Passerte 90k EB poeng idag, opptjeningsår ut februar. Regner vel da med å bli EBD 1 januar, slik at jeg kan avbestille "EBD redningspakken" Plus til BCN 26 Feb.
Dere som kan svensk godt: "Hej Tack för ditt email. Om resan är bokade innan den 1 december 2014 kan man efter att resan är genomförd och registrerad på ert EuroBonus konto ansöka om att få poäng enligt tidigare regler." Hva betyr "ansøka"? At jeg kan søke eller underforstått at jeg vil få det innvilget?
OK @Ida, men er det underforstått at "Ja send inn en søknad så fikser vi" eller betyr det "Send inn en søknad, så skal vi vurdere" ?
Har aldri opplevd å få bli med ett tidligere fly hos SAS på GO billett selv med gullkort og jeg veit det var plass (spurt 5-6 ganger ).. Ene gangen jeg ble nekta så var min avgang overbooket og de måtte betale noen 150euro for å ta ett senere fly, noe de da hadde spart om jeg hadde fått lov å vært med den tidligere avgangen.
Jeg har opplevd det flere ganger at SAS ikke lar meg være med tidligere fly med Diamantkort og kun håndbagasje. GO billett selvsagt. Forstår jo poenget med at jeg heller skal kjøpe Plus, men er jo morro om dette faktisk er noe Norwegian praktiserer
Det er ikke vanskelig å få bytte, men det er vanskelig å få bytte uten å betale. Hadde siste flyet på en onsdag for ikke lenge siden (dagstur), men var ferdig tidligere enn forventet og hadde også god tid til det nest siste flyet. Det var et klart nei, måtte betale prisforskjell og gebyret. Hovedbegrunnelsen?... det var forholdsvis lite belegg. Hadde flyet mitt vært bortimot fullt, så hadde jeg fått lov å endre mot å betale gebyret på kr.500,- slik at de kanskje kunne selge billetten videre.
Da kom eposten fra SAS..... Liker spesielt at de sier at de til gjengjeld gir deg flere poeng enn før når du flyr til/fra USA og Asia i SAS Business......så da er vel Z-klasse ikke Business lenger.... Æ blir litt oppgitt over at de ikke i det minste kan forholde seg korrekt til de endringene de faktisk gjør.
Om ikke annet er det i alle fall opplest og vedtatt at man får poeng for allerede bestilte reiser, men at man må be om å få de...
Jeg mener det er helt idiot at det gjelder reiser bestilt før 27. november... Det skulle gjeldt billetter frem til disse idiotene i markedsavdelingen fikk sendt ut denne mailen...
Det er jeg enig i, men det kan jo være det går an å krangle seg til dette. Spesielt med tanke på det Kristian akkurat postet...
Jeg har hørt SAS IT skulle forsøke å få det endret før sommerferien 2016, men de kunne selvsagt ikke garantere noe.
For noen amatører. Når man gjør en så stor og negativ endring, må man forberede seg jævlig godt. Hele situasjonen bærer preg av at SAS tar dette på hælen. Flaut for et av nordens største og mest profilerte selskaper.
Arbeidet skulle påbegynnes påsken 2015, og de tok sikte på å bli ferdig før sommeren 2016 (men kunne ikke garantere noe).
"I forhold til tidligere poengtabell" sier de; betyr det tabellen (med bookingklassene) og ikke 100%-200% som vises i bestillingsvinduet. For 100% er jo 100% både for 250p opptjening og 500p opptjening. De burde jo i det minste ha listet bookingklasse i prisoversikten, evt. antall poeng spesifikt. For meg virker det slik at man får vite bookingklassen etter at man har bestilt, og dermed også hvilke poeng man får for reisen. Fullstendig uforutsigbart, og uakseptabelt om de vil bruke bonus som motivasjonsfaktor for å velge selskap (eller flygning/bookingklasse for den saks skyld).