SAS C tilgjengelighet med poeng!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 02. aug 2017.

1. Flyskrekk

Flyskrekk Er for lengst kurert

Likes mottatt:
    232
    Bonuspoeng:
    43
    Kun SAS

2. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for Tipset, jeg bestemte meg for å snu reiseløypa mi der, da jeg akkurat nå Booket SAS Business til Hong Kong den 3 November for 60.000 poeng, også bruker jeg Norwegian Cashpoengene mine til å fly hjem før Jul fra Bangkok.

Så flyr jeg SIN - FRA - BUE i LH F, skal jo innom til ett hippie-hangout i Uruguay og røyke helt lovlig for en gang skyld :)

3. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for Tipset, jeg bestemte meg for å snu reiseløypa mi der, da jeg akkurat nå Booket SAS Business til Hong Kong den 3 November for 60.000 poeng, også får jeg løst det dilemmaet med å svi av 2000 Norwegian Cashpoeng på mitt hjem før Jul fra Bangkok.

Så utsetter jeg turen med Lufthansa F til slutten av februar da jeg trolig vil fly SIN - FRA - BUE i LH F. Målet ned i Sør Amerika er ett hippie-hangout i Uruguay og røyke helt lovlig for en gang skyld

Det blir også en tur innom Peru for ett åndelig retreat :)

Last edited: 09. aug 2017
  4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    Det gikk fort fra F som allerede var bestilt til SAS på poeng og Norwegian på cashpoints.

Hvorfor drar du ikke bare til Amsterdam?

Markal liker dette
  5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    For å være pirkete.(uten og blande meg inn) Så er det ikke lov for oss og røyke i Amsterdam ;)

Snabelfaen liker dette
  6. Snabelfaen

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Har røyk mange ganger i Amsterdam, det er ikke spennende lenger, så jeg vi ha en ny opplevelse :)

Jeg sa at det så ut til at det skulle bli en slik løype, skal endre litt på den posten. Det blir til Hongkong nå i November, med hjemreise rett før jul fra BKK med Norwegian poengene mine. Alt er booket :) ... Jeg skal endre litt på Asia F tråden etterpå, da jeg endrer rekkefølgen litt. Løypa blir relativt det samme, men bare forskjøvet litt :D

Last edited: 10. aug 2017
  7. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Er det bare meg eller er det klinisk rent for alt som heter bonusbilletter over go i juli neste år? finner pluss helt frem til 30 juni, men stort sett helt ikke et eneste sete etter. Eneste jeg finner er boston i go og et sete til ewr i juli i go.
    Billettene kommer vel opp 11 mnd frem i tid, å da burde i hvertfall første dagene i juli komme?

8. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,100
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bare deg. Har fulgt med siste uken og det er skralt. Selv om folk er taske pleier det i hvert fall være rester.

9. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har prøvd å reversere en booking? Altså flytte hjemreise før utreise? Er så
    mye bedre tiljengelighet fra usa til scandianavia enn motsatt. Tenkte da på muligheten til å bestille den dagen som passer bra som "hjemreise" som utreise på en tur/retur billett, og så flytte opprinnelig hjemreise til "utreise". Eks: bestille ewr-osl 4.10 og osl-ewr 6.10, for å så ønske å endre osl-ewr til 28.09 om den feks blir ledig. Noen som har testet dette?

10. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Om den ikke blir ledig, hvordan skal du løse det da?

11. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Enkelt, bare avbestille hele reisen...

12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo virkelig gull..
    Finnes det for andre selskap også?

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,163
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-MIA 30.08, 2 billetter.

MIA-CPH-OSL 06.09, 2 billetter.

SAJblue, Elo, DanH and 2 others like this.
  14. Tom

Tom Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Virker ikke som SAS har sluppet noen award-billetter til LAX i C i juli neste år i hvert fall. Jeg har hatt 30 alerts gående hos ExpertFlyer siden slutten av juli og sjekker jeg seatmap på de fleste av disse datoene så er det stort sett helt ledig med noen få unntak.

15. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Opplever stort sett det samme. Ekstremt dårlig utvalg av SAS C hele året. Så om MC Premium skal ha noe som helst verdi utover 12k grunnpoeng må sas ta grep. Kanskje det hjelper om alle klager til MC om at det er stort sett klin umulig å bruke fordelen de reklamerer med?

16. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    For mindel så ser det også ut som tilgjengeligheten i C på vei ut er dårliger en på returen, og når man må ha C begge veier for å få rabatten, så bør virkelig SAS skjerpe seg å legge ut flere billetter.

17. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Nå sier jeg sikkert noe galt her. Men siden tilgjengeligheten er så dårlig i C på SAS velger jeg heller å fokusere på BA og OneWorld. Til USA er det ofte alltid ledige seter i C hvis du ikke bestiller i siste liten. I tillegg har de ofte kampanje i W og da er det forholdsvis rimelig å oppgradere til C. I tillegg kan Avios brukes i f. eks Asia med CX i C.

Mine Eurobonus poeng sparer jeg opp via kort og kampanjer og klarer 200k på dette hvert år som da brukes til CT reiser i F på *A. En god kombinasjon etter min mening:D

ejoa, NoLimit and RoadKing like this.
  18. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke uenig i at BA på mange måter er bedre, men det er tre ting som trekker ned for meg.
    1)Får ikke med meg familien i loungene(må velge en av tre i reisefølget).
    2)Oppgraderingen går kun på fullpris billetter om jeg har forstått rett. Så da er WT salg ikke noe å trakte etter.
    3)Det finnes ingen god opptjeningsmetoder for avios for nordmenn, eller rabatter slik MC og Amex har. De har ikke et tilsvarende tilbud som SAS har via Plusgrade.

For meg som kun flyr inn gull, men samler inn 400-500k eb poeng i året så blir jeg nok værend, men jeg er glad jeg har 94k avios som jeg kunne tenke meg å bruke på F tur med BA og Cathay.

Last edited: 06. sept 2017
  19. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,155
    Bonuspoeng:
    183
    Punkt 1 er riktig og er en ulempe.

Punkt 2 så er alle WT+ oppgraderbare. Det er her fordelen ligger i at du kan kjøpe WT+ for 5-6000 til USA og deretter oppgradere denne med 24.000 Avios hver vei samt 200NOK i ekstra gebyrer. Og som gull på BA tjener jeg vel nærmere 18.000 Avios også.

Punkt 3. Som jeg nevnte så gjør jeg begge deler og samler alt jeg kan av Eurobonus poeng på DNB saga og SAS Amex og reiser på en CT tur hvert år. Men da får jeg turer i BA C til en forholdsvis rimelig kostnad i tillegg. F. Eks skal jeg på en MR tur til LAS neste år som jeg har skrevet om i et annet innlegg.

I tillegg som BA gull kan jeg åpne opp Avios plasser på flyet hvis det ikke er ledige reward seter ved å betale dobbel Avios pris. Da betaler jeg f. eks 24000 Avios t/r og det er en fordel i høytidene da billettene ofte er dyre å kjøpe til f.eks LHR fra OSL. Ellers er normal pris 12.000 Avios t/r. Og så kan jeg bruke første klasse innsjekk og loungen på vei hjem fra LHR når jeg flyr Y:D

Schlandy and Xflipper like this.
  20. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er du helt sikker på punkt 2. Ser hvertfall at de laveste økonomi klassene ikke kan oppgraderes, og har blitt fortalt her inne at lave klasser i WT +(edited) og CW ikke kan oppgraderes ut at jeg har sett dette hos BA eller erfart dette selv. Har jo litt poeng selv så håper du har rett.
    Punkt 3 så vil jeg si det er fornuftig av deg å spare ebpoeng uavhengig av om man flyr inn status hos SAS. Da statusen hos SAS ikke påvirker bruken av poengen annet ved bud på plusgrade, eller besttilgjengelig som i utgangs punktet først blir litt fornuftig i det man blir EGD.
    Fordelen med BA:
    -Veldig lett å oppnå sølv kort(tilsvarende gullkort hos SAS).
    -Større nettverk med BA vs SAS. (Med tanke på bruk av poeng oppgradering hos selskapene). Som veie litt opp for at reise tiden kan bli lengre da avgangen til og fra Norge inn mot LHR er relativt dårlig.
    -Familie konto.

I bunn og grunn så er det et inviduelt behov som avgjør hva som vil lønne seg for den enkelte. Programmene er flytende og endres stadig. Og SAS er i tillegg på ingen måte best i klassen. Så det er bare å se seg rundt. Den største gulleroten jeg ser hos SAS er 10 med gull= liftetimegold. Forsvinner dette så er det ikke sikkert jeg prioreteren status hos dem.

Last edited: 06. sept 2017

Del denne siden