SAS AmEx Elite for bruk i utlandet

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 20. mai 2019.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Titter på SAS AmEx Elite og ser at de har et vekslingsgebyr på 2.25%. Jeg studerer i USA mesteparten av året hvor det er god dekdning på AmEx. Er det verdien man får 20 poeng/100 KR verdt vekslingsgebyret på 2.25%?

    (Jeg har ikke social security nummer og ikke mulighet for å få Amerikansk AmEx)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,254
    Likes mottatt:
    22,544
    Bonuspoeng:
    183
    Det betyr at du brukar 2,25 kr pr 100-lapp for å få 5 EB-poeng (2,22 poeng pr kr) om ein reknar Curve med SASMC som alternativ. Ein vel stiv pris å betale spør du meg.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Om ikke CT er noe for deg så nei. SAS MC Premium gir deg 20 poeng per hundrings mot valutapåslag på 2%, noe som bare er 0,05 pp mer enn det DNB tar. Så ville heller vurdert SAS MC Premium.
     
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Det er også en idee. Jeg har Curve Black (legacy) og kan slippe unna valutapåslag der og likevel få 15 poeng per hundrelapp, men får du ikke samme antall poeng om du bruker Shell MC og overfører Trumf til SAS? Shell MC er gratis, men gir deg selvfølgelig ikke oppgradering.
     
  5. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,254
    Likes mottatt:
    22,544
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri prøvd ShellMC i Curve, men reknar med det skal gå greit slik som du skriv ja.