SAS Amex Platinum + Trumf + ?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av brwinds, 13. jan 2017.

Tags:
  1. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, er litt newbie i kredittkortverden.

Har akkurat fått SAS Amex Platinum og handlet så vidt litt med det. Skal prøve å få CT. :)
    Stort sett greie erfaringer, selv om det er endel hull i brukersteder. (Coop lokalt etc).
    Nå fikk jeg også Trumf nylig og bruker gjerne Kiwi framover til dagligvarer.

Hva er best for drivstoff? Funker Shell med Trumf og så Amex etterpå? = 30 øre per liter pluss sum i Amex?

Ser videre at det er endel store hull. Betalte en rimelig dyr reise med ving nettopp med ren visa som selvsagt ga intenging, og jeg vurderer dyre møbler på Bolia, Skeidara etc.

Hva er best der? Shell MC på hvor Amex ikke funker?

Takk :)

2. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Sier dette med forbehold, men såvidt jeg vet (?) må du bruke Shell MC for å få 30 øre i bonus per liter. Ellers bruker jeg Amex overalt hvor de tar det, og Shell MC andre plasser.

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,159
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om Skeidar tar amex.
    Funket ihvertfall i fjor i kr.sand

4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    @brwinds Med Shell MC får du 40 øre Trumf per liter. Vanlig Trumf-kort + valgfritt CC gir deg 30 øre per liter i tillegg til bonus/poeng på CC.

5. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Den beste kombinasjonen er vel DNB Mastercard som gir 4% rabatt på bensin i tillegg til 20 poeng per 100 kroner på Eurobonus. I tillegg hvis vi fyller på Shell kan vi putte inn Trumf kortet først som gir ytterligere 30 øre. Til sammen blir jo dette en ganske god rabatt :D Derfor lønner det seg ikke å bruke SAS Amex hvis dere har DNB Mastercard.

6. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,376
    Bonuspoeng:
    113
    Skal sies at kortet du nevner er DNB Saga MC

7. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk alle for god info. :) Om jeg vil ha CT så virker det som Trumf og Amex Platinum på Shell er rimelig bra for drivstoff Ser at Esso ikke godtar kredittkort i kombinasjon med Coop-kort om jeg leste rett.

For andre kjøp er kanskje Shell MC uten årsavgift en grei måte å få Trumf på resten av tingene. DNB Mastercard har vel og årsavgift (månedsavgift) om man skal ha Eurobonus?! Er uansett ikke DNB-kunde.

Håper det ikke blir pes å betale flere kredittkort hver måned. Men det er kanskje avtalegiro-muligheter.

Fredrik81 liker dette
  8. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan i alle fall inngå avtale om e-faktura, då får du ein epost når fakturaen er klar. Då er det berre å enten rive seg i håret eller gå i nettbanken og press play.

9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    takk for info om det :)
    var ikke klar over % på DNB mastercard.
    da utspiller shell Mastercardet sin rolle totalt.

som noen andre skrev;
    mrk 4% er SAGA kunder
    3% for oss andre dødelige;)

10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, glemte å skrive at 4% er for SAGA. Men 3% og 15 Eurobonuspoeng + Trumf er jo ikke så ille det heller. SAGA koster jo også 99,- per måned mens vanlig MC koster vel 59,-

11. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å dra trumfkortet i butikken hvis ikke blir det ikke trumf når du betaler med Amex. Orienter deg også når det gjeller viatrumf. Har du joker i nærheten så handler du der hver mandag (fra 23jan) 6%trumf og all frukt på kiwi. Legg inn Amex på paypal PlayStationkonto, iTunes, Netflix osv. Gsport på nett tar paypal=Amex. Vær raus og legg ut for flybilletter, hotel og leiebil for reisefølge :)

12. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,025
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er veldig viktig. Må alltid få skannet trumfkort før man betaler når man skal betale med kredittkort. Man får lagt inn kredittkort på trumf.no, men ikke la deg lure, det er kun på vanlige bankkort at det går automatisk!

Fredrik81 liker dette
  13. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    49,- / mnd for vanlig grønt Mastercard hos DNB med 15 Eurobonuspoeng per brukte hundrelapp og 3% rabatt på all bruk på bensinstasjon.

14. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Skeidar Kr.sand tok ikke Amex for ti dager siden. Gi gjerne en oppdatering hvis noen opplever noe annet!

15. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg spurte Skeidar på FB og de sa nei der. Jeg prøvde forresten på lokale Shell i dag og den pumpa tok ikke i mot Amex, så der mista jeg Trumf + Amex-løsningen.. Endte opp med Esso og Amex denne gang, uten noe bonuskort. Er en til Shell jeg skal prøve på først. Vil først få CT før jeg evt går til Shell MC. Det er en ubemannet Uno X-pumpe som er 15 øre rimeligere enn Esso ca som er en grei mellomting.

Fyller ikke så mye så DNB Mastercard for 3% rabatt mot 600-1200kr i året lønner seg ikke tror jeg. Da holder Shell MC og 14 poeng per hundrelapp med trumf og gratis årsavgift.

Gode tips om Joker og Kiwi ja.

16. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    DNB MC gir 3% uavhengig av om du har EB opptjening. Så hos Shell kan du først dra Trumf-kortet (30 øre per liter) og deretter DNB MC. Da får du som tidligere nevnt både Trumf pluss rabatt direkte fratrukket faktura. Om ønskelig kan du betale 49/99 for å få EB-poeng i tillegg på DNB MC.

Dog vet jeg ikke om det er en kostnad om du ikke er kunde i DNB fra tidligere...

17. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    For å se om jeg har forstått det, si at du skal kjøpe 40 liter a 12 kroner per liter hos Shell. Da gir de forskjellige følgende:

Shell Mastercard, Årsavgift 0 kroner
    Rabatt: 480*0 = 0,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,40*13,89 + 0,01*480*13,89 = 289 poeng

DnB Mastercard uten eurobonus med trumfkort, Årsavgift 0 kroner
    Rabatt: 480 * 0,03 = 14,4,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,30*13,89 = 167 poeng

DnB Mastercard med eurobonus (ikke saga) og trumfkort, Årsavgift 600 kroner

Rabatt: 480 * 0,03 = 14,4,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,30*13,89 + 480/100*15 = 239 poeng

DnB Mastercard med eurobonus, saga og trumfkort, Årsavgift 1200 kroner
    Rabatt: 480 * 0,04 = 19,2,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,30*13,89 + 480/100*20= 263 poeng

American Express Platinum (der det er mulig) og trumfkort, Årsavgift 1700 kroner
    Rabatt: 480 * 0 = 0,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,30*13,89 + 480/100*20 = 263 poeng

brwinds, Upsaker and Xflipper like this.
  18. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fyller på circle k, der får jeg brukt amex. Registrerer man kortet i extra programmet deres får man 20 øre rabatt per liter.

19. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,532
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg ikke får 1% i tillegg til 40 øre på Shell, virker som de greier å luke ut dette.

Så da mener jeg at regnestykket blir som følger:

Shell Mastercard, Årsavgift 0 kroner
    Rabatt: 480*0 = 0,-
    Eurobonuspoeng (via trumf): 40*0,40*13,89 = 222 poeng

20. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Var litt usikker på den, men isåfall virker jo DnB å stille med det beste tilbudet her. For å sammenligne det vanlige uten årsavgift. Hvis man bruker de 14,4 kronene til å kjøpe bananer (med AmEx) får man ca. 33 eurobonuspoeng, altså totalt 200 poeng. 22 mindre enn Shell, men da har man jo fått seg noen bananer i tillegg.

Del denne siden