I oktoberfakturaen som akkurat ramlet i postkassa (uff) lå det ved en flyer som sa at det er doble poeng helgen 22.-24. november. Dvs 20 poeng per hundrelapp, mot normalt 10. Kan med andre ord være lurt å gjøre unna julehandelen da.
Dersom man bare har det koret så ja. Regner med at Diners kjører det samme den helgen (de pleier i allefall å gjøre det), og det vil da gi 30 poeng per 100 NOK.
Det regner jeg da sterkt ut i fra at man gjør. Er jo et varekjøp.. Men bruk Trumf VISA istedet (50% mer poeng) eller SAS AMEX Platinum (100% mer poeng) om mulig
Det fikk man også med Diners Club;-) Men man fikk det ikke ved kjøp av SAS billetter - da fikk man eventuelt kun Norwegian cash points om man brukte Norwegian kortet.
Noen flere som har erfart at Rema 1000 plutselig har sluttet å akseptere SAS EB MasterCard (m/chip)? Har funket tidligere, men de siste gangene har det vært full stopp ("trekk ut kortet, prøv igjen", "prøv stripe - ugyldig kort"). Har prøvd både mitt og fruens - begge uten hell.
Ettersom REMA er franchise står vel innehaver fritt til å velge hvorvidt han ønsker å ta kredittkort.
Som regel så får du dette om enten kortleser, eller kort er slitt eller defekt. Om kortet ikke aksepteres så skal det normalt komme opp med en gang. Mange brukersteder aksepterer ikke kort som kun bruker magnetstripen (selv om du får feilbeskjed om å prøve stripe - så vil den bli avvist, men det vil fungere om du bruker chip). Det kan hjelpe å få chippen tettere mot leser om kortleser er slitt. Nye kort er også tynnere har jeg lagt merke til.