SAS bruker laaang tid på billettering

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av indahla, 03. mars 2023.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,902
    Likes mottatt:
    2,172
    Bonuspoeng:
    113
    Da tviler jeg på om vil få reisen billettert. Waitlist er nogo, da er ikke plass holdt av. Dette har vært en stor utfordring med Turkish særlig, og ventelister er ikke noe som aksepteres på bonusbilletter.. Jeg ville forberedt meg og lett etter alternativ rute for å være i forkant..
     
    magnusant liker dette
  2. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    678
    Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var der jeg fant den sånn etter å ha tenkt meg litt om.

    Fikk en på tråden som kunne gjennomføre bookingen for meg, men han ville da ikke gjøre det til samme poengpris (har benyttet CT), men full 165 000.

    Jeg mener man skulle kunne legge på CT igjen med en samtale med ct-telefonen?
    Han sa de kan gjøre det ved nye bookinger og endring på booking. Men at det ikke går å kun ringe de for å få ordnet halv pris på en billettert booking.

    Så jeg avsluttet bare uten å komme i mål.


    Medfører det riktighet, at hvis CT-telefonen ikke gjør endringer, så kan jeg ikke retrospektivt legge på CT? Og CT refunderes vel med en gang han refunderer poengene brukt for den opprinnelige bookingen?


    Litt stresset siden det er snakk om avreise tirsdag morgen.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,146
    Likes mottatt:
    6,076
    Bonuspoeng:
    183
    Det virker å være litt ulik praksis rundt dette hos kundeservice. Det tryggeste er nok å finne noen som er villig til å ordne billetter og poengtrekk i samme omgang.
     
    magnusant liker dette
  4. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    678
    Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Beklager til de andre at jeg kuppet tråden.

    Fikk en mer kompetent agent på tlf. Han fant (som air canadas hjemmeside) at denne flighten nå ikke er tilgjengelig lengre. Og fjernet like gjerne hele min alternative routing, da vi ikke fant noen flere alternativer.

    Heldigvis den originale routingen å forholde meg til. Får klare å stå opp ekstra tidlig og få 7 timer til å gå på FRA.

    Meget irriterende at vi ikke kan bruke SAS-appen lengre til å se flights de nærmeste dagene.
     
  5. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    638
    Bonuspoeng:
    93
    Ref mitt innlegg litt tidligere - nå tikket det (no pun intended) endelig inn en epost-bekreftelse fra SAS om at billetten min er ferdig ticketed.

    Da gledes det til EVA t/r til uka!
     
    trygveat, Lillegutt, MadsVaHa and 5 others like this.
  6. ingard

    ingard Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Er dette et vanlig problem? Jeg fikk endret en tur osl-vie-bkk i feb25 til Austrian biz når det ble sluppet tidligere i sommer. Tror jeg ringte inn på en tirsdag, skjedde ingenting onsdag (ringte inn - jada den ligger i køen, alt er fint), ringte inn torsdag - samme beskjed igjen, og på fredag uten noen tilbakemelding er plutselig endringene borte fra bookingen. Jeg ringer inn igjen og får beskjed om at billettene ikke var tilgjengelig lengre. Er dette normalt? Jeg ringte inn flere ganger for å prøve å finne ut om de hadde tabbet seg ut eller ikke, men fikk bare beskjed om at billettene var borte. Jeg forstår ikke hvordan det kan skje når de er synlige i appen?
     
  7. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    371
    Likes mottatt:
    683
    Bonuspoeng:
    93
    Normalt pleier det ikke å ta mere enn 1-2 timer. Jeg ringer og purrer hvis jeg ikke har fått en e-post innen da med ny billett. Har opplevd å få "woops, kollegaen min har glemt å sende til bilkettering" før når jeg har purret, så jeg har begynt å følge med som en hauk når jeg gjør endringer.
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,902
    Likes mottatt:
    2,172
    Bonuspoeng:
    113
    Generell regel: IKKE post samme spørsmål i flere tråder....
     

Del denne siden