I så fall var vel det sannsynligvis DNB sitt valg? Med mindre det lå som et krav fra leverandør sin side den gang? Uansett betyr vel ikke det at dette også gjelder nå?
Må jo medføre en stor risiko at ikke alle blir med over når man må søke på nytt. Tar de sjansen på det?
Vi har såvidt diskutert her, Amex har sagt opp alle eksterne avtaler grunnet nye EU-regler - https://insideflyer.no/forums/threads/amex-og-british-airways-i-european-court-of-justice.10467/ Om de starter opp i Norge på egenhånd vil jeg tippe det blir uten SAS, antar de ikke vil bruke mye resurser på å markedsføre et nytt kort før BA-saken er avgjort. Spørs vel hva avtalen mellom DNB og Amex sier, det er vel ikke utenkelig at DNB har lyst til å beholde disse kundene på et eller annet hvis.
Ikke utenkelig at det er et punkt i avtalen som sier at medlemmer automatisk blir med over ved f.eks. et slikt tilfelle.
Er det noen som vet hva som skjer med EB-poengene når fakturaen er i pluss? Jeg har fått refundert penger for et hotellrom og dette er mer enn jeg har brukt på kortet i perioden. Likevel står det «SAS EB poeng denne perioden: 4003» på fakturaen.
Anbefaler deg i hvert fald at holde øye med om status poengene kommer inn. Jeg var i pluss på kontoen 2 måneder og det kunne systemet ikke håndtere.
Er det noen som har fått platinum uten å innfri inntektskravet? Jeg har hatt classic i to år, og tok kontakt med kundeservice i håp om å få oppgradert kortet. Jeg er student, og har årsinntekt på rundt 250 000 kroner. Snakket først med en kundebehandler som sa det gikk greit, men så kom det kontrabeskjed. Synes det er litt rotete at man ikke kan forholde seg til en og samme person hos kundeservice. Kommuniserer man med dem per e-post, får man svar fra ulike ansatte hver gang, og gjerne med ulike svar. Er det ellers noen andre tips til å få oppgradert kortet uten å innfri de formelle kravene?
ja under kravet går fint, men 250 kan være litt lite Prøv og gå opp et steg, og bruk det en stund. deretter prøver du neste steg. God betalings historikk er viktig.
Er også student, og ble oppgradert til Platinum av DNB etter ca 2 år med Classic kortet! De sendte et brev i posten hvor de tilbød meg å oppgradere, som faktisk kun kom et par uker etter at jeg selv hadde fått avslag på oppgradering når jeg ringte kundeservice. Tror det var fordi jeg betalte hele utestående saldo hver måned, samt hadde et greit forbruk (fikk CT begge de to årene) ved hjelp av en del utlegg ifm. jobb, familie o.l.
Kanskje litt utenfor denne tråden - men er det flere som syntes Amex oppdaterer transaksjoner veldig tregt i nettkontoen? Jeg har en del utlegg jeg skulle sendt inn, men alle er i utenlandsk valuta og siden beløpene er store kan det fort bli noen kroner hvis jeg legger inn feil kurs. siste oppdatering på transaksjoner i nettkontoen er fra 19. April. Finnes det en quick fix?
Syntes egentlig det er ganske overraskende hvordan AMEX internasjonalt ikke reagerer på hvor elendig DNBs nettløsninger er for kortene. Ingen mobilapp, dårlig designet nettbank hvor det fremdeles står Copyright 2016 i footer, ingen live-chat, osv osv osv. Merker at jeg begynner å bruke SAS MC mer og mer bare pga hvor bra appen er, hvertfall nå som den støtter Touch ID login og man slipper BankID hver gang.
Om avtalen er på oppsigelse, som virker sannsynlig, så er det vel ikke så rart at DNB ikke vil bruke mer ressurser enn absolutt nødvendig. Har de fremdeles selgere på OSL? Tror ikke jeg har sett de på en stund.
CT er en spesialitet for AmEx, som de har med SAS. Om de skulle velge å slutte med CT tilbudet vil det ha helt andre årsaker enn samarbeidet med DnB.
Ja, og da sannsynligvis relatert til dette: https://www.moneywise.co.uk/news/20...-battle-puts-british-airways-card-the-balance