SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    GlennDi liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Går helt fint det. Men husk at paypal tar gebyr i form av prosent. Så du «lurer» vel bare deg selv etterhvert :)
     
    GlennDi liker dette
  3. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Kjøper man noe på XXL og summen er under 10000kr så får man tilbake pengene kontant og ikke på kredittkortet
     
    Boleole and Neonex like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Så hvis man trenger kontanter, så kan man gjøre dette med kredittkort på XXL? :p
    Få poeng, unngå gebyr.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    XXL her i Sandefjord tar ikke Amex. Gjør de det andre steder?
     
  6. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    XXL Hamar tar ikke Amex heller.
     
  7. HenrikE-G

    HenrikE-G Aktivt Medlem

    Innlegg:
    352
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen XXL-butikker aksepterer AmEx (etter hva jeg vet).

    I starten gjorde de det, men så kuttet de ut AmEx pga. kostnaden. Dette er flere år siden.
     
  8. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Noen spm om reiseforsikringen før jeg ringer inn for å avklare en situasjon. Mener det var en som skrev tidligere om en kansellert bonus/ct - reise, er det noe å hente på å bare ha brukt halve turen? Hjemturen ble jo dekket - men ikke snakk om førsteklasse/business som opprinnelig.

    Fikk grei beskjed om rimeligste vei. Sa jeg ikke kom til å bestille RyanAir under noen omstendigheter og fikk da beskjed om at det ikke var nødvendig, men jeg kunne ikke bestille hva som helst. Endte dog opp med business/PE til 35k per pers....

    Hun jeg snakket med sa at det ikke var noen øvre grense, men ser nå i vilkårene at:
    Selskapet erstatter inntil kr 20 000 per person, maks kr 50 000 per skadetilfelle for merutgifter til reise, kost og losji.

    Spørmål 2: Er ikke reiseforikringen behjelpelig med å booke en eventuell reise dersom krise? Jeg fikk grei beskjed om å ordne det selv og ta vare på kvitteringene. Ikke akkurat lett når du står på en overbefolket flyplass uten å ha sovet på 36timer og internett ikke virker med enn halvveis.
     
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde en liknende situasjon. Misset returen hjem fra Singapore da jeg satt askefast på Bali. Reiseforsikringen gjennom Amex var lite behjelpelig, de nevnte vilkårene som du skriver og sa at jeg måtte bestille reisen selv.
    Sparebank1 sin forsikring ordnet alt for meg, de bestilte nye billetter i samme klasse og spurte om det var greit at jeg fløy med emirates via Dubai. Reisen kostet betydelig mer enn vilkårene sa, men dette var uproblematisk for dem.
     
    Baldrick, Xflipper and AndreAa like this.
  10. nemi

    nemi Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Søkte om Amex plat i går, men fortsatt ikke fått svar. Trodde de var sånt som gikk automatisk?
     
  11. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Kona hadde samme issue, ringte Amex og det var at «noen» måtte trykke på «noe», fordi «noe» av det som skulle gått automagisk hadde feilet. Så en manuell handling måtte til.
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er det et minimum for hvor mange poeng man må ha opptjent på en mnd for å få dem overført? Har nesten ikke brukt kortet denne måneden og kun opptjent 89 poeng, men de er ikke overført.
     
  13. Amarillo

    Amarillo Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skal kjøpe nytt årskort hos ruter. Ca 7500. Skulle gjerne brukt Amex for å klare CT, men Ruter-appen tar ikke Amex. Finnes det noen triks? Feks noen som har kjøpt et fysisk årskort, og fått overført det til appen?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal visst gå an å bruke Amex på Trafikanten. Men jeg er usikker på hvordan man går frem for å flytte billetten til app. Og om Trafikanten fortsatt finnes? :p
     
  15. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    De har flyttet inn på Oslo S, der Posten var tidligere. Ved siden av Vinmonopolet.
     
    holmen liker dette
  16. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Her må man vel dra dit og spørre.. Jeg kjøper nytt månedskort hver måned der med Amex, men jeg har da fysisk ruter-kort! :)
     
  17. nemi

    nemi Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, ringte dem og måtte sende inn dokumentasjon på inntekt. Så da kommer det forhåpentligvis i posten snart, så lenge de godtar den :)
     
    DanH and jgroneng like this.
  18. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Spørsmål angående forsikringen på kortet/eventuelt andre forsikringer. Noen som vet om noen forsikringer som kompenserer eurobonuspoeng som ikke refunderes fra SAS pga påbegynt reise?

    Har snakket med både DNB og Frende, ikke kontaktet Sparebank1 enda(Jada, må ha litt forskjellige reiseforsikringer).

    Er snakk om en CT hvor hjemreisen ikke ble benyttet grunnet evakuering.
     
  19. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Logiflyer liker dette
  20. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tapte noen eurobonuspoeng i forbindelse med bruk av AxEx-kortets avbestillingsforsikring. Legger ved svaret jeg fikk fra DNB Skadeservice under vedrørende refusjon av bonuspoeng.

    Vi dekker imidlertid dine 50.000 Eurobonuspoeng med kr 3.794, ihht. utregning ved fastlagt tabell.
     

Del denne siden