Sas avganger helt uten bonus seter.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Brosme, 19. febr 2019.

  1. Brosme

    Brosme Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.
    (For de som ikke gidder å lese alt: Spørsmålene er i siste avsnitt)
    Har lenge vært passiv medlem her og har lært mye av alle deres innlegg, guider og gode tips vedrørende Trumf, CT og bonus reiser. Fantastisk mange kunnskapsrike mennesker her.

    Selv er jeg LVL1 Rookie med sølvkort og kan skilte med hele to CT turer til New York med SAS Business. En behagelig reise måte som meg og min bedre halvdel kan like.

    I år ville jeg prøve på LVL UP til LVL2 Rookie. Har bestemt med for å prøve meg i First for første gang. Målet var ikke så viktig da reisen i seg selv er en opplevelse. Registrerte meg hos ExpertFlyer for en 5 dagers prøve periode og fant raskt 2 billetter tur retur, med Thai i august (FRA-BKK-FRA). Langhelg i Bangkok var sikret.

    Søkte deretter via SAS sine sider for å finne fly fra Bergen til Frankfurt da jeg anså dette som trivielt å finne billetter på. Fant da BGO-OSL-FRA med SAS på vei ned og FRA-CPH-BGO på vei hjem.

    Neste step var da å ringe Tallin for første gang i karrieren. De svarte i løpet av få minutt og fikk booket F billettene. Alt bra så langt. Problemet kom med flyene til Frankfurt. De flygingene jeg hadde funnet var det INGEN bonus seter på verken i Plus eller i Eco. Måtte da ta til takke med å reise dagen før BGO-OSL med SAS Plus og tidlig morgen OSL-FRA med LH Eco. Hjemreisen fikk jeg som planlagt i SAS Plus.

    Så til essensen i dette innlegget:
    1. Er det slik at noen flyvninger aldri har bonus seter?
    2. Eller er svaret så enkelt at alle bonus setene allerede er booket både i GO og Plus?
    3. Er det mulighet for et det kan dukke opp flere ledige senere slik at jeg kan endre deler av reisen?
    4. Har det noe å si at bare er Sølv?
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og velkommen.
    Ofte åpnes det award seter 1-3 mnd før avgang. Du sier ikke når du drar?
    Så med en alert på expertflyer på aktuelle avganger gjør nok susen.
    Alltid kjedelig når slike små greier intra Europa ødelegger litt før Morroa. Men uten 4vil verdt det når en kommer ombord i First class.
    Hadde du vært EBG/EBD kunne du med flaks fått EBG/EBD support til å åpne bonus seter. Men her er man avhengig av litt flaks da jeg selv som EBD har ca 80% fått dette til. Mens andre sier 50 eller sjeldent. Så sølv gir deg absolutt ikke noe her dessverre.
     
  3. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    1. Ja. Noen flyselskaper har blackoutperioder der de ikke legger ut billetter i det hele tatt. Populære avganger har nok også redusert tilgjengelighet på bonusbilletter.
    2. Det kan være, eller at det ikke er lagt ut noen enda. Vanskelig å si uten å vite hvor lenge det er til.
    3. Definitivt. Det er bare å følge med.
    4. Nei. Ikke når det gjelder tilgjengelighet av bonusbilletter.
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket du forresten muligheten for å ta ettermiddagsflyet eller kveldsflyet med Lufthansa OSL-FRA dagen før? Hvis du først må ha en ekstra overnatting på turen så er det jo bedre å ha den i utlandet enn på OSL.
     
  5. Brosme

    Brosme Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar.:) Reisen fra Frankfurt er i slutten av august. Da har jeg håp om at det dukker opp noe etterhvert slik at vi slipper å reise en dag før.

    Edit: Kunne dessverre ikke reise tidligere dagen før for å nå LH til FRA. Da det hadde medført enda en fridag. :-(
     

Del denne siden