https://insideflyer.no/sas-eurobonus-senker-alliance-reiser/ Denne artikkelen vart lagt ut for nokre dagar, men eg kan ikkje sjå den diskutert noko plass på forumet? Eg synes jo det er ein SVÆRT positiv nyhet som aukar verdien på EB-poeng for meg ganske vesentlig. Det einaste negative eg kan komme på i farten må jo eventuelt være "Avianca-smutthullet" som jo no då vert tetta, men det var vel rimelig begrensa bruk av det uansett. Umiddelbart så tenkjer eg jo at dette vil gjere reiser med f.eks. TK og TG mykje meir attraktivt, som jo ofte har hatt ledige award-seter men høge avgifter. Men så til mitt spørsmål. Eg ser det vert opplyst om at SAS har delt verda inn i 3 soner, nokon som har noko informasjon om kva desse sonene er? Og er desse 116 euro ein flat sum uavhegnig av klasse?
Hat vert diskutert tidligere da det kom for noen mnd siden  Har bare ikke kommet offisielt fra SAS før nå  husker ikke hvilken tråd det var i i farten. Klasse er uavhengig, så skal du med F eller biz til Australia der det før var 8 laken i avgift er det mye å spare nå 116 per vei vel å merke
Ja, men er me eigentled sikre på at du "slepp unna" med det? Hvis f.eks. Europa er Sone 1, Asia Sone 2 og Oseania Sone 3 så må du jo nødvendigvis via Sone 2 for å komme deg til Sone 3? Derfor ganske viktig kva desse sonane er. Men det er uansett positivt at ein no kan nytta seg fritt av TG, LH osv. utan å tenkje SÅ mykje på avgiftene.
En her inne(husker ikke hvem ) som endra en tidligere reise til Australia så skatter ble beregnet på nytt, da sparte han 5-6 tusen* 2(CT). Så vet ikke hva de mener med sonene
Har booket OSL-BKK-HKT i C med TG, drøy 8lapper i avgifter. Vil det kunne la seg gjøre å slette billettene, så booke umiddelbart igjen og kunne hente noen kroner selv om det ikke er ledige seter per i dag?
Er vel til og med mulig å bestille de regne avgiftene på nytt? Ville jeg forsøkt Er forøvrig ikke bare Avianca men også United som har vært YQ fritt.
Noen har fått det til, noen ikke. Jeg måtte kansellere og rebooke, med fare for å miste setene. . Ta en tlf og hør, evt agentrulett.
Jeg booket CT i biz fra Oslo til Melbourne i februar. Synes da at skattene og avgiftene var saftig høye, men lot det gå. Ringte Tallin fire uker før avreise (juni), møtte en veldig hyggelig agent som raskt endret skattene og avgiftene til nytt nivå, fikk tilbake 4800 kr. pr. pers. Totalt 9600 kr
Er vel ingen problem å fly via TYO eller ICN på vei til BKK eller SIN av det jeg har lest så lenge det bare er et stopp i transittsonen
Jeg postet det første gang her i denne tråden i begynnelsen av mai: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-amex-companion-ticket-ct-q-a.2844/ Og den ble diskutert mye der. De fleste agenter omregner avgiftene, men hvis de ikke vil, kan du bare ta å legge til et leg til bookingen, og når de re-beregner og spør om bekreftelse, så ombestemmer du deg og tar bort leg´ et igjen. Og vips, reduserte avgifter Blir nok kanskje belastet 150krx2, men sparer tusenlapper. Så hvis ikke agentene vil, så er det en grei måte å tvinge dem på
Booket en CT tur i starten av Mai i I-klasse (Biz) med hhv WF, AV og SK. TRF - SVG - LHR - BOG - LIM - BOG - LHR- OSL Måtte da betale 4114,- per pers (http://puu.sh/qlMHv/2a1c6ff003.png), ser da ut som det er 116EUR*2 per billett. Skulle gjerne visst hvilke områder disse 3 inndelingene innebefatter. Synd, trodde først det var noen penger å få igjen da jeg leste artikkelen på forsiden, men ser vel riktig ut da.
har du bestillt etter mai har du fått de nye skattene, sjekket med Talinn i går. Hun sa at de brukte å reissue billetten og refundere for mye betalte skatter mot et gebyr på 150kr pr pers.
Forresten noen som har kommet gjennom til CT på tlf i det siste, får bare tjenesten er ikke tilgjengelig for øyeblikket...
Det har jeg fått en gang men det var 5-10 minutter før stengetid så jeg antok de kun sperret telefonen litt før for å unngå at folk sitter der i 45 minutter etter stengetid..