Søvnig søndag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Berlioz, 21. april 2024.

1. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra pt IST.

Thai serverte en fin flight fra BKK. Full cabin. Hyggelig og effektivt crew, hjelper å være hvithåret. God nok mat for en c-klasse. Og litt søvn.

Flytiden ble økt med ca 30 min for å kunne bevege seg i sikre soner. Tregt nett i TK lounge gjør at dere går glipp av flyruten.
    Edit:Færre folk gir raskere nett
    20240421_052039.jpg

Ha en fin søndag! Takk for oss.

Last edited: 21. april 2024
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,661
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Doha, turen går som nevnt videre til Tibilisi. Ruten er over Iran og Shiraz, Isfahan og Qom. Med en 737MAX. Spennende:)

Frokost på den nordlige loungen;

IMG_5898.jpeg

Edit; vel ombord og tatt vare på;

IMG_5902.jpeg

Regner med QR får bedre seteoppsett enn dette når de mottar 737-8/9/10 fra egen bestilling, disse er noe S7 ikke fikk levert;
    IMG_5901.jpeg

Last edited: 21. april 2024
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Søndag på solkysten .. 3 grader
    Du verden!
    B44FFBBF-BB5C-4AF9-B39E-B18563612869.jpeg

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Sol og sol og atter sol, men j*$&lig kaldt!
    I går gjorde jeg ting jeg ikke kan; beskjæring av frukttrær. De er iallfall mye mindre enn da jeg startet. Om det blir noe frukt på dem, det får tiden vise. :rolleyes:

Booket en skikkelig tullete reise på fredag. Vanligvis pleier jeg å bare være på hytta hele sommeren, men kanskje denne sommeren blir annerledes?

Det startet med at jeg fant en bonusbillett med SAS til ATL, og den ruten har jeg jo ikke testet ennå. Måtte ringe inn for å legge på OSL-CPH dagen før, for i juli er det ikke så mye ledig mellom OSL og CPH, viser det seg. Men, hva gjør man i Atlanta? Ikke vet jeg. Og da jeg søkte etter returbilletter, viste det seg at det ikke var like enkelt.. Så returen går fra ORD, til VIE, via FRA. Og etter en prat med @kjeeli mente han at det er jo en glimrende anledning til å besøke Slovakia (et av landene jeg mangler i Europa). Som sagt så gjort, og jeg har retur dagen etter, nok en gang via FRA.

Manglet fortsatt reiserute ATL-ORD, og fant ut at det er ganske så billig å fly med Delta til Cleveland eller Detroit. Og da kan jeg jo få med meg tre stater jeg mangler i samme slengen! (Ohio, Michigan og Indiana) Har ikke booket den flighten ennå, men tror det blir DTW, for leiebil var en del billigere derfra til ORD enn fra CLE. Vi får se. (Jeg har ikke nevnt dette for kona ennå.. :rolleyes:)

Hvis det blir tur, så blir reiseruten slik:
    map (2).gif

Siden dette er i juli, så kan det også hende at jeg faktisk klarer å fly i alle årets 12 måneder i løpet av samme år. Det har jeg faktisk ikke gjort før. (Må da også booke en tur i desember, men det skal jeg nok klare :cool:)

Ha en finfin søndag!

5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,198
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra Oslo.

Hjelpsomme tips fra @kjeeli i går tok av brodden og det skumleste med maling av tak i går, og knallfornøyd med nytt tak og nymalte vegger.

Blod på tann så nå kommer det nytt strøk i taket på kjøkkenet også etter at jeg klarte å gjøre det stygt etter å ha forsøkt å vaske bort noen flekker fra en gammel taklampe. Lært av den feilen, si.

Ha en solid en!

IMG_9746.jpeg

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært i Atlanta noen ganger, bl.a på Bruce konsert, Cola-museet og olympisparken.
    Siden SAS starter til ATL spurte jeg min yngste som frekventerer Atlanta på jobb, om det var en ide å ta en egotripp dit?
    Svaret kom kjapt: Hva i all verden skal du gjøre der? Der skjer det INGENTING!

Sunnfjordingen, Ruby, Henrik and 5 others like this.
  7. holmen

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    Det var min konklusjon også. Så jeg flyr rett videre nordover. Men, kan du da spørre din yngste hvor lang tid man pleier å bruke gjennom immigration? Må ha nok (men ikke for mye) tid til neste flight..

Ruby and Flyingdutchman like this.
  8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,552
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Trondheim.

Det ble en passe fuktig kveld på byen i går, med mat i kjelleren på Britannia. Jeg er veldig glad i grillbordene der :)
    Quality Prinsen ga oss et fint rom på 6etg. Ganske solrik ser dagen ut til å bli. Skal daffe litt i byen, kanskje ta en titt innom K.U.K. og så kjøre noen få km hjem.
    Ha en herlig søndag!

Sunnfjordingen, kjeeli, Ruby and 6 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Ref. ATL: Hun ser frem til at SAS kommer til SkyTeam siden det er strødd med Delta-lounger på flyplassen og små muligheter med *A gullkort.

10. holmen

Likes mottatt:
    64,776
    Bonuspoeng:
    293
    Klarer meg uten lounge (jeg vet det er vanskelig å tro her inne), men det hadde vært kjekt å rekke neste fly. :D

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk ikke noe godt svar om immigrasjon så jeg tenker du må tenke som du ville gjort på en hvilken som helst flyplass i UAS … beregn god tid

holmen liker dette
  12. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,661
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk meg frokost på flyturen, så var det spving resten av turen:
    IMG_5908.jpeg

13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo, trøtt start på dagen og når jeg endelig kom meg opp sto det nybakte rundstykker klare, så bra start på dagen.

Blir barnebursdag (ikke som vert men gjest, heldigvis) og litt forberedelser til neste tur, SFO om bare 11 dager, gleder meg!

14. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    8,255
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra BGO. Her er en på vei hjem etter et lite tapas lag med kompisgjengen i går kveld. Hadd en stopp i by’n nå på veien opp hit og det var bare helt nydelig inne i by’n i dag, sol fra skyfri himmel gjør susen.
    Straks WF til SVG.
    Ha en fin fin søndag :)

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Så godt vær at det er bobler på terrassen .. kanskje jeg må fyre opp grille så vi blir ferdig med middagen før fotballkampen?
    Det er flere bobler på kjøl i tilfelle vi skal feire ..

Upsaker and kjeeli like this.
  16. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag frå Sunnfjord. Ei laaaaang økt med utearbeid er unnagjort. Godt og varmt i Vestland - Norges California - i dag. Eg har fått rydda vekk ein masse tre og buskas på bruket i dag. Meeeeget gode greier. Varmt inne, men på soverommet er det godt og kjølig å søke tilflukt. Godt å slappe av litt. Eg har nok betre føresetnader for ei lang økt på FCT eller Polaris-lounge heller enn lange økter med fysisk arbeid, men det er i det minste vår!

Sonictravel, Berlioz, holmen and 3 others like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Berlioz and Wiolenze like this.
  18. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,661
    Bonuspoeng:
    183
    Alt annet enn søvning her plutselig, opptøyer i gatene;

IMG_5926.jpeg
    Gikk rimelig rolig for seg men jeg holder meg inne på rommet resten av dagen

NoLimit and Upsaker like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Protesterer de mot vindmøller eller landbruksoppgjøret?

20. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,661
    Bonuspoeng:
    183
    Fant det best å ikke gå ned å spørre..

Spielhaug, NoLimit and Eddie47 like this.

Del denne siden