SAS bonusbilletter business

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Origo, 16. nov 2015.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte jeg skulle se for en bonusreise til vestkysten i USA i business for 2.
    Jeg vet det ikke er lett å finne billetter, og var innstilt på å være fleksibel MEN:
    Jeg har nå sjekket mar-nov 2016, ALLE dager, BEGGE veier til LAX og SFO og finner INGEN flighter med 2 ledige biz-seter.
    :eek::confused::mad:

    Noen som har tips, eller kan bonusbilletter bare brukes i GO til Sandane på tirsdager...?
    (Beklager mye bruk av bold-fonter og store bokstaver)
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel omtrent samme opplevelsen jeg har hatt når jeg leter etter bonusbilletter - jeg har faktisk til gode å finne en bonusbillett i business til USA bortsett fra Houston-tilbudene i sommer og høst. Man får derimot opp en hel del alternativer under poeng + betaling, men da stort sett til omtrent samme kontantpris som det ville kostet for en business saver billett pluss at man loppes for 80-100 000 poeng hver vei. Jeg antar den rimeligste måten å få en tur til vestkysten av USA i biz er å kjøpe en Go eller Plus-billett og satse på poengoppgradering, men erfaringsmessig er dette ganske vanskelig på veien tilbake til Europa.

    Har ikke SAS lovet gang på gang på gang at tilgjengeligheten av bonusbilletter skal økes, eller er det bare ønsketenkning?
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Har same inntrykk når det gjeld USA. Det har vel vore snakk om at det skulle bli betre tilgjengelegheit for EBD, men dette veit ikkje eg korleis fungerar/har fungert.

    Forøvrig kan ikkje du får bonusbillettar til Sandane på ein tysdag heller, det er nemleg ei anbudsrute. :p
     
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg lette over en tremåneders periode fant jeg en gang to business billetter til Washington DC i business en av veiene. Det er omtrent like ille om man skal østover også.
     
  5. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Lykke til! SAS business til USA er så og si ikke-eksisterende, ihvertfalll om du er mer enn en person. Jeg blir forbanna på at man ikke skal kunne slippe noen seter til egne medlemmer, og at vi alltid må belage oss på andre Star selskaper, med dertil tilhørende YQ ran. Hva er egentlig greia med det??!!
    Er det SAS som stapper YQ i lomma? For da skjønner jeg jo at de ikke er villige til å slippe seter!
     
    Last edited: 16. nov 2015
  6. corvette8

    corvette8 Medlem

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Tror det har noe med timing å gjøre. Skal selv t/r i sommerferien 2 stykker på business til Washington DC.
    Var også der i fjor høst, men da bare en person. Hadde ikke problem med å finne bonusbilletter til disse, men er alltid ekstremt tidlig ute med bestilling.......
     
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Er EBD. Null tilgjengelighet pdd.
    Virker som om dette med økt tilgjengelighet kun gjelder en dag tidligere tilgjengelighet ved kampanjer
    Random pick. I stand corrected...
    Sandane er forøvrig en fin plass (om sommeren). :)
     
    afirm liker dette
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Var i NYC i januar, da fant vi en vei i biz.
    Nå (LAX/SFO): nada. Sjekket mars og helt til nov-16.
     
  9. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bestilte to bonusbiletter til New York med SAS i juli neste år. Bestilte de første dagene i oktober og da var det flere avganger ledig med to billetter i både juni,juli og august til New York. Så tror timing er viktig her. Begrenset hvor mange seter som slippes...
     
  10. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har de seneste tre år forsøgt at finde business billetter som passer. Uden helt.

    For få uger siden fik jeg dog booket CPH-BOS på C til sommer 2016 for 3 personer.

    Er ret sikker på det var en fejl at der var så mange pladser ledige. Nærmest alle afgange havde 4+ ledige i C.

    Men SAS award availability på business til USA suger generelt big time...
     
  11. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en reise på Companion i Biz fra OSL til MIA med United. Har aldri fått 2 billetter med SAS i Biz til USA.
     
  12. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr CT biz (2 personer) KRS-OSL-New York. Bestilte sist uke, men fant ikke egnede billetter før 6 september med retur 8 sept.

    Finnes billetter, men jaggu ikke mange
     
  13. Sooninson

    Sooninson Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk CT billetter I biz i 17.mai uken 2016 fra Oslo til New York for ikke lenge siden. Dobbel feiring siden paraden i Brooklyn er 15. mai. Tydeligvis forskjellige erfaringer her.
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har hatt 2 billetter til og fra EWR (via ARN og CPH), men USA er vanskelig ja.

    Andre veien er det mye enklere (PEK, NRT og PVG).
     
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Flyr 2 pers i biz til EWR 21/11. Bestilte i august. Fant ikke billettene på nett, men dama på CT telefonen fant de. Flyr videre til LAX med UA og hjem igjen med LX. Alt i biz og som sagt bestilt i august.
    Så går tydeligvis å ha flaks..
     
  16. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt rykter om at SAS slipper (flere) bonusbilletter i business 6 mnd. før avreise på IC-rutene nå. Noen som har sett antydninger til at det er letter å finne tilgjengelighet 6-6,5 mnd. frem i tid på disse rutene?
     
  17. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes tilgangen på bonusbilletter i Business til New York er relativt OK, men finner aldri noe til de andre byene i USA. Hvis man bruker månedsoversikten, så pleier den å "lyve" en god del. Det står ofte bare at det er ledig i Go, men så er det ledig i Business når man klikker seg inn på datoen. Er ikke så lenge siden jeg fant to billetter med CT i Business KRS-OSL-EWR 22. januar til 25. januar
     
    RoadKing liker dette
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer til alle som har funnet mer enn en bonus-billett til US med SK i Business.
    Jeg fikk min siste "partner" tur i 2003, hjem fra Bryllupsreisen som gikk til STT/SJU. Etter det har det vært ganske "svarte-natta", spesielt mtp. AMEX CT.
    CT til LHR er liksom ikke bulls-eye?
     
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fant en ORD-ARN som gikk rett inn i min CT plan her tidligere. Denne er nå borte : (
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,569
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset, men det er fortsatt en skandale at de ikke legger ut noe synlig.
    Skandale, i den forstand at når de skal ha dette tilbudet med AmEx, så må de faktisk ha noe å tilby.
    Min Amex skal fornyes nå på våren, men da er det slutt. Det koster å ha det, det er masse styr og research som må til for å få brukt en CT. Jeg har to som jeg skal gjøre et krampaktig forsøk på å få brukt (derfor et år til), men dette er så gjennomført dårlig at nå har jeg bestemt meg, dette blir det ikke mer av.
     

Del denne siden