SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Skal sies at dette er noen år siden, så vet ikke hvordan det fungerer i dag. Ingen av flyvningene hvor dette skjedde var det fullt i business class.
     
  2. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på følgende ang SAS amex platinum companion ticket; Må innreise og utreise være i samme klasse? F.eks, kan utreise være i biz og hjemreise i eco?
     
  3. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men du blir belastet for Biz begge veier.
     
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis jeg f.eks bestiller reise med LH i biz, så åpner det seg first sete på retur, da blir jeg belastet for first begge veier?
     
    PettR liker dette
  5. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hei, har hatt AmEx Platinum et par år, og har som andre ofte opplevd at man ikke kan benytte kortet. Det til side, så har jeg hatt kortet for andre fordeler, bl.a. en saftig bonusopptjening.
    Men, i lys av den siste utviklingen på Eurobonus vurderer jeg å droppe hele greia, ikke minst fordi det er vanskelig å lande en CT reise.
    Dog, jeg har en CT til gode for året som kommer. I den anledning så lurer jeg på:
    Må man ha et gyldig kort for å få CT reisen, eller kan man bare terminere kortet straks man har fått booket den, noen som vet?
     
  7. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Er ikke helt sikker på hvor riktig det er, men jeg spurte en gang, og da sa de at du måtte ha et gyldig/aktivt kort ved booking.
     
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, velkommen til forumet

    For ordens skyld er det SAS sitt Amex Platinum kort du har, ikke Amex Plat som vi her diskuterer. Så lenge du har betalt årsavgiften, kan du terminere kortet etter reisen er fullført, men skjønner liksom ikke vitsen med det da det ikke er noen bakdeler å beholde det hele året
     
    SASlovah4evah liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for svar, da regner jeg med at det implisitt gjelder at man må ha medlemsskapet til turen er utført, selv om poeng er overført og oppgjort?

    Har jeg først betalt årsgebyret beholder jeg selvsagt kortet, men hvis jeg fikk booket før fornyelsen så fornyer jeg ikke om jeg ikke trenger det for å gjennomføre reisen. Noen som vet noe om det?
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde concierge tjenesten på nytt idag, spurte om de kunne fikse billetter til Vinjerock det klarte de selvølgelig ikke.

    Er ikke veldig imponert over tjenesten egentlig, de klarte heller ikke saffe noen billetter til frihetsgudinnen da jeg var i NYC i påsken, og fotballbilletter i England er de helt ubrukelig på. Vet ikke helt hva de skal være god på.
     
  11. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Regnes omsetning fra den dato man gjør et kjøp eller den måneden man betaler faktura? Har et større kjøp nå i desember jeg helst skulle fått omsetning for i januar pga ct reise i 2016.
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dato man gjør kjøpet så vidt jeg har fått forståelse av..
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Angående consierge tjenesten. Jeg har benyttet den med suksess et par ganger. Det mest imponerende var at de ordnet min kone og meg bord på restaurant downtown Sydney for nyttårsaften på 3 ukers varsel, og det var ingen pølse og lompe akkurat. Veldig fornøyd, men stort sett liker jeg å ordne ting selv.
     
  14. Php7980

    Php7980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Men da må man tjene over 1 mill i året, eller ha 2 mill i rene investeringsmidler ikke sant?
     
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
  16. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Samboeren min har sas premium eller hva nå det nibået heter.mhun fikk 6000 ekstrapoeng da hun fikk kortet. Vil hun få 12000 poeng om hun oppgraderer til platinum?
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjorde hvert fall det da jeg oppgraderte
     
  18. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, både fra classic og premium, endte opp med 24K poeng på ett år ;-) 6K for både classic og premium og 12K for Platinum
     
    anders82 liker dette
  19. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Hun var ikke kredittverdig for et platinum kort :p

    Et annet spørsmål, tar Coop Obs amex?
     
  20. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    tror det er individuelt, noen gjør det andre ikke, så sjekk med din lokale
     

Del denne siden