SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,521
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du velger destinasjon som er "off season" burde det ikke være vanskelig å finne noe. CT Platinum eller vanlig CT?
     
  2. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Har en venn som fikk Sas american Express i sommer. Han mangler 35.000,- for å nå CT. Noen smarte tips for å få brukt dem før nyttår?

    Har lest at man kan kjøpe dyre business billetter, for så å kansellere dem på nyåret.. Er det innafor?
     
  3. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    I natt gjøres det et nytt forsøk på å lansere ny Amex-nettbank. Forhåpentligvis går det bedre denne gangen!
     
  4. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Du havner -35K på neste år da...må balanseres. Og han vil få minus på EB-opptjening. Om du kansellerer for tidlig registrerer vel systemet det og stopper CT pga ikke oppnådd beløp. Men ellers så skal det vel gå. Om det er innenfor...tja...sikkert her på forumet i allefall :D
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    At det må balanseres neste år er uproblematisk da han vil ha god tid til å klare ny CT. Men jeg kan ikke tro at de stopper en utsendt CT? Så lenge fakturaen blir betalt ved forfall er det vel ok. Men ja, moralsk er det jo såklart i gråsonen :oops:
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
  7. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
  8. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    400
    Likes mottatt:
    193
    Bonuspoeng:
    43
    I natt ble endelig AMEX sin nettbank oppgradert. Ser ut som de bruker samme design som Nettkonto og TrumfVisa!
     
  9. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Fellesnevneren er DNB
     
  10. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Har noen fersikingspørsmål rundt CT, som sikkert er besvart tidligere her, men orka ikke lete gjennom alt:

    1. Får man 1 CT per 100K en har i omsetning per kalenderår, eller har det noen øvre begrensninger?
    2. Får man brev i posten hver gang en har opptjent CT?
    3. Hvor i profilen på sas.no står det at en har opptjent CT? Jeg får det bare frem som et valg når jeg søker på bonusbilletter...

    Takk!
     
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    1. Man kan opptjene 1 CT i året, den får du ved 100.000 i omsetning. Her gjelder kalenderår og ikke 1 år fra man mottar kortet.
    2. Man får brev ca 1 mnd etter man har betalt faktura, hvor man passerer 100.000..
    3. Det står ingen steder på sas profilen, det er kun synlig når man søker etter bonusbilletter.
     
    funkenstein and 1884derby like this.
  12. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mottar mitt første SAS Amex Platinum rundt nyttår. Kan man betale inn på denne før man får den månedlige fakturaen?
    I dag har jeg Nordea Mastercard Gold som jeg betaler ned så fort jeg har brukt det. Fakturaen kommer uansett, men da står det som oftest kr. 0,- å betale inn iom at jeg er i forkjøpet på nedbetalingen.
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,124
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan du og med dagens rentenivå er det kanskje like greit. Dog, du får fra nyttår faktura på hele beløpet (ikke minstebeløpet) så beste praksis er å vente med å betale.
     
    RemiWM liker dette
  14. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om det bruker å gå en stund inn i nyåret før "travel privileges" for gjeldende år oppdateres? Nå ligger det kun en søkemotor for hoteller, men finner ingenting noen steder. Med andre ord; ingen privilegier.
     
  15. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle faktisk til å spørre om det samme, nå vet ikke jeg hvordan dette har vært, men tenkte mitt når jeg skulle inn å se å ikke fant noe som helst. Litt av noen privilegier :p
     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Xflipper liker dette
  17. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Ifølge vilkårene (kapittel II, pkt 13) så gjelder ikke dette for varer kjøpt på nettet. :(
     
  18. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Har kredittgrense på 100.000,- på Amex Platinum'n min. Kan man ringe Amex og spørre om utvidet kreditt på et kjøp? F.eks om jeg bestiller sommerferie for hele familien som la oss si koster 120.000,-, er det da bare å ringe så går det igjennom?
     
  19. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Hei! bruker kortet i jobb, og har ofte over 100000 i kreditt. Da jeg snakket med dem i kundeservice fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke 200000 før kortet ga avvist. Skjønte det slik at så lenge man betalte hele beløpet så var ikke det noe problem. Man kunne ikke ha over 100000kr utestående etter at regningen var forfalt.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Man har (nesten) togangen av kredittgrensen sin i bruksgrense, men er du usikker er det bare å ringe så øker den den.
     

Del denne siden