SAS Amex platinum

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av agrims, 29. sept 2014.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var på tråden med fem forskjellige på 05400 i dag, og det virker som om de har strammet opp praksisen. Samtlige bad meg kontakte Tallinn. Dette skjedde når vi kom til gjennomføring av betalingen - de nektet å belaste CT. Ganske sikker på at jeg har snakket med to av dem tidligere, og at de samme har hjulpet meg da.

    Tallinn er noe mer rigide. Dog fikk jeg booket enveis SYD-SIN-BKK-LHR-BRU-OSL, altså fem segment med to stopp i Asia på veien. Skulle vel egentlig ikke gått an i henhold til hva som vanligvis sies? Kanskje Tallinn har myket opp igjen?

    Spør Tallinn om de klarer å finne noe mellom MUC-OSL. Jeg klarte ikke å finne noe som helst fra LHR i dag, men agenten fant LHR-BRU-OSL. Denne vistes verken på SAS, United eller Expertflyer.
     
    Flight Cancelled liker dette
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    1. De har blitt veldig strenge på maks 8 segment..
      Jeg satt med samme spørsmål på en annen tema her om dagen, men ingen svar fra noen. Hva er det som er lovt da ved CT bestillingen, 4 en vei og 4 tilbake totalt 8, eller som @LaJanevner enten 4 bort og 6 tilbake altså 10 totalt? Så da er spørsmålet 8 eller 10 segmenter? En annen ting som jeg også lurer på her inne er det at ofte blir debatert om hvor mange stop man kan f.eks ha i Asia om man f.eks reiser til Australia/New Zealand? Er det 2 eller 1, litt flaks på hvem man møter på når man ringer hos Tallin?

      SVG_flyer, 26. sept 2018 Rediger Slett Rapporter
      #5574Svar

    2. [​IMG]
      bombusfervidusAktivt Medlem
      Innlegg:
      273
      Likes mottatt:
      195
      Bonuspoeng:
      43
      Jeg satt med samme spørsmål på en annen tema her om dagen, men ingen svar fra noen. Hva er det som er lovt da ved CT bestillingen, 4 en vei og 4 tilbake totalt 8, eller som @LaJa nevner enten 4 bort og 6 tilbake altså 10 totalt? Så da er spørsmålet 8 eller 10 segmenter? En annen ting som jeg også lurer på her inne er det at ofte blir debatert om hvor mange stop man kan f.eks ha i Asia om man f.eks reiser til Australia/New Zealand? Er det 2 eller 1, litt flaks på hvem man møter på når man ringer hos Tallin?
      Jeg sitter med en forståelse av at Tallinn ikke tillater følgende lenger:
      - Flere enn 8 segmenter tur/retur. (3+5 og 6+2 skal være tillatt så fremt ingen andre regler brytes)
      - Maks 1 stopp i transitt-sone
      - Kun 1 transitt-sone mellom avreise- og destinasjon-sone.

      "Den mest naturlige reisevei" er nok litt ulik praksis hos Tallinn fremdeles, tror jeg. Derfor var det mange som prøver lykken(utnytter smutthull?) hos 05400 fordi det var så godt som ingen restriksjoner i starten da de åpnet for booking av *A-bonusreiser. Men i den siste tiden har flere opplevd at flere agenter på 05400 avviser booking av CT-reiser. Jeg selv fikk booket en reise OSL-AKL med stopp i to transitt-soner og to stopp i samme transitt-sone hos 05400 som Tallinn klart ville si nei til. Så enn så lenge er det kanskje enklere å få til kreative rutinger hos 05400.

      Mulig jeg misforstår enkelte punkter hva Tallinn setter ned foten på, så det er bare å korrigere meg.
    Jeg sitter med en forståelse av at Tallinn ikke tillater følgende lenger:
    - Flere enn 8 segmenter tur/retur. (3+5 og 6+2 skal være tillatt så fremt ingen andre regler brytes)
    - Maks 1 stopp i transitt-sone
    - Kun 1 transitt-sone mellom avreise- og destinasjon-sone.

    "Den mest naturlige reisevei" er nok litt ulik praksis hos Tallinn fremdeles, tror jeg. Derfor var det mange som prøver lykken(utnytter smutthull?) hos 05400 fordi det var så godt som ingen restriksjoner i starten da de åpnet for booking av *A-bonusreiser. Men i den siste tiden har flere opplevd at flere agenter på 05400 avviser booking av CT-reiser. Jeg selv fikk booket en reise OSL-AKL med stopp i to transitt-soner og to stopp i samme transitt-sone hos 05400 som Tallinn klart ville si nei til. Så enn så lenge er det kanskje enklere å få til kreative rutinger hos 05400.

    Mulig jeg misforstår enkelte punkter hva Tallinn setter ned foten på, så det er bare å korrigere meg.
    Vis alt...
    Jeg spurte Amex på face om det med Ct og begrensninger.

    Men hvor mange stopp kan man ha f.eks i asia? kan man fly Osl-Bangkok-Singapore-Sydney?? er det noen begrensninger her nå?
    Administrer
    Liker

    · Svar · 5 d
    [​IMG]
    American Express

    Hei,
    her er mer informasjon. Legg merke til at dette kan endres over tid, men for øyeblikket er dette hva som er aktuelt
    • Companion Ticket gir deg mulighet til å gjøre opptil fire stopp per tur (maks 24 timer per stopp) raskeste ruten gjelder.
    • Companion Ticket tillater deg å reise i forskjellige klasser - for eksempel SAS Go på turen og SAS Business på din hjemreise
    • Du kan kombinere destinasjoner på avgangs- og returreiser, for eksempel å reise ut av Stockholm - Paris, og reise til Nice - Stockholm
    • Bare bestillingen av reisen må gjøres innen gyldighetsperioden for fordelen - mens reisen kan gjøres når som helst
     
    Flight Cancelled liker dette
  3. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk årsgebyr på SAS AmEx Platinum denne måneden (1700,-). Synes det er dårlig stil å belaste fullt årsgebyr på et kort som blir ugyldig om tre måneder, og ringte AmEx for å høre. De påstod at dette vil bli "korrigert for" ved overgang til nytt kort, men jeg fikk ikke veldig tydelig tilbakemelding hvordan. AmEx har lovet utsendelse av AmEx Premium som koster 85,- per måned, og at de første tre månedene skal være kostnadsfrie. Da mener jo jeg at jeg burde få refundert årsavgiften for mitt gamle kort for 9 av 12 måneder (dvs fra januar 2019 når kortet blir ugyldig). Andre som har vært i kontakt med AmEx med samme problemstilling?
     
    RoadKing liker dette
  4. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om det hjelper, men med tyske Amex-kort får man alltid årsgebyret refundert for resten av året når man sier opp kortet. Vil anta at det blir det samme her.
     
    Peregrin liker dette
  5. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,443
    Likes mottatt:
    8,831
    Bonuspoeng:
    183
    Basert på profilbildet ditt så er du EBD. Det skal ikke være årsavgift for EBD punktum. Bare be dem refundere hele beløpet asap. Pleier ikke være noe problem.
     
  6. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Er en liten tur innom EBG før jeg kvalifiserer til diamant igjen på nyåret. Dessverre er det vel ikke noen EBD-rabatt på de nye kortene...
     
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var på tråden med to ulike på 05400 (skandinavisk, så mellom 7-19) i dag, og begge kunne bestille bonusbillett med CT. Jeg startet med å spørre om dette.

    Beklagligvis så viser Air China to F-seter ledig både i KVS-tool med Air Canada-konto og på Expertflyer, men begge på 05400 kunne bare finne ett. Litt surr med dette, så var også den ledige F-returen med OZ forsvunnet. :( Krysser fingrene for at LH slår til 14 dager før.
     
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    standard utesendelse av årsgbyr.
    du får refundert ved inngåelse av nytt.
    står bla i tråden som onhandler det nye amexkortet.
    i tillegg fikk jeg beskjed om at jeg får refundert resterende årsgebyr på mitt eget som ble sagt opp i går.
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Gledelig å høre at 05400 fortsatt har mulighet. Men kjip episode for din del da. Jeg har erfart lignende noen ganger selv, men stort sett er det alltid noen som finner det samme som meg når jeg ringer to eller tre ganger og snakker med nye folk. Men ekstra kjipt med OZ-returen som forsvant.
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har fått poengene fra Amex denne måneden? Jeg bruker å få de en gang mellom 9-16. i måneden.
     
  11. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Kommet inn som vanlig her
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken dato?
     
    Sonictravel liker dette
  13. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Dato som står på konto 4. okt, men ble ikke synlig der før ca 7-8, dette er de samme datoene som jeg ser vanligvis, give or take a few
     
  14. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk sist 25 september, så det varierer trolig uten at jeg vet hvorfor.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Mine er datert 1. Oktober.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her.
     
  17. splite

    splite Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Amex kortet mitt har sluttet be om pin i butikker, må signere hver gang. Flere som har samme problemet? Ingen gidder sammenligne underskrifter. Kun en gang har noen bedt om leg. Sikkertheten er jo da på bånn...
     
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri signert i Norge... kan ikke huske sist jeg signerte i utlandet heller. Jeg bruker Amex daglig. Må være noe feil fysisk på kortet?
     
    Liza and splite like this.
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Opplevd alle gangene nå i Sydney at det er bare å stappe inn kortet, ingen kode eller noe. Selv med større beløp.

    I Hunter Valley så har jeg måtte taste kode. Men ser at det er en helt annen type terminal de bruker her oppe.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    "her oppe", "down under" mener du vel :).
    Men det var kanskje helt lokalt du hadde i tankene ;)
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden