Etter min Fly Premium forsvant har jeg forsøkt å snakke med SAS for å få dette i orden igjen. Tidligere i uka snakket jeg med SAS chat og de noterte min epost og skulle komme tilbake til meg. Par timer fikk jeg et noreply-svar om at jeg måtte forsøke igjen om noen dager. Tok i dag kontakt med SAS chat igjen. Først forklarte jeg situasjonen (som sist) og fikk beskjed om at jeg måtte ringe de istedenfor å bruke chat. Falt for fristelsen og spørre hva som var årsaken til at de kunne gjøre andre ting over telefon enn på chat-servicen. Herpå fikk jeg svar om at jeg kunne søke SAS Mastercard på nettet med en link og en forklaring på hvilken av kortene som var premium. Jeg påpeker da at jeg har dette kortet, men at det er et problem med tjenesten på deres nettsider og det er derfor jeg tar kontakt. Her presterer da vår venn i SAS og si at han jobber i Danmark og derfor må jeg ringe. Jeg poengterer at jeg fikk hjelp fra en svensk kollega ved siste forsøk hvorpå "Dardan SAS Norge" (ser noen ironien?) avslutter samtalen. Slikt er grenseløst provoserende etter min mening. Er det noen som har noen positive opplevelser som jeg kan trøste meg med?
Jeg har egentlig alltid fått god hjelp på SAS-chat, kan ikke huske å ha følt meg gretten etterpå. De har fikset og ordnet det jeg har hatt behov for. Det er stort sett svensker der ..... Det største problemet har egentlig vært å finne linken til Chatten, hvor den er på den nye siden vet jeg ikke.
Fant denne: https://mliveguide01eu.netop.com/?k...-state=dialog&ui-state=dialog&ui-state=dialog via https://www.sas.no/reise-info/verdt-a-vite/contact/
Sitter litt igjen med inntrykket at chatten egner seg best til standard ting som f. eks: Legge til EB nummer, legge til spesialmat, spørsmål som hvor finner jeg ditt og datt.
SAS-chaten er grei nok den til enkle ting. For litt mer kompliserte ting bruker jeg gull-mailen for ting som ikke krever umiddelbart svar. Sammenlignet med Norwegian-chaten er SAS sin chat fantastisk mye bedre.
Har egentlig bare positiv erfaring med chatten, selv om det er noen ganger jeg har blitt henvist til gull-mailen på ting som jeg føler de kunne ordnet opp i. Det jeg dermed har dårlig erfaring med er gull-mailen. De gangene jeg har brukt den har det tatt helt sinnsykt lang tid å få svar. Får se om det blir bedre nå som jeg kan bruke diamant-mailen.
Nei.. De er heldigvis bedre enn ebretro.. Der må du vente 3-4 uker.. Og sender du claim til diamantmailen tar det noen dager før de sender det videre til ebretro.. Er det noen uenigheter eller problemer går det fort før det har gått 6 mnd og poengene er borte for alltid :/
Sendte et claim til [email protected] 17. Mai. Gjelder fire legs med ET. Har ikke fått bekreftelse på at claimet er mottatt en gang. Må kanskje prøve diamantmailen... Ebretro kan du få billig av meg.
Sett bort fra at det har tatt grusomt lang tid å nå gjennom den siste tiden så synes jeg alltid jeg får god hjelp på chatten.
Du får ingen bekreftelse.. Min erfaring er at det tar 3-5 uker før de leser mailen din. Deretter tar det 2 minutter får du får en idiotsvar som ikke henger sammen med din forespørsel. Deretter tar det 3-5 uker før de leser svaret ditt og så kommer et nytt svada-svar...
Jeg bruker Chrome og det funker fint med chatten. Skulle dog ønske at man kunne se hvilken plass man har i køen slik det var før. For lang tid tar det.. :-(
Som flere nevner over så har jeg også fått god hjelp fra SAS chatten tidligere, men da stort sett med enklere forespørsler. Men de siste månedene så synes jeg køene har blitt nærmest uendelige. Ellers har jeg brukt gull- eller diamantmailen og har vel nesten alltid fått rask og god hjelp derfra. Det er selvfølgelig ikke alltid de kan løse problemet mitt, men da har de som oftest kommet med alternative løsninger. Jeg kan ikke huske sist jeg måtte ringe til SAS for å få hjelp eller svar på det jeg lurer på.
Burde dem kanskje lagt inn samme funskjon i chatten som på TLF? Tenker da på; skriv inn ditt EuroBonus nummer 9 siffer....
@Ida Å, det har jeg aldri lagt merke til. Men nå er det år og dag siden jeg har brukt chatten. Sender som regel mail og hvis det haster så ringer jeg
@Upsaker Det burde jo være mulig å teste ut hvis man f. eks sitter to stk sammen. På TLF opplever jeg hvert fall at det fungerer bra.
Diamantmailen har blitt ekstremt treige til å svare i det siste. Har fortsatt fire ubesvarte e-poster som er 2-12 dager gamle. Forrige jeg fikk svar på brukte de nesten to uker på å svare på.