SAS Credits: Bonus til din bedrift

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Henning, 13. sept 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Har du en liten bedrift, eller kjenner noen som driver en? Eller hva med et lite pluss i boka hos din arbeidsgiver?
    Tips sjefen din og andre om SAS Credits.
    Er det noen her som allerede er registrert? Hvordan er deres erfaringer?
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har brukt dette i flere år. Dersom man kombinerer dette med AMEX - reisekonto service kan man på enkelte billetter få hele 6 prosent av billettkostnaden tilført SAS credits kontoen,
    Eneste ulempen er uttaket, som er begrenset til SK,WF og SQ. Dette er de "helt" nazi på, så en OSL-SFO må gå via CPH på uttaket, man kan ex. ikke bruke UA til LHR på returen.

    Det blir fort penger, og uttak brukes stort sett til sosiale-turer.
     
    Herlov liker dette
  3. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvor store volumer du må stille med for at SAS skal være villig til å diskturere rabatter?
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    400K tror jeg gjør susen.
     
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  6. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    En gammel tråd, men den får duge...

    Noen som har problemer med å betale med Credits for tiden? Jeg har noen Credits som snart går ut på dato, og som jeg tenkte å bruke. Forsøkte å velge Credits som betalingsmåte på SAS.no, men når jeg forsøker å logge meg inn blir jeg bare videresendt til en generisk feilside uten informasjon (se bilde), og i den nye bedriftsportalen finner jeg ikke ut hvordan jeg betaler med Credits, bare med kredittkort. Noen som har noen tips/erfaringer? :)
     

    Attached Files:

  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk tlf fra SAS på dette i går.
    I utgangspunktet er jeg nei, nei. Men...
    Dere som bruker dette, bortsett fra at uttak må skje på SAS metall, er det noen andre ulemper? Blir det f.eks opptjent mindre EB poeng til den som reiser, eller får denne akkurat like mye som før, så dette blir en slags bonus på toppen?
     
  8. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Det blir en bonus på toppen. Ingen grunn til ikke å ta det i bruk.

    Litt "vanskelige" å benytte seg av dem, ikke helt intuitivt alltid, les SAS IT. Men, det funker. Har brukt noe credits når det er siste liten (dyre) forretningsreiser som må gjøres.
     
    RoadKing liker dette
  9. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg og min kollega registrerte vår bedrift ganske tidlig etter oppstart av vårt AS, og ser at det faktisk jevnlig tikker inn noen credits. Så når det først blir nok til en flybillett eller to er det jo egentlig 100% gratis, bare fordi vi signerte et papir. Og eurobonus som vanlig på toppen, så er jo ingen grunn til å ikke registrere seg!

    Har dog blitt ganske lite til nå etter snart 10 måneder, men forklaringen er så enkel som at vi alltid reiser på billigste billett :)
     
    RoadKing liker dette
  10. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Har du forsøkt å bruke Credits i det siste? Jeg klarer ikke å betale når jeg går den vanlige veien gjennom SAS.no, og i den nye bedriftsportalen skjønner jeg ikke hvordan jeg skal velge Credits...
     
  11. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg betalte en reise med SAS credits på onsdagen. Logget ikke inn på noe bedriftsportal, men valgte credits som betalingsmåte når jeg kom så langt. Da var det bare å logge inn med brukernavn/passord/koden og det ble betalt uten problemer.
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    En ettermiddag på kontoret:

    *Mobilen ringer*

    "Hej, jag ringer från SAS Credits, vi ger företag rabatter bla bla bla bla. Kan jag prata med, ehhhhh, bokningschef hos företaget?"

    "Det er meg!"

    "Så bra! SAS Credits er bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla......."

    *Legger mobilen på pulten og jobber videre*

    "...bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla, så vilken e-postadress ska jag skicka CMP-koden till?"

    "Vi har allerede en CMP-kode. Den er XXXXXXXX."

    "Ehhhh, øhhhh, ehhhh, jaha? Så bra! Okej.....?"

    "Ha det bra!"

    *Legge på*


    Bolaget sin satsing på bedriftsmarkedet oser av struktur og kompetanse :D
     
  13. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Opptjener man Eurobonus på billetter som er booket med SAS Credits?
     
  14. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men nå er dette avviklet, og ny løsning er i emning...

    C
     
    Hamburgersmauet liker dette
  15. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Takk. Er klar over det, men har likefullt en reise som gjøres med SAS Credits i juli.
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Se https://www.flysas.com/en/us/sas-corporate/sas-credits/faq/

    For øvrig:
     
    Hamburgersmauet liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    I april lanserte SAS en større forandring i vårt tilbud til bedrifts kunder, SAS For Business. Som en viktig kunde av SAS vil vi invitere deg til et informasjonsmøte der vi forteller mer om det nye tilbudet og andre nyheter.

    Informasjonsmøtet finner sted den 8 juni, 2018 mellan 08:00-09:30 på Radisson Blu Scandinavia i Oslo.
     
  18. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Håper @Upsaker kan lage et referat i etterkant. Har verken tid eller fått invitasjon til å delta.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Er "desverre" på reisefot denne morgenen, så jeg håper også noen andre kan dra dit og rapportere. Husk at man helst bør melde seg på i mailen man får.
     
  20. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Gjør jeg noe feil, eller har sas allerede fjernet muligheten til å bruke SAS credits online? Jeg må altså ringe å bestille for å bruke dem opp?

    Sas har for øvrig forstått hvordan de skal øke inntjeningen. Små bedrifter får vel 1-2% rabatt. Og de har implementert kredittkortavgift på 2% for bedriftsbookinger. :rolleyes:
     
    Last edited: 05. des 2018

Del denne siden