Ny SAS Dream, denne gang til Japan. Både hotell og opplegg her må være det beste til nå? Four Seasons, Andaz, 2stjernes resturant etc. Priser: SAS PLUS, 100 000 poeng og 36 000kr pr person SAS Business, 130 000 poeng og 39 000kr pr person Tuesday June 6th 15.45 Departure from Copenhagen Airport (CPH), arrival 09.35 at Tokyo Narita International Airport (NRT) Wednesday June 7th Check-in at hotel Andaz Visit Mikkeller at Shibua Pop up Japanese beer and liquor presentation Trip to Shibua Crossing (“Tokyo’s Times Square”) and Harjuki Dinner at Robatayaki “Japanese BBQ” restaurant at Roppongi Inakaya Thursday June 8th Visit to the fish market Experience private Sumo Training in Ryogoku Visit a Japanese knife shop Sushi/Sashimi breakfast/lunch (Tsukiji Fish market) Gourmet dinner at Mikano (Fugo, Hamo Summer fish) 2-star special made Kaseki dinner Evening visit at Golden Gai Friday June 9th Check out from hotel Andaz and Bus transfer to Tokyo train station Shinkansen, High-speed train to Kyoto (View Mount Fuji) Local train to Yamasaki/Suntory station Tempura lunch at San-Syo Tei restaurant Walk from restaurant to Suntory Yamazaki Whiskey distillery Private guided tour through the distillery including whisky tasting Check-in at Hotel Four Seasons Visit Myo Shin ji temple Traditional Vegan Temple dinner (tea/sake/beer) with entertainment from Maiko, Geisha and musician Visit Arashiyama Saturday June 10th Check-out from the hotel Walk to Kiyomizudera temple (Pure Water Temple) Visit Nishiki Market Unagi lunch at the 1-star Michelin restaurant Gion Uokeya U Shinkansen to Tokyo Check-in at hotel Andaz Yakiniku Nakahara “Meat” dinner Wagyu Sake/cocktail event Sunday June 11th Check-out from hotel and bus transfer to Narita International Airport A unique and private visit, presentation and lunch at Tokyo Flight Kitchen, one of the best and finest catering location in the world 11.10 Departure to Copenhagen with SK984, arrival at 15.35 at Copenhagen Airport Price excludes Travel insurance Meals not stated in the itinerary Personal expenses There may be changes to the times and as well as program Food & beverage: - Green Matcha tee (temple) - Sake - Shouchu - Japanese Beer and sprit tasting - Japanese Whiskey - Unagi (ål) 1* Michelin - Sushi/Sashimi - Yakitori - Japanese noodles - Fugo (fish) - Hamo Summer fish - Wagyu beef tasting menu (Making: Master of Wagyu) - Vegan temple meal - Top Japanese gourmet dinner - Ginko Nuts - Pickled specialties - Local Umeshu - Tempura lunch taking place in a 150-year-old house
Denne var jaggu fjong! Litt stiv pris for min del, men denne kunne jeg virkelig ha vurdert hadde det ikke vært for at jeg er offshore da. Synes kanskje det er litt smålig at de ikke inkluderer tilknytningsfly til den prisen da.
Fristende, syntes cash andelen var 50 pros for høy. Eks Four seasons kan du finne på tilbud til ca 4000 spenn. Uansett de skal ha skryt for å sette sammen en kul pakke. Helt enig at tilknytnings fly burde jo vært en smal sak å ha inkl.
Nice! Stjeler nok noen tips fra denne ruten.. Har booket min første ct-tur til Tokyo med sas-biz i mai.. 5 netter i Tokyo og 2 i Kyoto.
Hijack: Skal til Tokyo i juli. 10 dager totalt. Planen er å bruke halvparten i Tokyo, og resten en annen plass - hvilken? Snuser litt på Okinawa.
Okinawa i juli kan bli vel fuktig, det er orkansesong i området Okinawa-Taiwan-Filipinene på den tiden. Selv om du kan være heldig og slippe unna. Japan er generelt fuktig og klamt i juli, men dersom du ikke plages av varmen og høy luftfuktighet så er Kyoto å anbefale.
Jeg kommer også til å stjele uhemmet på en tur i mai. Jeg må si at her har SAS virkelig satt sammen en tur som drar skinnet av pølsa! Dette er Japan i et nøtteskall, men selvfølgelig til en voksen pris.
Leste at typhoon-season ikke treffer Okinawa før litt senere (typ august/september)? Vet at det blir høy luftfuktighet og relativt høye temperaturer, men det har jeg ikke nevneverdige problemer med. Alltid sagt at jeg er født på feil plass. Takler kulde mye dårligere
Jeg er i Taiwan hver sommer, og i fjor kom en stor tyfon i starten av juli og ødela en del planer... Skulle vært en snartur i Tokyo, men orkanen stoppet både den flyvningen samt mange flyvninger til Okinawa. Men det er selvfølgelig ingen garanti for hverken det ene eller det andre. Jeg er som deg, holder ut høye temperaturer men ynker meg når det blir kaldt. Men jeg må si at Tokyo i august er helt forferdelig. Tingen med Tokyo/Japan er at det er trapper over alt. Med en koffert på slep og du må navigere deg fra togstasjonens femte kjelleretasje til første etasje, og du er i selskap med tusenvis av andre så kan selv den mest hardbarkede få noia. Men det er allikevel verdt det
Det er vel alltid en risk for det i store deler av Asia i det vi kaller sommermånedene. Var faktisk lenge inne på Taipei, men tror det blir en annen gang. Valget står nå mellom Osaka, Kyoto og Okinawa. Synes sistnevnte høres litt mer eksotisk ut for et par dager, samtidig som Osaka og Kyoto kanskje er enklere å få besøk og ha bedre tid til ved en annen anledning.. Men foreløpig er jeg på gjerdet. Skal neimen ikke være lett å bestemme seg En annen del av regningen er at jeg flyr til Shanghai med SAS (bonusbillett i biz), så ser på PVG-NRT-OKA-HND-PVG. Langt og slitsomt blir det uansett
Ja dette var et skikkelig snæsent opplegg Dreams gjengen har snekra sammen her! Er innom Tokyo 3/4 juni så vurderer å bli igjen å "blend in" med de heldige som har tid, penger og mulighet til å bli med.
Jeg hadde nesten bestemt meg for å besøke Okinawa i fjor sommer, men etter masse research fant jeg ut at det ble vanskelig å gjennomføre. Okinawa er stort, og om du vil bevege deg ut av Naha så begynner tiden å gå... I tillegg så synes jeg Naha så litt kjedelig ut, så da valgte jeg heller ennå en tur til Tokyo - som gikk i vasken på grunn av tyfonen. Som du sier, det er vanskelig å bestemme seg
Skjønner. Har sett på å være der i tre-fire dager før turen går tilbake til PVG. Men som jeg har funnet ut i de senere år: Man rekker over utrolig mye på få dager om man ikke går på fylla! ;P
Hvem er det som drar på disse pakketurene? Tanken på å være en del av et busslass som sammen drar rundt og ser på ting og spiser måltider sammen gir meg gåsehud av den feile typen.
Såpass? 20 personer er vel knapt ett busslass da, men jeg skjønner hva du mener. Jeg var med på ett SAS EBD event for en stund siden (dette var før SAS Dreams ble lansert) og det ga i alle fall mersmak. Det var riktignok mer flyrelatert, men likevel. Veldig mye trivelige folk og ett skikkelig profesjonelt opplegg. Men det er klart - hver sin smak.
Opptjener man vanlig EB-poeng på en slik tur? Og i så fall i hvilken bookingklasse? T/r i business med full opptjening gir vel 24000 (30000 for EBG/EBD). Interessant hvis man trenger poeng for å opprettholde status.