SAS award ticket - booking for å kapre ledige seter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bXmi, 21. febr 2019.

  1. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Mener jeg har lest noe om dette på en annen tråd på forumet, men finner ikke tilbake til den.

    Forsøker å finne to ledige awardbilletter til en av SAS sine destinasjoner med lite tilgjengelighet og har funnet utreise, men ingen retur. Det er ingen returer tilgjengelig i rimelig tid etter utreise, men jeg antar at disse slippes om noen uker.

    For å unngå å miste ledige seter, hva er beste strategi?
    1. Booke one-way nå, booke retur når den blir lagt ut. Er det i så fall mulig å slå sammen turen slik at poengprisen blir som for en round-trip (100% i stedet for 120%).
    2. Booke round-trip med retur langt frem i tid, endre returen når aktuelt hjemreisetidspunkt slippes?
     
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    3. Booke enveis nå og endre reisen til t/r hvis det slippes returbilletter. Hvis du uansett må ringe inn for å gjøre endringen... 2. er vel bedre hvis du der kan ordne endring selv på sas.no
     
  3. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, er det rebooking fee dersom det gjøres på nettsiden til SAS?
     
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,528
    Likes mottatt:
    6,501
    Bonuspoeng:
    183
    Så vidt jeg vet er det kun på telefon eller mail man må betale gebyr for å endre bonusreiser.
     
  5. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    154
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, da er det opplagt at alternativet med å legge inn en booking som senere endres er best.

    Har en annen reise som i så fall kanselleres. Skal sørge for å legge den ut på riktig tråd før jeg avbestiller.
     

Del denne siden