Samletråd: Får ikke brukt CT på SA-booking etter 1. september

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av rookietrader, 19. nov 2024 kl 09:36.

1. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    93
    Hei,

Tenker det er mest ryddig med en ny tråd her.

Kortversjon:

Flere på dette forumet har blitt lovet på CT-telefonen så sent som i August at man kan hekte på CT på eksisterende Star Alliance-booking selv etter overgangen til Skyteam 1. september.

Alle (?) får nå negativt svar på dette når man prøver.

Har fått svar fra Aron Backstrom på mail vedrørende CT-telefonen sitt løftebrudd.

Han skriver:

Hej Jon,

Tak för din tilbakemelding. Ledsen att höra detta. Vem har lovat er detta? Jag menar att vi under hela året varit tydliga med att vi inte kan göra ändringar på Star-bokningar efter september. Se fx. Proud member of SkyTeam

Mvh

Aron

Samtidig som han sender følgende screenshot (under).

image001.png

Punktet nederst her har jeg ALDRI sett før og jeg skulle vært villig til å satse en del på at det blei lagt til ETTER 1. september.

Er det vits å ta en kamp videre når det gjelder dette eller hva tenker dere som er i samme situasjon? Tagger de jeg har sett i andre tråder som har samme sak.

@Lars J @larsmagnus @Preference @Henrik

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener jeg har sett det nederste punktet før 1.september, men kan selvsagt ikke bevise det. Men hvorfor ble ikke CT lagt til med en gang? Det er i så fall en risikosport, for der finnes jo nok av historier der folk har blitt nektet å legge til CT om den er opptjent etter reisen er booket.

3. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har gitt litt opp, men setter veldig pris på om noen forsøker å ta det videre. Ser liksom ikke helt grunnen til at de skal nekte oss å gjøre det.

I mitt tilfelle bestilte jeg siste del av reisen to dager før skiftet, men fikk ikke CTen jeg ville bruke før noen dager inn i september

4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,076
    Bonuspoeng:
    183
    Mener som @Jeanette at dette punktet var med tidlig også. Var en av grunnene til at jeg booket en *A til NYC isf å vente med det til etter alliansebyttet.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,102
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg spurte om det på minglingen på eventet forrige uke, og fikk til svar at det var slik det var. Litt kjipt å betale dobbelt så mye som man (uriktig) hadde trodd selv, men som de sa med et glimt i øyet; "da får du ha det dobbelt så hyggelig" og den logikken kan man ikke argumentere mot.

btm, holmen and Nordlands like this.
  7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,591
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket en reise for 4 stk siste halvdel av August.
    Da hadde jeg èn CT tilgjenglig som jeg la til på bookingen.

Alle agenter jeg snakket med mente at det skulle gå bra og legge til en ny etter 1. September da det kun var poengtrekket som ble justert.

I slutten av August kom nyheten om at man ikke kunne legge til mer enn èn CT pr booking, jeg valgte da og splitte bookingen i to.

31. August sendte jeg en henvendelse til diamantmailen for å be de sjekke hvilken av bookingene CT var lagt til på, og om det ville være mulig legge til en CT på den andre.

Fikk svar 11. Sept:

We could redraw the points for one booking using a CT, but I cannot see any unused CTs currently available on your account. Using the CT would have to be done either by us on e-mail or by contacting us by phone.

The available CT has been used for booking XXXXX

I have corrected the point deduction of 330000 points so that it is now correctly linked to booking XXXXX. The original point deduction was still active so it was listed as for the original booking, before the split.

Screenshot_2024-11-19-10-20-39-67_8c8bdd374cd1e99028ff05e07f7fe11a.jpg

Det kan godt hende de bare har bestemt seg for å ikke røre *A etter 1 september(foruten om IRROPS) selv om det er mulig, og det er forsåvidt greit nok.
    Det ser ut til at de har kommunisert dette også, slik at det beste vi kunne håpet på er goodwill.

Men det at SAS ikke kan endre noen ting på en *A etter 1. Sept er beviselig en løgn.

Nordlands liker dette

Del denne siden