Hei. Finner seter på sas.no i både biz og øko, men når jeg ringer inn ser de ingenting. Er dette et kjent problem med en fremgangsmåte for å omgå dette?
Får du ikke booket de online? Hvis du finner de kan du jo booke de på sas.no? Det hender det er litt heng og IT og SAS er heller ikke optimalt.
Jeg har gjort det før, på nye bookinger, men når jeg ønsker å endre hjemreise, blir det litt vanskelig...
Hvilket flyselskap ønsker du fly med? Opplever ofte det er vanskelig legge på segmenter med TK og LH på allerede bookede turer. Ikke alt som er mulig og kombinere med det du alt har, selv om deter synlig separat på sas sine sider. Ganske teit igrunn
Ah, det gir mening. Har skjønt at TK og LH er vanskelig, og man må belage seg på rundreise i øko med LH hvis man finner noe. Dette er LX, er jo en del av LH, så de har kanskje samme begrensningen…
Married segments og seter med restriksjoner på origin&destination er stadig mer vanlig. Ved nybestilling kan man ofte jobbe seg rundt ved å be agenten plukke segmenter i riktig rekkefølge, men det er gjerne ikke et alternativ ved endring av eksisterende reise.
Antar at du finner disse på Star Alliance søket, og isåfall bør du be agenten om å legge til connecting legs først, og så hoved legs etterpå. Dette bruker å hjelpe på problematikken med å legge til visse legs etter longhaul, spesielt LH og TK.
Det er ofte dette som blir problemet, at det er fare rules om hindrer f.eks FRA-OSL med LH om du ikke har ankomst FRA med LH. Dette kan omgås om agenten legger inn FRA-OSL før han legger til f.eks HND-FRA med NH. Så om du har booket long haul allerede, så blir det vanskelig, siden agenten må slippe fri setene og booke connecting flights og håpe at long haul setene kommer tilbake.
Litt lotto dette med married segments, jeg fikk BGO-FRA-ZRH med LH, deretter ZRH-NRT med LX, NRT-BKK med NH, BKK-SIN med TG, SIN-HND-ORD med NH og deretter ORD-CPH med SK. Det hele fremstår som et lotteri, ikke lett å bli klok på hva man får. Får vel ikke noe fasitsvar med mindre noen fra EB dukker opp i tråden…
Booket du dette i en booking, eller endret du etterhvert? Jeg har også hatt flaks når jeg booker, men akkurat nå er det ved endring av eksisterende booking
Må innrømme at hukommelsen svikter litt her da dette var en reise med mye forandringer, men hele utreisen til BKK gikk i en booking såvidt jeg kan huske. Det ble derimot mye rot når jeg skulle ordne retur, men de sa faktisk aldri noe på returen via statene til tross for at den ble endret på flere ganger.
Det var så absolutt gøy, men skulle gjerne tatt en natt på hotell på returen for å hvile litt. Uansett absolutt gull å ordne en så god retur kun to uker i forkant. ANA C på 777 og SK C gjorde alt litt lettere!