Kanskje ingen wow-pris, men sjeldent rimelig for oss som booker mye med utreise fra USA. Har man i tillegg lønn i en sterk dollar, blir det enda bedre. Expertflyer gir en base fare på rundt $1100+taxes. Også fra PHL, BUF, ALB (kanskje flere), som gir fine muligheter for å maksimere opptjening. Også mulig å route via to skandinaviske hovedsteder før ankomst Tyskland. Har foreløpig kun klart å prise ut via reisebyrå. Bookingklasse: Z (Z2WUSEUB) - 28 dagers pre-purchase - Kan endres (gebyr), ikke refunderes - US connections bookes i F (hvis tilgjengelig)
Hvis du søke på Business class flyginger mellom Kairo i Egypt og Bangkok her og nå i dag, så får du noen utrolige priser på Business Class, og sånn har det vært ei stund. Så skal du til Thailand, men vil ha masse Poeng for turen, fly via Egypt. http://www.gcmap.com/mapui?P=CAI+-+BKK Kairo - Bangkok (4,529 mi)... for 7538 kroner i dag, og du får 200% poeng på flygingen, noe som er 18000 poeng. http://www.momondo.no/flightsearch/...SDP1=14-04-2017&AD=1&TK=BIZ&DO=false&NA=false Det finnes flere eksempler på ekstreme priser fra Kairo, bruk https://matrix.itasoftware.com/ Også teppebomber du Kairo, Bangkok, Kuala Lumpur, Singapore, og det området av verden, setter filtrene slik at du kun får Star Alliance Business, så plukker du datoene. For min del så skal jeg to turer mellom Kairo og Kuala Lumpur med Etihad Airlines bare for backpacking i November. Flybilletten fra Kuala Lumpur til Kairo kostet med 5900 kroner stykket, og jeg tjener 250% poeng på den klassen jeg fikk booket. Henter 49530 poeng på å gjøre dette. Total pris 11800.- Jeg bruker poeng på å fly ned på Business class ned til Kuala Lumpur med Thai Business, også står Norwegian står i Cashpoint Gjeld til meg som jeg bruker på hjemturen siden dette er ei dagflyging. Da får jeg meg en fin tur med gode fly opplevelser. Er jeg maks heldig så får jeg trikset meg til en oppgradering til Første klasse på Etihad på en av flygingene
Ser en bort fra kostn til Kairo har jeg også reg veldig gode bus turer til ny og Hong kong mv med ba. Da er det jo bare å hoppe av i Lond på returen. Er vel egentlig ikke helt lov. Har aldri hørt om noen som har fått noen øk reaksjon. Kanskje ikke noe en bør gjøre mange ganger.
Se på det som en to mnd's backpackertur i Sør Øst Asia, med ett milage-run for å sikre/beholde Gull/Diamant kort. Dykking i Rødehavet innebygd i turen
Veldig mye "billig" ut fra Kairo, også i F, men så var det å komme seg dit da uten at man må ha 17 stopp og tilknytningsbilletter som koster like mye som resten av reisen?
Fly dit som normal tur, dit med Turkish airlines eller Aegean ved en oppdelt kampanje. .... Så bruker de poengene du tjente på veien ned til senere bruk
Noe en også bør ta med i betraktningen er at hovedflyplassen i Kairo er rimelig kaotisk. Det er min erfaring med to reiser derfra for noen år siden. På den andre siden kan start i Kairo kombineres med pyramidebesøk. En fantastisk opplevelse. Bodde sist på Hilton Cairo. Eksotisk opplevelse. At bus prisene er hyggelige har jo alt å gjøre med ulike pris markeder. Artig å teste en slik variant. Fant også hyggelige priser sist høst. Tyder på at det ofte er hyggelige priser fra Kairo.
For å leve godt og trygt i hverdagen, og ha god nok råd til å vurdere å reise noe annet enn økonomi når vi skal på ferie eller bare reise for å samle poeng...