Hei. Har SAS Amex Premium men når jeg fikk denne månedens faktura stusser jeg på følgende: Nytt skyldig beløp = 5984 SAS EB poeng denne perioden = 1212 Når jeg sjekker fakturaen fra Mai ser jeg følgende: Nytt skyldig beløp = 4763 SAS EB poeng denne perioden = 1701 Hvordan kan det ha seg at jeg får flere EB poeng i Mai enn i Juli når jeg har benyttet kortet mindre i Mai? (Har ikke tatt ut kontanter med kortet).
Tja, det er vanskelig å si uten å ha sett spesifikasjonen, men nettopp derfor er vel det beste at du går gjennom den i detalj; den pleier å være veldig oversiktlig, med EB-poengkreditering oppført pr. transaksjon. På den måten burde du fort finne ut hvilke transaksjoner du evt. ikke har fått poeng for, eller for lite poeng for.
Sjekk også posten "Oversikt denne periode" på fakturaen som står like før de ulike posteringene/belastningene. Der kan du se "totalt varekjøp" og sammenligne det med antall poeng du har fått.
Du har ikke avbestillt noen reiser f.eks eller at det er kreditert beløp tilbake på kortet? Dette trekkes jo som minuspoeng. Det står tydelig på fakturaspesifikasjonen.
Nei har heller ikke gjort det. Har for øvrig enda kun faktura på papir grunnet div issues med DNB så får kun sjekket det som står på papiret enn så lenge.
Du fikk ikke årsavgiften på kortet med på fakturaen nå? De trekker jo den fra kortet og jeg mener å huske at den ikke gir poeng...
Det ser ut som du fikk for mye poeng begge månedene, siden maks opptjening er 20poeng er 100kr. Hvis du da ser denne mnd da du fikk 1211 så skulle du hat en omsetning på over 6000kr.