SAS bestiller Airbus A350-900

Tråd i 'Nyheter' startet av newvalley, 07. des 2018.

Tags:
  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    JIPPI!!
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor er forresten det søket fra?
    Noe "alle" har tilgang på?
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg ikke har skjønt det, men jeg har problemer med å merke forskjellen på A330 og A350 …
    Men hva vet jeg, jeg har jo sluttet å fly …
     
  4. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    900
    Bonuspoeng:
    93
    Bortsett fra at flyet er nyere og kabinen freshere er det først og fremst luften ombord som er den store forskjellen, etter min mening. Luften i kabinen føltes mye friskere med A350. I tillegg gjør de store vinduene på A350 at det blir en helt annen opplevelse å sitte ved vindusplass enn i for eksempel A330.
     
    Maggie liker dette
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Hentet fra Flight Timetables Search på ExpertFlyer.
     
    tobeornot999 and indahla like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Uhu… I iveren overså jeg at vi flyr via ARN :(
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    En flytype til å krysse av. Det skjønner du vel… Selv om du har sluttet å fly (liksom :) ).
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Og MIA går tilbake til 330 når ORD får 350.
    Mine MIA flighter i februar er endret til 330
     
  9. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Er det større etterspørsel til ORD enn MIA? Eller er det andre grunner til at de bytter disse flyene?
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Neppe passasjerer, men ORD har ofte mye cargo, og der har A350 ganske mye større kapasitet enn A330.
     
    Eddie47, tobeornot999, obay and 3 others like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
  12. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Da skal SE-RSC være på vei tilbake til SAS.

    Tilbake i drift fra 21. januar 2024 i følge flyprat.no.
     
    Kristian, holmen, jgroneng and 4 others like this.
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    SAS setter inn A350 mellom CPH - ARN på utvalgte fredager frem til 02.02.24 :cool: Screenshot 2023-12-20 at 10.18.43.png
     
  14. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Skal bli interressant å se om man faktisk får booket C-sete.

    Under siste 737-flight snakket jeg med Tonje Sund (PR-sjefen) og hun sa at det IKKE gikk å booke C-seter da Europa-bookingsystemet ikke takler 3 klasser.

    Om det viser seg p funke, kan man jo vurdere å ta turen…
     
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Dummy booking med EB poeng på fredag kan med plus booking velge sete i biz kabinen. Er EBD
    IMG_4685.png
     
    Kristian, Rapolo, holmen and 3 others like this.
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Setevalg i C-kabinen skal ha vært blokkert frem til i dag, virker som om de har revurdert saken.
     
  17. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ser ut som de enten har revurdert eller funnet en løsning i systemet for å åpne.
    Får se om man kanskje tar en helgetur til Stocholm via København for å få litt C-feeling igjen.
     
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Rapolo, RoadKing and Jorge like this.
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
  20. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får se...
    Personlig tror jeg nok FlightGlobal er en mye mer pålitelig kilde enn bonuspoeng-bloggern i One Mile At A Time (som er kilden Hangar siterer).

    Edit:
    Her er dokumentet fra Chapter 11 saken til SAS hvor de ber retten om tillatelse til å ta tilbake Airbus A350 - MSN 391, også kjent som SE-RSC.

    Motion to Authorize / Notice of Presentment of Motion of Debtors for Authority to Enter Into Lease Agreement in Respect of Aircraft Bearing Manufacturer's Serial Number 391 (related document(s)1933) filed by David N Griffiths on behalf of SAS AB Responses due by 2/13/2024,
     
    Last edited: 08. febr 2024
    Rapolo, Lars J, holmen and 1 other person like this.

Del denne siden