Det er nok ikke pga intereuropeisk Business eller Europeiske ruter i det hele tatt .... SAS kåret som 5-stjernet flyselskab - FinalCall.travel Danmark
Kanskje det er basert på et mystisk produkt som vil åpenbare seg en gang i framtiden, jfr. Lufthansas 5 stjerner p.g.a. det nye businessetet som kanskje kommer en gang i... 2022? 23?
Det er vel ikke noen tvil om at SAS hører hjemme i 5* hvis de andre selskapene på listen gjør det ? Det har vel ingenting å skamme seg over ift. Turkish, Air Mexico eller Air China for å nevne noen ?
Forsåvidt enig. Men om du drar analogien til hotell, hva forventer du av et 5* hotell? Jo du forventer noe slikt som Britannia i Trondheim. Tilsvarende vil jeg rangere Begge Radisson i Oslo som noe midt til minus 4*. Man har forventninger til 5* og i min bok så er iallefall ikke SK, LH, UA, TG, BA m flere der. 4* kan gå an.
Stjerner på hotell er avhengig av hvilke tilbud de har, ikke hvor "fancy" de er. Så de er ofte ganske villedende.
Jeg blir oftest negativt overrasket over et 5* hotell, og oftere positivt overrasket over hoteller med 1 og 2 *.
Litt research på AirBnb etter den perfekte leilighet er mye bedre enn hotell, har nesten blitt omvendt i forhold til dette ... Men SAS og har fint muligheten til å fortjene de fem stjernene hvis de spriter opp loungene litt og god meny på SAS Pluss intra Europa, det kan fint gjøres uten å være dyrt og mange foretrekker ei pakke med kvalitet fremfor ett billigselskap i grunn og SAS med SAS Go ser ut til å klare begge deler slik det ser ut til her
Jeg har flydd med alle på listen utenom Xiamen, Virgin Atlantic og Delta. Kan trygt si at alle de andre hvert fall fortjener å være der. Har flydd med over 80 forskjellige flyselskaper og de fleste av de, mer enn 1 gang.. Så jeg diskuterer gjerne med noen som har flere sammenligningsgrunnlag enn det.