SAS App feil - forsinket hjemkomst

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 21. febr 2023.

  1. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei.

    Landet nylig på Kastrup etter en lengre reise fra Lima. Når vi landet kom det opp på tavlen; «New Info» på vår avgang(avreise 21.00), så jeg fulgte ekstra nøye med i appen for å følge med på avgangen mens vi ventet i lounge. I appen var avgangen nå endret fra 21.00 til 22.00 og boarding 21.40.

    Gikk mot gate 21.25 og oppdager da at flyet var avreist kl 21.15..

    Gikk sporenstreks til transfer desk som kunne bekrefte avgang 21.15. De tok skjermbilde av appen min og fikset oss hotellrom og ny avgang neste morgen..

    Men altså, utrolig frustrerende og 12 timer forsinket hjemkomst pga teknisk feil i app..

    Usikker på hva jeg tenker om å kreve kompensasjon ihht. Eu261, hva tenker dere?


    C
     
  2. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nok forsøkt selv, mulig det går...Når det er sagt så stoler jeg aldri 100% på appen, tavlene på flyplassen derimot de stoler jeg på. Det lukter jo veldig teknisk feil i appen da..
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Første som slår meg er at dette med 99% sikkerhet vil bli avvist pga at gjeldende informasjon skal hentes fra tavlene på flyplassen og ikke i appen.

    For min del pleier jeg alltid å ha nettsiden til flyplassen åpen på pc/telefon slik at jeg kan orientere meg der og følge med bevegelser på flighten.
     
    Nordlands liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,641
    Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    På flyplassen sjekker jeg kun info fra tavlene og evt. info fra flyselskap på epost.

    CC5798B0-DD21-4D18-9E15-4A9FD1C7EF23.jpeg CD762CE5-2D1A-418D-8B15-14B5ADB0A6F1.jpeg 2B32285F-75A6-47E5-8CAF-4ABCAE112351.jpeg EAA75456-7D71-4BEC-9524-F8E58CD8A5A2.jpeg
     
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Stoler ikke 100% selv heller, men gjorde det denne gangen.. , men når den ble oppdatert flere ganger og avgang 21.00 var strøket ut og erstattet med 22.00, så følte jeg informasjonen som veldig troverdig..

    c
     
  6. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    478
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner det godt, prøv og se om du får igjen noe og hold oss oppdatert:)
     
    Chrisbgg liker dette
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,558
    Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Du får garantert ikke EU261 når flyet gikk da det skulle ha gått. Og har jo ikke krav på det heller, etter EU-reglene.

    Men det kan tenkes at SAS gir en liten EBP kompensasjon siden det høres ut som de var enige med deg i at appen viste feil informasjon. Skader aldri å spørre, men jeg gir det i beste fall en 50/50 sjanse.
     
  8. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    2,206
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen EU/261-sak dette.
     
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ifølge sas.no har du krav på eu261 ved følgende:

    flygningen din ble kansellert eller du -ble forsinket ved ditt endelige reisemål i mer enn tre timer på grunn av omstendigheter innenfor SAS sin kontroll-

    ifølge deres egen definisjon på sas.no så vil jeg nesten påberope meg at det skulle være berettiget en kompensasjon.. selv om jeg i utgangspunktet, og med min egen forståelse av eu261 heller ikke trodde det.

    C
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113

    Da har jeg nytt å melde i saken.

    SAS annerkjente mitt krav;

    «I can confirm that, in accordance with EU Regulation 261/2004, you are entitled to receive a flat rate compensation of EUR 250. We will arrange a transfer of the claimed Eurobonus points 25000 to your Eurobonus account.»

    Nå er bare spørsmålet om 250 euro er rett krav på en multi leg tur fra Lima?

    C
     
    lokke liker dette
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,613
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Det gikk det. Å henvise til sitatet om at det gyldig krav når det er sas sin feil , gjorde at det var ordnet på 10 min.


    C
     
    Last edited: 03. mars 2023
    Supersergei liker dette

Del denne siden