SAS Business Class i Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henrik Olsen, 15. april 2025.

1. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,246
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ble min datter servert på vei til Island, knusktørt måltid hvor ingenting gikk ned. Bestill noe annet.

Travellingalf liker dette
  2. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,889
    Bonuspoeng:
    163
    Hadde det på E195 også for et par uker siden.
    Jeg spurte om det var noe mønster eller logikk bak severingen på ruten, men det hadde flyverten heller ikke merket seg. Serverte bare det som var lastet/det de fikk beskjed om :)

Kristian liker dette
  3. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,573
    Bonuspoeng:
    183
    Har scannet med igjennom en del sider her nå uten helt å finne noe bra svar. Noen med erfaring med hva man typisk får til frokost på de litt lengre Europarutene nå? Skal til NCE i business her straks

Eddie47 and obay like this.
  4. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,092
    Bonuspoeng:
    93
    Du store, er du tilbake på IF, @Fnate ? Det er veldig gledelig! :)

afirm, Liza, Travellingalf and 3 others like this.
  5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,242
    Bonuspoeng:
    350
    På tur til ALC i dag tidlig, (samme utvalg på NCE) var det en diger varm eggegreie med saus, broccolini og noe annet tjafs pluss salat, brød, skinke og ost. Jeg spiser ikke egg, men naboen gafla i seg og syntes det var veldig bra.

Fnate liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,841
    Bonuspoeng:
    293
    Enig! Jeg tenkte det samme! Velkommen tilbake @Fnate :)

Har hatt mye glede av å lese gamle innlegg fra deg og elefanten for flere år siden!

Travellingalf and Fnate like this.
  7. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,573
    Bonuspoeng:
    183
    Takk boyza!!! :) Makan til velkomst.

20260621_083005.jpg
    Det var superbra tips. Var perfekt beskrivelse av godsakene vi fikk. Smakte riktig godt.

8. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    720
    Bonuspoeng:
    93
    Ut fra det bildet tror jeg jaggu ikke jeg hadde klart å beskrive det bedre selv!

Preference liker dette
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    GOT-SPU 2,5 t flyvning. Avreise kl. 07.50.

'Eggegreie med grønnsakssaus:grønnsaksstuing'. Jeg er veldig sær på egg. Godt stekt omelett er det eneste som går ned av egg, mens dette var faktisk ganske godt! God og varm rundstykke i tillegg.

Var bare min familie i biz og vi skulle ha leiebil ved ankomst. Hadde ikke hjerte til å be om et lite glass sjampis... :/

Upåklagelig service. Super hyggelige og smilende hele veien. Påfyll drikke hele tiden.

Selv om vi kun var 2 voksne og 3 barn i biz ble alle bak gardinen som prøvde å bruke do foran sendt tilbake.
    De spurte tom om det var greit at de hjalp kollegaer i eco med salg/servering og forlot oss i 15-20 min 'on your own'. Utenlandsk crew (les: ikke skandinavisk).

IMG_7178.jpeg

10. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    BIZ fra MXP til OSL i går.. Flytid 2t 40m. Vi var relativt sultne og klare for en grei middag. Med den flytiden forventer man varmmat... (skal ikke det være det over 2t?) Luktet deilig varm mat kort tid etter avgang (yes tenkte jeg!), men neida. Det var bare crewet sin middag som luktet godt..

Det vi fikk servert var ikke en gang en decent frokost. Par klumper ost, kjipt knekkebrød sak og litt roastbeef. Kunne i det minste servert varme rundstykker som KLM for å forbedre denne frokost-middagen..

Var såpass irritert at jeg glemte å ta bilde, men finnes sikkert i denne posten, det er vel begrenset utvalg. De kalte det til og med for "todays dinner". Hvor er denne middagen?

Var fritt for cola zero på rad nr 2 (heldig first row som fikk de 3 boksene som tydeligvis var lastet om bord!).

Ikke gardin, folk brukte dassen foran fra eco og.

2/5. De får + for hyggelig betjening og champis..

haifinn liker dette
  11. sss

sss Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk det samme på en 1930 flight fra dublin igår. Helt håpløst dårlig mat.. Kan ikke kalles et måltid engang.

Da jeg dro ut tidlig på fredag så var frokosten vi fikk servert mye, mye bedre.

12. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,841
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ingen megafan av SAS akkurat.

Men business maten på LHR-OSL og retur er generelt helt grei, både ved lunchtid og kveld. Så dette kan tydeligvis variere endel på forskjellige ruter.

TravelManBiz liker dette
  13. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,542
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en laksesak på biz OSL-DUB for et par uker siden som var riktig så smakfull.

14. JeanPaul

JeanPaul Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Greit å høre at de praktiserer disiplin mtp hvem som kan benytte toalett framfor gardinen. Har en kommende flyvning til Alicante og lurte på om de kanskje ikke var så streng på dette mtp at det er en "turist-rute". Satser på at de praktiserer dette

Cumulus liker dette
  15. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,242
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg flyr OSL-ALC ofte. Selv med bare to rader i biz og fullt fly ble det både opplyst og håndhevet. Var litt frem og tilbake de første månedene etter innføring av gardin, men nå virker det som det sitter.

DJasko liker dette
  16. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    896
    Bonuspoeng:
    93
    Varierende fra rute-til-rute kan det virke som, da? Fløy CDG-OSL i går:

• Fikk varm mat (kyllinggreie, ris, potetsomething?), varmt brød, dessert, etc. 8/10.
    • Bra/rask service, flere påfyll.
    • Vi satt 4 stk i biz, 3 rader.
    • Betjeningen hjalp til i eco etter de hadde servert biz (men spurte ikke, som @DJasko påpekte at de gjorde på den flighten).
    • Telte minst 3-4 stykker fra eco som lempet av bagasjen sin i biz, uten at betjeningen gjorde noe med det. Gikk greit siden vi kun satt 4 i biz, men likevel.
    • Var relativt jevn strøm med do-besøk fra eco gjennom gardinene, som heller ikke ble stoppet.
    • Hovedsaklig norsk betjening, i alle fall de som serverte i biz.

17. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,027
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal ikke forhåndsdømme,men opplever at norske i større grad er mer 'konfliktsky' og dermed ikke klare i tale på akkurat det.

Eneste unntaket jeg har opplevd var i en full 8 raders biz kabin OSL-CPH for par uker siden. Men da hadde det ikke vært mulig å jobbe der med eco pax på do foran.

jocke liker dette
  18. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    896
    Bonuspoeng:
    93
    Meget godt mulig, men da burde de blitt sendt på konflikthåndterings-kurs eller noe. Veldig lite poeng å ha disse «reglene» om de ikke håndheves. Undergraver hele poenget, og fører kanskje også til frustrasjon blant reisende som opplever forskjellig behandling/håndheving avhengig av flight og/eller betjening.

Nå var ikke det problem på min reise i går, men hadde jeg f.eks. boardet mot slutten til en knapt halvfull biz-kabin, og all bagasjeplass hadde blitt tatt av eco, så hadde jeg vært temmelig frustrert.

Bri1 liker dette
  19. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som SAS Link? Det er ikke mulighet for varmmat i SAS sine E195, så det er kaldmat eller ingenting. Heller ikke blokkert nabosete i disse flyene, så jeg styrer unna SAS Link når jeg flyr business.

jocke liker dette
  20. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    896
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr OSL-BGO nå. Noen eco-dobesøk i front, hvor siste skjedde litt før setebeltet-lyset ble skrudd på (hen brukte litt tid på do). Førte til at en i biz ble stående i kø, og til slutt måtte sette seg pga. vi skulle lande (uten å få gjort sitt).

Sånne ting som dette, er det vits å sende tilbakemelding til SAS? Hvor er det i så fall best å sende slikt? Diamant-eposten? Andre steder?

Del denne siden