Fikk kortet 31. Aug tror jeg det var. Har vel prøvd å ringe de tre-fire ganger siden november, men alle var faste på at det måtte gå minst 6 mnd før det kunne vurderes. Men har hørt at andre har fått det til tidligere.
Vært nøye på å bruke kortet i så mange sammenhenger som mulig, lagt ut for andre om noe skal kjøpes eller bestilles sammen, alt av matvarer ble handlet i NorgesGruppen hvor Amex kan brukes, bensin på Statoil av samme grunn. Jobbrelatert IC reise inkludert medlemsavgift og konferanse ga fort noen titusen ekstra. Fikk som sagt et ganske høyt forbruk i løpet av de siste 6 månedene.
Da jeg var i kontakt med de sist gang fikk jeg svar på mail om at det dessverre ikke kunne innvilges før etter 6 mnd, nå svarte jeg bare på den mailen, med spørsmål om ny vurdering. Fikk en liste jeg måtte fylle ut:
Antall år bosted
Antall barn under 18 år
Norsk statsborger
Hvis nei antall år i Norge
Sivilstand
Boforhold eier/leier
Arbeidsgiver
Arbeidsforhold
Telefon arbeid
Ansatt siden
Brutto årsinntekt
Høyeste utdanning
Jeg er singel, men har eid bolig i noen år og har høy utdanning, så mulig det hjelper på? Tar doktorgrad og lønna ligger på 433k i året så er et stykke unna lønnskravet, men burde jo komme meg nærmere etterhvert.
Avslutningsvis la jeg til at jeg ba de vurdere forbruket mitt så langt, jeg har (selvsagt) alltid betalt regninger i tide, og jeg la også ved at jeg periodevis vil ha en del reiser i jobb hvor kortet også vil brukes.
Og så har jeg nok kanskje skrudd opp både sprudling og høflighetsfaktoren noen grader etter tips her inne, men tror vel egentlig ikke det var det som hadde noe å si.
Vis alt...