Samarbeid norwegian og flybussen?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av nonstop, 30. juli 2017.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Har sett at noen flybusser har fått norwegian logo på siden av skroget. Prøvd å søke litt men klarer ikke å finne ut om det er noe samarbeid, noen som har hørt noen rykter eller om man får cash points opptjening på flybussen eller noe sånt?
     
    Last edited: 30. juli 2017
  2. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    SAS har som kjent vært samarbeidspartner til alliansen Flybussen.no i flere år gjennom profilering av logo på bussene. Etter en omorganisering i flyselskapet og med ny ledelse i Danmark ønsket de ikke lenger å fortsette samarbeidet.

    Avtalene med Norwegian Fly/Bank og Norwegian Reward omfatter i første omgang følgende:

    • Profilering
      - Alle flybusser vil bytte ut SAS-logo med Norwegian-logo. Dette arbeidet er startet.
      - Fly og Reward vil ha kampanjebudskap for Norwegian på halvparten av flybussene i hver by.
      - Norwegian inkluderer salg av billetter til Flybussen.no gjennom egne salgskanaler.
    • Reward
      - I løpet av året vil alle busselskap under Flybussen.no integrere Reward som fordelsprogram for alle reisende og 6% cashpoint kan opptjenes forutsatt forhåndskjøp av billetter via nettsiden til Flybussen.no.
     
    KennethE, Upsaker, nonstop and 2 others like this.
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    ... en uttalelse fra bolaget: " vi har gjennomført en forbedring for våre norske passasjerer, vi har avsluttet samarbeidet med flybussene i Norge slik at vi kan styrke tilbudet i Cityloungene i Stockholm. Vi vurderer også om vi skal ha en citylounge i Ålesund. Vi beklager at dette medfører slutt på poenginntjening på flybussen, men det er viktig at vi styrker tilbudet for våre diamantkunder som besøker Ålesund og Stockholm."
     
    Last edited: 30. juli 2017
    Kristian, pgaa, KennethE and 7 others like this.
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som vet hvor lang tid det tar før cashpoints fra flybussen er på konto?
     
  5. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Må man kjøpe billett på forhånd på nett for å få cashpoints? Må man i så fall skrive ut billett eller får man noe på mobil som funker?
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Fryktelig usikker. Jeg skrev den ut for å være på den sikre siden. Det som er litt rart er at de ikke skannet strekkoden, de så på billetten, rev i den og ga den tilbake. Så vidt jeg vet er det kun billetter kjøpt på nett som gir Cashpoints, men jeg har ikke mottatt noe enda.
     
    Markal liker dette
  7. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Det å kjøpe billett online (og kanskje også skrive ut) på forhånd for flybussen krever en grad av planlegging som jeg er tvilende til at jeg orker å gjennomføre :cool:
     
    wilco liker dette
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, nei, jeg tenkte jeg i alle fall måtte prøve det, men det er selvfølgelig mye enklere om man gjøre det med Vipps-betaling.
     
  9. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte det samme selv. Blir noen turer til Værnes med flybussen så det kan jo faktisk bli noen kjos-kroner av det ;)
     
  10. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Virker ikke som det lenger er mulig med EB-opptjening på Flybussen. Alternativet for EB på nettsiden er i alle fall fjernet.
     
  11. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte to tur/retur billetter fredag 3. november, og 400 poeng tikket inn i løpet av samme helg. Sjekket app'en nettopp og EBB-nr mitt er fortsatt registrert.
     
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøkte å kjøpe via nett 5. november, men da fikk jeg altså ikke mulighet til å velge EB. Kan for all del ha vært en midlertidig feil på nettsiden, men synes også det i så fall ville vært litt snodig.
     

Del denne siden