SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Var innom lokal telenorbutikk i dag for å spørre om og teste om de tok amex. Ble avvist der, men virket som han hadde noe felles chat eller noe hvor han pratet med andre og han svarte at det var noen butikker som tok og noen som ikke tok (mer enn det visste han ikke), så stemmer for at alle går og tester i sin lokale butikk :p Kan hvertfall konstatere at Telenorbutikken på Vestkanten Storsenter i Bergen Vest ikke gjør det. Hadde satt pris på om noen enten visste om eller kan teste i Trondheim. Skal få betale ny note 9 for en kompis, så der er jo 10% av veien til CT om jeg får det til.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Forfall 20. burde gi CT mot slutten av samme måned.

    Ang. hvis du går under 100k i omsetning er jeg usikker. Jeg bestilt noen refunderbare hoteller langt frem i tid som jeg kansellerte en etter en etterhvert som jeg brukte kortet på andre ting. Holdt meg alltid over 100k totalt på året.
     
    Gullars liker dette
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    DNB har iallfall forklart meg at CT blir utstedt i slutten av måneden en har forfall. Selv har jeg forfall den 1. så måtte vente helt til slutten av måneden..
     
    Gullars liker dette
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Du får melde tilbake med resultatet @Gullars. Jeg er i akkurat samme båt som deg og din fru, bare at jeg ikke er i nærheten av 100k enda; du/dere når det nok lenge før meg ^^ Ligger på 10 nå - havner på 20 på onsdag (en kompis som vil ha note 9 som jeg skal få betale).
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Elkjøp tar Amex..
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Vet, var kanskje litt uklar. Var her snakk om telenorbutikkene. Har fått testet 2 relativt store og so far, no luck.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det skjønte jeg.
    Men må dere handle der? Er vel ingenting som ikke kan skaffes et annet sted?
     
  8. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Hvorfor må du kjøpe dette i en Telenorbutikk? Du får jo tak i samme vare/abonnement på Elkjøp o.l.?
     
  9. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Elkjøp er helt utsolgt både på nett og i butikk, får ikke inn før 3. sept og han var sykt utålmodig. Telenorbutikkene (både på nett og noen i butikk) hadde dem på lager. Var ikke verre enn det. Telenorbutikkene på nett tar da ikke paypal. Han bor i Trondheim og jeg i Bergen. Power også utsolgt på nett og i butikk. Vanligvis er jeg enig med dere, men akkurat i dette tilfellet så kunne det faktisk ikke skaffes andre steder :p
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om nettbanken er stygg og knotete, må jeg virkelig si at DnB er aldri så rask til å registrere innbetalinger på kortet...Er jo gått i pluss på saldo før brukskontoen har bokført/valutert greiene..
     
  11. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,468
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke bevisst å triple-poste. Ser ut som ingen poster imellom meg i dag :/

    Begynner å nærme seg tid for en ny tur til tannlegen for sjekk og tannsten. Noen som vet om det er noen som tar Amex i Bergen (som gjere ikke tar skjorten)? Evt i Oslo eller Trondheim hvis jeg skal prøve å skvise det inn med et besøk.
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,635
    Likes mottatt:
    6,630
    Bonuspoeng:
    183
    Det er flere muligheter her.. og vanskelig å vite hvilken det ender med.
    1. Du sier til bookingagenten at du ikke har kortet det skal refunderes til lenger og det registreres refundering til konto isteden. Mulig de nekter dette av hvitvaskingsgrunner.
    2. SAS prøver å refundere til kortet, men dette blir avvist og de overfører så direkte til bankkonto isteden.
    3. SAS refunderer til kortet, dette ender opp på en feilkonto hos DNB og de kontakter deg, eller mer sannsynlig du må kontakte dem for å få overført pengene til konto.
     
  13. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nylig nytt kort i posten. Av en eller annen grunn så har jeg fått BASIC klint utover hele kortet (Både dette og mitt SAS MC Premium).

    Dette er selvfølgelig forferdelig leit å oppleve for en stakkar som meg, men spesielt uforståelig blir det når jeg aldri har vært basic siden jeg først ble sølvmedlem. Noen som vet hvor de angivelig har det fra at jeg nå er basic?

    Hos SAS er jeg jo sølv og har aldri vært nevnt som noe annet.

    Prøvde forøvrig å ringe medlemstelefonen som i deres brev var oppe til klokken 22. Ble møtt av en svarer som sa: "Åpningstid er 08-20" ... Chat er heller ikke å oppdrive.

    Noen som vet hvem jeg kan kontakte slik at jeg kan skånes fra det forferdelige å bli omtalt som basic*?

    *Joda, vet at det sikkert ikke har noen stor forskjell i praksis, men sølvkorta har finere farge og det er ser jo stiligere ut når det faktisk står "silver".
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke du teste så vi andre vet? ;)
     
    Are, Xflipper and Neonex like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat den testen kommer jeg ikke til å ta ;)
     
  16. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig dette har blitt besvart før, men går det an å kombinere CT og fly premium på samme reise?
     
  17. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det går ikke.
     
    Erlingni liker dette
  18. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Come on, du virker jo risikovillig :D
     
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på mulighetene for å bestille min første CT-reise, men har et par spørsmål jeg håper at noen her inne kanskje kan hjelpe meg med: :)
    - Slik jeg forstått det har de blitt strenge på antall stopp i sluttsonen.Jeg ønsker gjerne å ha to mellomlandinger på både utreise og retur i sluttsone på grunn av en noe kronglete destinasjon. Har lest her inne at det ofte ikke tillattes, selv om det ikke står spesifikt i reglene for bestilling av bonusreise?
    - Skjer det at man får lov til å ha mer enn 8 legs? Typisk nok er det tilgjengeligheten på MUC-OSL som svikter på returen, og det eneste ledige er via ARN eller LHR.
    - Er det kun mulig å bestille via Tallinn, eller går 05400 på dagtid? Forsøkte engelskspråkelig 05400 nå, men de kunne ikke.
     
  20. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Dette spørsmålet passer nok bedre på https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844, men jeg kan jo svare her ut ifra mine egne erfaringer:
    - Da jeg skulle booke CT-tur til New Zealand tillot ikke Tallinn stopp i Sydney. Heldigvis godtok 05400 det både t/r, så jeg fikk lagt på to segmenter til på turen.
    - Jeg booket ni segmenter hos 05400, men denne ble senere stoppet da skatter og avgifter skulle beregnes. Det ble godkjent da jeg fjernet ett segment.
    - 05400 har stort sett fungert bra siden i sommer eller noe, men nå leser jeg om flere og flere som har problemer med å booke hos 05400 når man skal bruke CT.

    Du kan eventuelt prøve å booke en lovlig reise hos Tallinn først, og deretter få 05400 til å endre den. Det virker som at det fortsatt er noen hos SAS som godtar å booke CT-tur for deg :)
     
    Flight Cancelled liker dette

Del denne siden