SAS har hatt visning av A350 for media i København... Som kjent så er ganske mye likt dagens A330/A340 flåte i kabinen, men det er noen forskjeller. I SAS Go blir den økte bredden i kabinen brukt til å sette inn 3-3-3, men setebredden blir ikke dårligere enn i dag, da midtgangene blir litt smalere, og A350 er breiere. I SAS Plus kommer det også et sete til i bredden, og A350 får 2-4-2. Setene i SAS Plus er nye, og vi får nå tilbake beinstøtte på setene, slik vi hadde i den gamle A330/A340-kabinen. Det blir også en delt "kiosk" mellom Go og Plus hvor man kan handle varer mellom måltidene. I SAS Business blir layout som på A340, den ekstra bredden brukes til bredere midtganger. Setene blir også litt oppgradert, med bedre justering av rygg, bort med luftjusteringen av hardheten på setet, og noen mindre oppgraderinger på bord og barområdet i Business oppgraderes også. https://www.aftenposten.no/okonomi/...-turistklasse-slik-er-sas-nye-langdistansefly De store forbedringene kommer fra A350 som flytype, som redusert støy, større vinduer, høyere lufttrykk og fuktigere luft i kabinen. I tillegg blir også arbeidsplassen til crew bedre, de får endelig et hvileområde som ikke er i kabinen. Har selv dessverre ikke mulighet til å komme på event i Oslo, men håper mange herfra skal dra, og tar bedre bilder en Aftenposten...
Tror ikke det er meninga. «Kiosken» er også for go. Men plus må i dag betale for potetgull og noe annet småtteri, så blir sikkert ikke lett å holde styr på. Tviler på at de gjør forskjell på plus i A330/340 og A350 som får denne kiosken
Artikkel med video, bl.a. fra cocpit: https://www.dn.no/luftfart/sas/norw...en-destinasjon-kan-snart-bli-borte/2-1-720797
I Plus kan du drikke med begge hender hele veien i long-haul. De kommer ikke med tralle utenom måltidene, men kan plinges på ... de opplyser at vi kan komme bak og få mer drikke og det gjør jeg, da får jeg litt mosjon også. Som @Tore sier så er det noe snacks som må betales for.
Til USA kunne vi gå og hente ting gratis i plus. Vet ikke helt hva begrensningen var. For å pense tilbake til tema: jeg skal se flyet på onsdag. Er det noen ønsker til bilder jeg skal ta?
Vi skal dit to mann fra redaksjonen også, så blir en fyldig reportasje. Men klem på med bilder, vi får ikke med oss alt...
Test gjerne om det går å senke armlenet på det ytterste setet og det innerste mot veggen på plus. Gjerne med bilder
Insideflyer er representert av meg og Martin som skal på pressemøte kl 09 i morgen Vi skal ta masse bilder og sjekke ut det som sjekkes kan ombord. Stay tuned for reportasje på IF i morgen
Det går an! Gustafson tester det her: https://www.nrk.no/norge/airbus-a35...r-bredere-1.14811476?index=6#album-1-14811483 Edit: I alle fall det mot midtgangen
Nye Champagneglass ombord rart at det ikke er slått opp på førstesiden Får bare håpe Sas følger opp med noen gode dråper til glassene igjen.
Noen som vet om de har lagt ut seteoversikten på A350-900 enda? Sønnen skal fly med maskinen fra LAX i sommer og vil velge sete.
Ja du kan velge sete på flyvningene med A350. Hvis du da har en billett eller status som gir deg lov å velge sete nå.