SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Har vel bare sett en kampanje i mine 2-3 år. så kjør på nå som året er nytt og du har god tid på og omsette 100K

2. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Noen tips til hvordan man burde gå fram, du kontaktet dem, ikke sant? Noen argumenter amex-folka kanskje vektlegger mer enn andre?

3. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    Betal regningen i tide, vise at du er en god betaler. Jevnt høyt forbruk på kortet. Tidligere kundeforhold skader heller ikke.

nonstop liker dette
  4. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    nonstop liker dette
  5. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg prøvde nå, men da sa han at det ikke gikk.

Lagrer de historikken på chatten? Slik at neste kunderådgiver ser at jeg allerede har spurt, hvis jeg prøver agentruletten.

6. FastLane

FastLane Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men bare om du allerede er logget inn i nettbanken.

7. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk kortet 31. Aug tror jeg det var. Har vel prøvd å ringe de tre-fire ganger siden november, men alle var faste på at det måtte gå minst 6 mnd før det kunne vurderes. Men har hørt at andre har fått det til tidligere.

Vært nøye på å bruke kortet i så mange sammenhenger som mulig, lagt ut for andre om noe skal kjøpes eller bestilles sammen, alt av matvarer ble handlet i NorgesGruppen hvor Amex kan brukes, bensin på Statoil av samme grunn. Jobbrelatert IC reise inkludert medlemsavgift og konferanse ga fort noen titusen ekstra. Fikk som sagt et ganske høyt forbruk i løpet av de siste 6 månedene.

Da jeg var i kontakt med de sist gang fikk jeg svar på mail om at det dessverre ikke kunne innvilges før etter 6 mnd, nå svarte jeg bare på den mailen, med spørsmål om ny vurdering. Fikk en liste jeg måtte fylle ut:

Antall år bosted
    Antall barn under 18 år
    Norsk statsborger
    Hvis nei antall år i Norge
    Sivilstand
    Boforhold eier/leier
    Arbeidsgiver
    Arbeidsforhold
    Telefon arbeid
    Ansatt siden
    Brutto årsinntekt
    Høyeste utdanning

Jeg er singel, men har eid bolig i noen år og har høy utdanning, så mulig det hjelper på? Tar doktorgrad og lønna ligger på 433k i året så er et stykke unna lønnskravet, men burde jo komme meg nærmere etterhvert.

Avslutningsvis la jeg til at jeg ba de vurdere forbruket mitt så langt, jeg har (selvsagt) alltid betalt regninger i tide, og jeg la også ved at jeg periodevis vil ha en del reiser i jobb hvor kortet også vil brukes.

Og så har jeg nok kanskje skrudd opp både sprudling og høflighetsfaktoren noen grader etter tips her inne, men tror vel egentlig ikke det var det som hadde noe å si. :p

nonstop liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Er det forresten noen som har efaktura fra amex? Hvis ja, og bruker handelsbanken?
    Jeg prøver stadig å få lagt det inn, men det vil seg ikke.

9. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Har e-faktura, men i Skandiabanken. Ingen problemer der.

RoadKing liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har efaktura, fikk oppskriften fra Amex på chat en gang. Kan legge ut her, må bare finne PCen. Jeg bruker Gjensidige.

RoadKing liker dette
  11. holmen

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det jeg fikk fra Amex/DNB:

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg får også e-faktura fra Amex og har hatt det ganske lenge nå. Bruker Nordea og e-fakturaer blir opprettet automatisk om man har huket av for det i nettbanken.

13. MadsVaHa

MadsVaHa Veteran

Likes mottatt:
    5,715
    Bonuspoeng:
    183
    E-faktura pluss DnB er det ingen problemer med

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Men hva f... er denne mottaker de snakker om?
    Når jeg søker opp dnb på efaktura tilbydere finner jeg dnb kort/kreditt, men "mottaker"? Nix

15. AndreAa

AndreAa Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Funker knirkefritt hos meg med SPV, når jeg betalte første faktura fikk jeg opp ett valg etter betaling som sa: "Tilbyder tilbyr efaktura, klikk her for å inngå avtale"

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Den har jeg aldri fått.

17. holmen

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på om det ikke het akkurat DNB (kort/kreditt) hos meg, så jeg fant det ved å søke på DNB, og da skal det komme en liste med tilbydere av efaktura. Noen av de heter DNB + starten på kontonummer du betaler regningen til . Mitt starter på 8234 (eller noe sånt).

Vet ikke hvordan dette ser ut hos handelsbanken..

18. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    .....Annuntio vobis gaudeum magnum..... Har registrert at det har kommet en del poeng på kortet mitt i løpet av de siste dagene. Trodde det var fra div fly og handle-aktivitet, men så viste det seg at det bl.a. var 12 000 for platinum !!. Jeg hadde slått meg til ro med at det ikke ble noen poeng ( siden jeg hadde skiftet fra prem. til plat.), og chat'en sa helt eksplisitt sa at det "ikke var noe poeng for skifte, dessverre".

ejoa, Angie, RoadKing and 3 others like this.
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,678
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det som er, jeg får ikke opp noen ting med nummer. Men har denne kort/kreditt, men det virker ikke for meg.

20. nonstop

nonstop Medlem

Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk! Driver også med doktorgrad, så det er godt å høre at andre har fått det til. Jeg føler meg mer optimistisk og inspirert til å prøve igjen nå.

Det med dokgrad er jo ganske greit å kunne fordype seg og friheten i arbeidshverdagen er ofte ikke så verst. Hadde veileder også vært normalt oppegående hadde det vært perfekt, selv om lønn osv ikke når helt opp til etterspørselen etter den kompetansen jeg håper jeg har som sivilingeniør. Men det kjedelig alltid å komme til kort når det gjelder de nyttigste kredittkortene.

Mbj liker dette

Del denne siden