San Francisco og omegn

Tråd i 'Reisemål' startet av Henrik, 21. sept 2013.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Hei!
    Kommer til å tilbringe juleferien i San Francisco-området, nærmere bestemt nede i Silicon Valley. Ser ut som jeg kommer til å fly over omtrent en uke før resten av familien (med unntak av han som allerede er der, men jobber), så kommer til å ha noen dager alene å slå ihjel. Regner med jeg kommer til å ha bil hele tiden, så skal klare å komme meg rundt.

    Å dra inn til San Francisco står på planen, og kommer nok til å gjøre det noen ganger. Har rimelig grei kontroll på ting jeg vil gjøre der, så i hovedsak er jeg på jakt etter tips til andre steder i området som er verdt er besøk.
    Napa og Sonoma Valley tenkte jeg å spare til resten av familien og en studievenninne kommer.

    Hvordan er det å kjøre langs kysten fra Santa Cruz og opp til Half Moon Bay? Noe spennende å se? Er åpen for det meste, bonuspoeng om det ikke koster altfor mye - Lånekassen er ikke veldig generøse. Er forøvrig 22 år, så aldersgrenser er heldigvis ikke noen stor utfordring.
     
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville funnet noen corporate koder for billeie. Registrert meg for noen hotelpromoer, som feks IHG Big Win.
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Bra tips! Den første uken kommer jeg nok til å bruke pappa sin bil, men en to-seter blir nok for lite når resten av familien kommer over, så da må det leiebil til. Får dykke litt i arkivet på Flyertalk og se hva jeg finner.
    Usikker på hvor mye hotell som blir nødvendig, da vi allerede har et sted å bo, men tar det med i bakhodet.

    Dette blir nok litt på siden av tråden, men... Noen med erfaring med MR ut fra SFO? Kommer sannsynligvis til å bestille open-jaw, SVG-SFO og IAD-SVG, så trenger å komme meg til IAD cirka 6. januar. Er det noen kreative routinger bør kan gå for hvis jeg krediterer til A3? Eller er det bedre å bare booke alt i samme slengen på WF.no? Prisen blir omtrent den samme sist jeg sjekket, så det tipper ikke i noen spesiell retning.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er flott langs kysten fra Santa Cruz til Half Moon Bay, men det er nok enda mer spektakulaert soer for Monterey. Monterey er ett herlig sted. Akvariumet er garantert verdt ett besoek.

    Naar det gjelder MR ut fra SFO, er det mange som tar turen til Florida som gir bra uttelling. Du kan finne billetter paa United SFO-IAD-FLL til fra 219 dollar tur retur.
     
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Ser ut til å være en lang, men interessant kjøretur ned fra Monterey til Cambria/Morro Bay, og så 101 oppover igjen. Får se på mulighetene til å legge inn en overnatting, 7 timer ren kjøring på én dag er mye.
    Akvariet skal jeg absolutt innom, det ser veldig bra ut!

    219 dollar høres ut som en veldig kurant pris. Med IAD-SFO som throw-away leg får jeg sikret en del ekstra poeng, så da trenger jeg bare en kort MR hjemmefra for å klare A3*G, hvis ikke lottokupongen går gjennom og jeg klarer å oppgradere med OptionTown på veien over. Igjen, takk for tips!
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen tips til Los Angeles-området? Skal dit noen dager i slutten av oktober. Er det helt nødvendig å leie bil? Hvordan er det med trafikk og parkeringsmuligheter?

    Det blir nok mange standardting som Universal Studios, Santa Monica pier, muligens Walk of Fame, vinsmaking (halvdagstur?), Getty Center etc. Men er åpen for forslag, også til ikke-turistting, utflukter eller annet.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Med tanke på avstander og fleksibilitet er min personlige preferanse å alltid ha bil når jeg er i LA på ferietur.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det skulle være av interesse for noen, har jeg lagd et kart med en haug med barer i SF. Mye cocktail-barer og et par andre barer som skal være bra. Noen med bra happy hour, andre rett ved sjøen eller med utendørs-område.
    Krydret med litt artige ting som rooftop gardens og minigolf, betongsklier og trampoline-parker.

    Har vært innom noen av barene selv, og satser på å prøve en hel haug til på neste tur nå på nyåret. Mesteparten av barene er fra Thrillist og Eater SF, samt litt diverse tips jeg har plukket opp her og der.
    Et par restauranter også. Igjen, prøvd noen og andre funnet primært hos Thrillist og Eater SF. Restaurantene ligger som oftest i det lavere prissjiktet, mesteparten er under 30 USD for hovedretter.

    Skjermbilde 2014-12-26 kl. 16.23.21.png

    Og link -- tror denne skal gi lese-rettigheter, men ikke redigeringsmulighet.
    https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zEbAVC3AO-cI.kByeR_32L5jk
     
    view, knutfin, KristianSk and 11 others like this.
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det ser ut som BA vil la oss obervante fly gratis til USA i tiden fremover må jeg finne et sted å sove. Jeg er (il)lojal mot Club Carlson, IHG, Hilton og Hotels.com så jeg kan i praksis bo hvor som helst. Prisklasse: 2000-ish,-

    Noen tips? :)
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Datoer?
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Av uavhengige hoteller har jeg bodd på Chancellor en del ganger (kan ofte kjøpes gjennom Hotels.com m.fl.) og synes det er helt greit
    http://www.chancellorhotel.com/
     
    KristianSk liker dette
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    10-14 Mars, så det er enda tidlig.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er definitivt ting på gang i byen disse dagene, av Starwood sine eiendommer, er både Westin St. Francis of Palace rimelig fulle allerede. Hilton skal ha alt for mye bob disse dagene.

    Mye har endret seg de siste 18-24 mnd. Depresjonen er definitivt over of prisene i San Francisco er crazy i forhold til tidligere.

    Hvor bor jeg for tiden?

    -- Four Seasons har tatt litt av og er vanligvis 5-600 daler og oppover, ca. 500 de dagene du skal. Ikke det beste 4S i kjeden, litt sånn bakpå og ikke helt fresht selv om servicen er konge.
    -- St. Regis, de skal ha 400ish de dagene du er der, nytt og bra. Beste luksus i San Fran om du spør meg.
    -- Ritz Carlton. Flott eiendom og nylig freshet opp, flott Club level, men shaky på servicefronten de to gangene jeg har bodd der. Trives ikke like bra som på St. Regis. 450 daler med NAF rabatt, ikke verdt det.
    -- Hyatt Regency San Francisco ligger helt på enden av Embarcadero rett ved fergemarkedet om du vil. De skal ha 260USD med NAF/AAA rabatt
    -- Grand Hyatt er også bra, ligger ved Union Square, men 290 daler de dagene du er der.
    -- På Starwoodfronten er Le Meridien priset til 269 med NAF/AAA rabatt, noe som er helt OK
    -- Marriott Union Square er priser bra og er en flott eiendom. 206 daler med AAA/NAF rabatt. Flott beliggenhet og godt likt

    Jeg ville valgt det siste og bestilt nå med AAA/NAF siden man kan avbestille disse ratene frem til 1-3 dager før ankomst og heller holdt øye med byen fremover.
     
    KristianSk liker dette
  15. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips @tommy777 ! Hev meg også på BA til SFO, dog i oktober/november (26.-4.) Har tenkt å være noen dager i SF men også kjøre kysten ned til LA. Har Hyatt Diamond og skulle gjerne hatt stays for å prøve å klore meg fast i Diamond, men ser at Hyatt'ene i CA er veldig høyt priset i den aktuelle perioden o_O
     
  16. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du får kjøre til Vegas og booke deg annen hver natt på Excalibur og Luxor (du må matche Hyatt til MLife så teller nettene), det er vel til og med innendørs forbindelse mellom dem om jeg ikke husker feil :D
     
    Joachim liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du planlegger en tur nedover kysten, er Hyatt Monterey et billig alternativ, samme gjelder den ikke så nyoppussede eiendommen i Santa Barbara. Har ikke bodd på sistnevnte.

    Vi var akkurat en uke i Carmel, ikke langt unna Hyatt der nede. Fantastisk natur og masse å finne på
     
  18. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått booket inn Grand Hyatt SanFran, Hyatt Regency Monterey, Hyatt Santa Barbara og Hyatt Century Plaza LA (med DSU i SF og LA), så får vi satse på at det blir bra! :)
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg og fruen drar for første gang til SFO 3.-8. november og ønsker innspill på hva vi bør gjøre der.. Litt usikker på hvor mye vi skal gape over på denne turen, men jeg tenkte kanskje å bruke 2 eller 3 netter i sentrum først for å utforske det man "MÅ". Har sett på BEST WESTERN PLUS The Tuscan i Fisherman's Wharf, som ser ut til å være greit priset mot mye av det andre jeg har sett på. De skal ha $199 på AAA-rate. Videre tenkte vi på å leie bil, og kjøre litt nedover kysten, eventuelt til noe vinområde hvor man kan overnatte, og smake litt vin.. Noen tips her?
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Bumper denne, da jeg føler jeg bør booke hotell snart. Så, noen innspill til forrige innlegg?
    Hva med transfer fra SFO til centrum/Fisherman's Wharf? Helt blank, så vil gjerne spørre gjengen her før jeg googler videre.. ;)
     

Del denne siden