Mulig jeg ikke har skjønt det, men jeg har problemer med å merke forskjellen på A330 og A350 … Men hva vet jeg, jeg har jo sluttet å fly …
Bortsett fra at flyet er nyere og kabinen freshere er det først og fremst luften ombord som er den store forskjellen, etter min mening. Luften i kabinen føltes mye friskere med A350. I tillegg gjør de store vinduene på A350 at det blir en helt annen opplevelse å sitte ved vindusplass enn i for eksempel A330.
Er det større etterspørsel til ORD enn MIA? Eller er det andre grunner til at de bytter disse flyene?
SE-RSB fløy til Kuala Lumpur på lørdag for å bli en del av flåten til Malaysian Airlines. Det sies at den skal beholde interiøret og fly til og fra Melbourne. https://onemileatatime.com/news/malaysia-airlines-scandinavian-airlines-airbus-a350/
Skal bli interressant å se om man faktisk får booket C-sete. Under siste 737-flight snakket jeg med Tonje Sund (PR-sjefen) og hun sa at det IKKE gikk å booke C-seter da Europa-bookingsystemet ikke takler 3 klasser. Om det viser seg p funke, kan man jo vurdere å ta turen…
Ja, ser ut som de enten har revurdert eller funnet en løsning i systemet for å åpne. Får se om man kanskje tar en helgetur til Stocholm via København for å få litt C-feeling igjen.
De vurderer visst å ta inn igjen en av A350’ene som ble dytta ut i kulden under Ch11… https://www.flightglobal.com/airlin...hed-during-fleet-restructuring/156844.article
I følge hangar.no er SE-RSC på vei til Kina? https://www.hangar.no/china-airlines-henter-to-sas-airbus-a350-900-til-flaten/
Vi får se... Personlig tror jeg nok FlightGlobal er en mye mer pålitelig kilde enn bonuspoeng-bloggern i One Mile At A Time (som er kilden Hangar siterer). Edit: Her er dokumentet fra Chapter 11 saken til SAS hvor de ber retten om tillatelse til å ta tilbake Airbus A350 - MSN 391, også kjent som SE-RSC. Motion to Authorize / Notice of Presentment of Motion of Debtors for Authority to Enter Into Lease Agreement in Respect of Aircraft Bearing Manufacturer's Serial Number 391 (related document(s)1933) filed by David N Griffiths on behalf of SAS AB Responses due by 2/13/2024,