SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    Da har du sikkert vært uheldig. Har bare positive opplevelser med Concierge. Ordnet bord på fullbooket restaurant i New York samme dag vi ankom, og det var på Thanksgiving...

    Fikset konsert billetter som skulle vært utsolgt for lenge siden ++ :)
     
  2. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Vurderer å skaffe meg et slik kort. Har platinum MC hvor jeg kan bestille biz for go poeng hos Sas, får 12k grunnpoeng i året og greit med poeng per bruk. Årsaken til at jeg vurdere et Amex i tillegg er at det gir 20 poeng pr 100kr når det betales i NOK + CT i Star Alliance. Mine spørsmål som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med:

    1. Hvilket tilbud fikk du når du inngikk Amex kort avtale? Nå får man 12k i bonus og halv årspris første året som jeg antar er standard tilbud.

    2. Får man mer om man signer opp hos en av (de til tider svært irriterende) selgerne på OSL?

    3. Opplever dere ofte problemer med å få brukt kortet, altså at brukerstedet ikke aksepterer Amex?

    4. Noen som har sjekket vilkårene i reiseforsikringen til Amex vs MC? Er det noe særlig forskjell i dekning og vilkår?
     
  3. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ops, ble postet i feil forum, men får ikke til å slette eller endre innlegget :/
     
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    12k og full årsavgift, tror jeg.

    Nei, så ikke gjør det.

    Egentlig ikke, du får stort sett brukt Amex om du vil. Handle hos Norgesgruppen istedenfor Rema etc. Du beholder uansett SAS eller Shell MC som backup.

    Nei, ingen har sjekket, alle har separat reiseforsikring ;)
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier disse beryktede "selgerne" som står på OSL til tider å lempe en del på kravene for kortet? Er ikke helt klar for CT-kjøret enda, men ser på det som en mulighet i fremtiden. Vil nok ligge på ca 480-520k på søknadstidspunkt, og enten 1.5m eller 0 i plasserbar formue :p
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet noen er uenige med meg her, men jeg mener bestemt at det uansett ikke har noe å si da du bør (MÅ!) ha en ordentlig separat reiseforsikring. Plutselig kommer du ut for en situasjon på en reise, og da bør man ha en god forsikring på plass. Tips: Print ut vilkårene til f eks. MC, og så printer du ut til f eks. DnB Reise Best og legger ved siden av :)
    Når det er sagt, så har noen kredittkort-reiseforsikringer noen goder, som at f eks. Amex dekker egenandel på leiebil (dette gjør også Bank Norwegian m.m.).
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lanserte en teori om dette for en tid tilbake, at om selgerne på OSL huker tak i deg burde terskelen for avslag være høyere (kun ved rufsete betalingshistorikk, ingen inntekt e.l.).

    Men såvidt jeg husker ble denne teorien avvist av andre, så jeg tror ikke det har noen betydning.

    Det skal uansett være mulig å få Platinum med 500k i inntekt, i verste fall etter noen måneders bruk av Classic/Premium.
     
  8. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk godkjent Amex Platinum forrige uke med inntekt såvidt under 500.000. Aldri hatt Amex før.
     
    Misterix and Neonex like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Nok en gang må jeg ringe Amex for å få refundert årsavgift på kortet.
    Begynner å bli litt lei.. Hvor mange av kundene deres glemmer å sjekke/ får ikke med seg at dette blir trukket hvert år??
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Faktisk virker det som de ikke har trukket meg i år.
     
    holmen liker dette
  11. Chornelius

    Chornelius Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    18
    Bare Diamond, ikke sant - og ikke Gold?
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
     
    Chornelius liker dette
  13. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Ryktene sier at Amex starter opp selv fra nyttår, og alle må søke på nytt for kort.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ikke bare slenge ut noe sånt uten å si noe mer!?
     
    veeegard and wilco like this.
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er i så fall gode nyheter, Amex virker mye mer frempå i Sverige enn DNB i Norge, og med dette får man mer konkurranse.

    Amex vs DNB vs SAS MC, kan bli bra.
     
    Xflipper liker dette
  16. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Enig i det. Som sagt bare rykter, men opptjent CT vil være gyldig som før.
     
  17. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Om dette stemmer, vil jeg tro at AmEx bare viderefører kundeforholdet fra DNB.
     
  18. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Nei...
     
  19. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du all dele infoen fra ? :)
     
    veeegard liker dette
  20. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke hvem som sto bak American Express i Norge fra begynnelsen av 80-tallet, men da DNB overtok AmEx i 1999 måtte ikke de som hadde AmEx-kort fra før gjøre noe som helst. Dette vet jeg med 100% sikkerhet.
     

Del denne siden