SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,617
    Bonuspoeng:
    293
    Har observert det samme, og tror dette er en kulturell ting. Skandinaver er litt redd for å bry seg, og det inkluderer crewet som ikke sier fra. Selv når kunder frekt går gjennom en gardin som åpenbart er der for å skille de to kabinene og hindre trafikk.

British Airways er konsekvent på dette. 2 crew (minimum) betjener midtgangen foran gardinen til enhver tid, og gjemmer seg ikke bort. Hvis pax prøver seg gjennom gardinen blir de alltid sett og får de kjapt og hyggelig høre "excuse me Sir/Madam, this cabin is for business class passengers only, please use the toilet at the back"

kongenamundsen, Earl, Cumulus and 4 others like this.
  2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,644
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever dette særlig på morgenflightene til AGP/ALC og tilsvarende. Når morapilsen ++trykker på hos eco-passasjeren på fremre eco-seter har de vanskelig med å respektere gardinskillet. Crew har vært variable i håndteringseffektivitet.
    BTW: Fruen har til og med nå akseptert 1D, tidligere nektet hun; kalte det for "rumpelpassen" fordi hun kun satt og stirret inn i medpassasjerers bakende. :p

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,332
    Bonuspoeng:
    183
    Greit med det tillbudet, for nå skal jeg ha ett nytt reiseprosjekt, og det er å reise til de landene i Europa jeg ikke har vært i, har 7 land igjen, og etter dette er det 5 land igjen :cool:

4. heioghaa

heioghaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    OSL-LHR i dag.
    Veldig på servicen her, champis og en liten GT.
    Mat i porsellen og ingen pappkopper i sikte.

Solo reise i helgen wish me luck.
    La til et par bilder inkl en nisse.

Attached Files:

5. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Alltid digg å starte med en GT! God tur!

heioghaa liker dette
  6. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Kan virke som SAS business serverer kaffe i pappkrus på frokostsavgangene mellom hovedstads-triangelet.

7. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,617
    Bonuspoeng:
    293
    God tur videre!

Lite tips, velg *full size* etter du har lastet opp bilder. Da overføres de til det du står i tekst-boksen, og det er lettere for oss andre å se bildene :)

holmen liker dette
  8. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    1,133
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke ofte. Flyr der stort sett 1 gang i uken.

9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,966
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! Og tips 2; på iPhone (og sikkert Android) kan du velge å skalere ned størrelsen litt. Siden forumet her av uvisse grunner ikke komprimerer bildene, så ender du fort med ganske mange megabyte per bilde - og å laste 200MB i en bildetråd over litt dårlig nett i utlandet hvor du har eSIM med datakvote eller kjip WiFi, er litt kjedelig. Selv med god dekning i Norge er det sjukt mye unødvendig detaljer som lastes opp i et bilde mange ser på en liten skjerm i farta.

IMG_0945.jpeg
    IMG_0946.jpeg

10. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Har noen erfart hva som serveres om en velger barnemåltid på de lengre rutene til Spania etc?

Har ikke fått testa Business på de lengre rutene i Europa enda, men fikk plutselig snappa opp noen Business bonus til Alicante i sommer.

11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,563
    Bonuspoeng:
    293
    Fra flysas.com:
    Menu Contents: The Kids' Meal typically includes sliced chicken, penne pasta, cherry tomatoes, mozzarella, carrot/cucumber sticks, a juice box, a piece of chocolate, and a fruit salad.

Så ikke nødvendigvis en sikker vinner for mine barn...

12. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    180
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel det samme som det ble servert i Plus i pappboxen, så var usikker på om det var glemt oppdatert.

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,576
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-CPH - drikke og matvogn i tett følge, påfyll av drikke ble tilbudt etterpå.
    20260521_140055.jpg

CPH-MAD - drikke og nøtter først + påfyll før mat, litt nedtur med samme salat og kake som over, og vegetar varmrett, men god smak med litt salt og pepper. Veldig proaktiv service så langt.
    20260521_165652.jpg

Earl, EndreD, kongenamundsen and 9 others like this.
  14. democomputer

democomputer Veteran

Likes mottatt:
    6,617
    Bonuspoeng:
    183
    Har spist den salaten og kaken et par ganger denne uken og også tidligere. Har en viss forståelse for at de har noen standardutvalg, men hyggelig med litt variasjon…

K

Spielhaug and Nordlands like this.
  15. Gribb

Gribb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,242
    Bonuspoeng:
    93
    ARN-DUB i dag:
    Flere spørrerunde om påfyll (+3 ganger!), må være den beste euro biz jeg har opplevd :cool:
    IMG_3845.jpeg

Earl, EndreD, Cumulus and 10 others like this.
  16. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,644
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-AGP 20/5. 6 rader C.
    Meget bra frokostomelett fylt med smakfull ost, til pålegg fenikkelsalami og ok Camambert. Bra landbrød.
    1 time før landing: Syndige kardemomme/kanelsnurrer.
    Utrolig positivt crew foran gardinen, ledet av en av SAS' seniorpursere (4 striper!), Heidsieck'korken satt løst (bokstavelig talt) og god kontroll på toalettforsøkpååsnikesegfremfrabakgardinet-kulturen.

Kalsnes, EndreD, Staralliance and 6 others like this.
  17. democomputer

democomputer Veteran

Likes mottatt:
    6,617
    Bonuspoeng:
    183
    Hjem fra AMS er jo bare 1:45, men her var det varmmat. Trodde det kun var 2t+

Det betyr også drikkeservering før maten, og det gjør meg glad. GT og pottis før maten, champagne attåt. Denne laksen tror jeg er beste fisken jeg har spist på fly. Nå bestiller jeg sjelden fisk når jeg får velge, men likevel. Ble også servert en brødbit som ikke hørte hjemme noe sted, men brød og smør og champagne blir jo ikke feil. Gode norske oster. Den sitronterten har jeg også spist noen ganger, om enn ikke så ofte som operakaken. Sitronterte er godt, og sas sin variant er veldig fornuftig. Byttet ut tertebunnen som sikkert bare hadde blitt soggy med en ostekakeaktig kjeksblanding. Funker fjell.

Siste flight for denne maskinen i dag men likevel nyåpnet champagne en halvtime før landing. Legger til et datapunkt på SAS Connect.

K
    PS: Får ikke lagt inn bildet online via starlink i dag.

Attached Files:

Earl, Kristian, EndreD and 8 others like this.

Del denne siden