Finner inne rett tråd her tror jeg, men avbestiller OSL-STO-LAX-STO-OSL, 10-16 feb. 1pax i C. PM om noen ønsker å prøve på en booking når jeg avbestiller
Noen som har erfaring med å booke utreise, for så å vente til det er en passende retur, for deretter å be SAS slå sammen bookingene og få refundert mellomlegget ned til 60 000 poeng? Feks om man booker utreise så langt frem i tid som mulig, men må vente en uke ish på at hjemreisen blir tilgjengelig.
Du har tre alternativer: 1) Booke utreise og retur separat. Da betaler du 120% av prisen. 2) Booke utreise og ringe SAS for å legge til returen. Du betaler da 100%, men det kan hende SAS tar et endringsgebyr på 150 NOK per person. 3) Booke utreise, kansellere denne og booke hele turen på nytt når returen åpner seg. Du har da en risiko for at utreisen forsvinner eller at noen andre stjeler den fra deg. Lykke til!
Det er vel ett alternativ til? Bestille tur/retur, med en retur på annen dato, ev. i lavere klasse. Og så kan du selv gjøre endring i bookingen frem til avreise. Alt. 3 med kansellering er høyrisikosport....
Godt poeng! Og normalt sett er vel det det beste alternativet. Men forsto spørsmålsstiller slik at det gjaldt turer der han typisk kaprer første utreise som legges ut 330 dager i tid, og da er det jo ikke mulig å legge inn hjemreise siden den enda ikke er sluppet.
Det er som regel dette alternativet jeg går for, men husk at det kun er lov med en endring per reise, deretter er man avhengig av å ringe inn for å endre bookingen
Tuller du eller er dette nytt? Når jeg bestillte seter til sommerferien, var jeg inne ca. hver dag og endret returreisen en dag frem til jeg var fornøyd
Nei, dessverre. Mulig SAS sine systemer hater meg, men da jeg ringte inn og spurte hvorfor sa faktisk to av tre agenter at det var tillatt maks en gang..Håper forsåvidt det bare var en bug
Dette må være tull. De tar jo betalt for det? Hvorfor skulle de da ha en grense? Tjener de for mye penger???
Jeg slapp heldigvis å betale servicehonorar alle de gangene jeg har endret reisen siden. Spør bare pent om det er greit å slippe å betale siden jeg er fratatt muligheten å endre den selv