledning hvor det kan gjøres ordentlig. Har også personlig veldig lite til overs for steder som kommersialiserer klapping av neddopede, ville dyr, men nå sitter jeg sikkert litt på en høy hest her også.

    [​IMG]
     
    holmen, btm and Rapolo like this.

Del denne siden