SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som ønsker å dele metode for å finne ut av totalt forbruk på Amex-kortet i inneværende år?
    Sist jeg snakket med kundeservice spurte jeg om dette, og fikk til svar at dette skal stå på hver enkelt faktura. Er det jeg som er blind, eller stemmer ikke dette?

    Takk.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Det står på e-faktura i nettbanken, men av ukjent årsak står det ikke i AMEX nettkonto hvor du har fakturaarkiv.
     
  3. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    315.513,- per 30.11.16 for min del.. :)
    Tihi, se... Palindromtall..
     
    Fnate and RoadKing like this.
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Den nettkontoløsningen er ubeskrivelig dårlig, får håpe det blir vesentlig bedre nå som den blir byttet ut. Det står også på hver papirfaktura (som er lik e-fakturaen i nettbanken)
     
  5. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Igjen 1700 kr trekt i årsavgift på diamond card.
    Litt rart når kortet de sender ut veldig tydelig er merket med Eurobonus Diamond.
    Samtidig også litt merkelig hvor vanlig dette ser ut til å være.
    Kan det være litt bevisst policy...lurer på om pengene vil tilbakeføres til slutt om vi ikke sier ifra også...
     
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    DNB svar: Det som skjer er at det ikke er alltid systemene klarer å plukke opp status hos SAS, og da trekkes det beklageligvis
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, helt sikkert... Og Rune Bjerke er en tvers gjennom ærlig og hederlig fyr.
     
    Fly med oss and Stuttfeiten like this.
  8. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Skulle ikke amex oppgradere nettsidene sine igår? Kan ikke se at dette har skjedd?
     
  9. Kkgtm

    Kkgtm EBG

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Sidene deres hengte stort sett i hele går. Mulig det var pga oppdatering, men har ikke skjedd noe foreløpig.
     
  10. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    De hadde visst noe vedlikehold i natt, ikke noe skjedde da. Men var en annen på forumet som hadde fra noen DNB ansatte at de skulle oppgradere i løpet av uka.
     
  11. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Det skjedde en feil når ny nettkonto skulle lanseres så det kan se ut som det blir utsatt i en kortere periode til man har avdekket hva som gikk galt!
     
    kristtorp liker dette
  12. eivindbs

    eivindbs Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har et spørsmål angående amex-kortene:

    Dersom man skal søke om oppgradering på bakgrunn av omsetning, ser de kun på omsetning på et kalenderår, eller kan de også vurdere på bakgrunn av siste 12 måneder? Jeg fikk kortet først i juni i år, og månedsomsetningen min tilsvarer CT, men jeg kommer ikke over 100 000 i 2016. Kan jeg fremdeles håpe på oppgradering?
     
  13. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Er AmEx platinum noe du får når du har EBP? Er lærling på Quality Hotel Pond, Forus. Der sjekket jeg inn 2 EBP, begge hadde AmEx Platinum kort. Hvordan får man det?
     
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ingenting automatisk, du må søke for å få kortet. Men for de som reiser en del, så er det for mange naturlig med et Amex kort for å samle ytterligere poeng.

    Merk at det er en del krav for å få Platinum. Er noen som vet dette bedre enn meg (jeg ble forhåndsgodkjent her en gang, så jeg ble aldri opplyst om noe), men det krever en viss inntekt og/eller formue.
     
    Orjan.eldor liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Amex Platinum krever i utgangspunktet at man er 25 år, har 600.000 i inntekt eller 1.000.000 i plasserbar formue, men alle disse kravene fires på.
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du skriver i utgangspunktet, fikk dog kortet når jeg var 22, så avik gjøres uten tvil ;)
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Vil tro at de fleste med EBP har mer enn 600k i årslønn og de betaler ingen årsavgift for kortet så alle de burde ha det... :)
    Og har de under 600k i årslønn har de sikkert god omsetning på reisene slik at det uansett er greit å få Platinum.
     
    Orjan.eldor liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Helt klart. Min post er basert på poster fra dette forumet, søsterforumet, andrehånds- og egne erfaringer. Det meste er mulig :)
     
  19. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Tenkte å svi av companion ticket på en business reise med sas med fruen. Synes det var vanskelig å finne reiser.

    Jeg ønsker å reise torsdag-mandag. helst ikke new york da vi har vært der noen ganger.

    Noen som har tips til reisemål/tidspunkt der det kan være ledig to t/r i business?
     
    Last edited: 09. des 2016
  20. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Var i helgen som var på en CT til Chicago i Biz.. oppegående by, sjekk ut det..

    C
     

Del denne siden