Er dumt at SAS gjør noe slikt. Det burde gått mye klarere frem at man risikerer å få øko-billetter. Ganske så drøyt egentlig. Hvis man betaler 16-20 laken for en business-billett forventer man ikke øko videre..
Det er ikke det at det står skrevet som er problemet @Ida . Det er det faktum at man kjøper en biz billett fra A til Å. Da passer det seg ikke om strekningen fra K til Å plutselig er i en annen kabin. Nå er dette prinsipielt sett heller ikke utelukkende et SAS anliggende, men et eksempel på at *A ikke er så sammensveiset som de ønsker å framstå. Når det er sagt, bestiller man f.eks OSL -SIN i F, så får man faktisk beskjed om at deler av strekningen er i en annen klasse. Når jeg har lekt litt med RTW booking, så får jeg også opp beskjed når deler av strekningen er i en annen klasse. Så det er definitivt mulig å informere om det.
United har vel "Mixed cabin" med Rød skrift på de alternativene hvor man ikke får det man kanskje skulle tro at man fikk.
Fair nok at det står rett foran øynenen, og hadde sas skrevet f.eks plus og business ville det nok også straks vært mer nærliggende at dobbelsjekke T&C nærmere. Men du må ha meg unnskyldt, er man ikke over gjennomsnittet interessert i dette så må det være nærliggende å tro at man flyr business når man bestiller en business billett...... Er vel de færreste normale mennesker som går inn og sjekker booking klasse hos united når man bestiller business hos sas.
Jeg ser hva du mener, men i mine øyne kunne man fra sas sin side skrive at dette også gjelder for billetter bestilt som business. I teksten nevnes kun plus....
Korrekt, men som jeg skriver i min forrige post kunne sas med fordel ha spesifert teksten som f.eks plus og business. Så når jeg derfor i neste post skriver kun plus, mener jeg det kun er plus som er nevnt i eksemplet. Hvor om allting er, vi må bare bli enige om at være uenige om denne formulering kunne ha vært anderledes eller ikke. Jeg holder uansett på at, kjøper jeg en business billet hos sas vil jeg som vanlig person forvente meg business hele veien. Kan i øvrig nevne jeg akkurat er hjemvendt fra kina på en sas plus saver billett, hvor ene strekket fra pvg-pek var med china eastern first. Så syne ikke akkurat det er noen logikk i måten man bookes på hos andre selskaper.
Folk flest leser ikke det der @Ida , folk flest leser det som står på fanen. Der står det Business i store fete bokstaver. Folk flest er ikke som oss nerdene på dette forumet, som regner på poeng, seteavstand, liggevinkel og avstand til toalett/galley. Det burde stått med rød skrift under prisen, eller iallefall varslet klart og tydelig før betaling. Den fluelortskriften som er brukt tjener etter mitt skjønn en ting; at sas håper folk ikke legger merke til det. Det er ikke bedrag eller ulovlig, men det lukter ikke godt. Tenk deg hvis din nye bil hadde en liten fotnote om at du ikke kunne kjøre bilen i Norge fordi den hadde for høyt co2 utslipp? Audi ville hatt sitt på det tørre, for bilen selges jo i Tyskland, det kan hende andre lands reguleringer ikke vil tillate bilen brukt...
He, he, jeg regnet deg med blandt nerdene og ikke folk flest . Hva angår henvisningen til Austrian; At andre også har slett forretningsfilosofi legitimerer ikke praksisen. Dessuten, som jeg sa på en tidligere post, det er i bunn *A som ikke leverer det sømløse samspillet de er reklamerer så heftig for,
Jeg synes BA gjør dette ganske ryddig. Austrian er også betydelig flinkere, de har skilt teksten ut og sier eksplisitt hvilken flyvning dette gjelder. SAS på sin side har lagt dette i et avsnitt sammen med annen tekst, og har helgardert seg med "kan" uten å spesifisere nøyaktig hvilke flyvninger, eller om det faktisk gjelder. Men egentlig burde ALLE hatt en GIF av en som spinner med et skilt som dette; "DU FÅR IKKE BUSINESS!!"
Helt enig. Hos SAS står det en generell tekst, mens hos de andre står det hva du faktisk bestiller. Jeg kan forøvrig ikke fatte og begripe at det ikke går an å få dette til på en enkel måte. Selskapene har god kontroll på hvilke bookingklasser som overføres til hva, og hva slags inventory som er tilgjengelig, så kan ikke se for meg at det er annet enn en programmeringssak. Mulig kostnaden er ansett høyere enn de (få?) kundene som klager...
Hei igjen. Nå har jeg sjekket Expertflyer, og ser at det er masse ledig på business på United-flighten. Hvordan kan da SAS forsvare at vi har blitt plassert på Econony når vi har kjøpt en businessbilett?