SAS forandrer Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jameson, 27. nov 2014.

1. LN-MOW

LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at SAS informerte om endringer på oppjening på Eurobonus for noen dager siden, har vi gjort noen justeringer på wf.no for bedre å ivareta bookingdialogen og la våre kunder ha et valg om de vil betale noen kroner ekstra for å få ekstra poeng.
    Første steg ble lansert i morges, ved at Economy er delt i to såkalte "Fare Families"
    Eco Low og Eco High, som på de ruter der det kan opptjenes poeng lar kunden selv bestemme om de vil gå opp et lite steg for å få 500 istedet for 250 poeng.
    Sjekk gjerne ut og gi oss tilbakemelding.
    Første oppdatering inkluderer innlandsreiser i Norge, ettersom dette er kjernemarkedet for WF, men det kommer flere oppdateringer med utlandsreiser snart.

2. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Høres lovende ut, -MOW! Har ikke hatt anledning til å sjekke det ut enda, men det skal jeg gjøre.

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Kjekt, ser at Flex og Eco High koster det samme i mange tilfeller.

En interessant problemstilling er hvordan dette vil fungerer med beste tilgjengelighet billetter.
    Om jeg kjøper beste tilgjengleighet vil jeg ha eco high selv om det koster noen kroner mer i mva..

4. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Der fikk jeg også mailen. Jeg har ingen kommende bookinger med SAS, men jeg er spent på om noen klarer å argumentere seg til å få poeng for reiser bestilt før man mottok denne mailen. Forhåpentligvis.

5. travellers4fun

travellers4fun Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    28
    Ad nedrivningen av SASs EB-program: FAST TRACK med NORWEGIAN

Fra nå av tilbyr norwegian fast track gratis til alle som bestiller med en bedriftskode, og det er jo noe hvem som helst kan skaffe seg ved å registrere seg i Brønnøysundregistrene.

Da får man både
    - bedriftsrabatt
    - ytterligere rabatt samt 0 i betalingsgebyr ved å betale med norwegian VISA.
    - Fast Track, uansett billettpris.

Jeg har ikke mange nok poster her til å få poste lenke, men gå på norwegians hjemmeside, velg bedrift øverst på den grå menyen, deretter rødt felt med hvit pil på høyre side, med teksten "Nyhet: Nå er Fast Track inkludert i alle bedriftsavtaler."

Altså etter min ringe oppfatning; enda en grunn til ikke å prioritere lojalitet med SAS.

Robert H and Henning like this.
  6. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Link til siden hos Norwegian.
    Men det er vel bare et introtilbud da det gjelder kun frem til 1. mai:
    Men uansett et godt tilbud, ja.

7. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Selvom køen til fast tracken starter nede ved flytogterminalen og den vanlige sikkerhetskontrollen er tom vil jeg velge FT. Jeg har nemlig gullkort.

Last edited: 15. des 2014
    bjornjohansen, Henning, Are and 5 others like this.
  8. Star Flyer

Star Flyer BFG BF*G

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Ja - jeg ble også overrasket av Norwegians Fast Track-satsing. Det kryr jo av uvaskede folk i Fast Track om dagen.

MEN:
    Det var vel vår alles kjære SAS som startet dette?
    Ved å gi sølvmedlemmer både FT, Lounge og Business innsjekk (alltid) i ferier. "Alle" er jo sølvmedlem i dag uansett om de flyr med SAS eller ikke.

Skjønner at DY svarer med tilsvarende Fast Track-tilbud når SAS gir Fast Track til gud og hvermannsen.

9. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det er mange og store bedrifter som kjører lowfare-avtaler med DY.

Hvorfor har det noe i en tråd om Eurobonus-endringene å gjøre? Vel, med en forverring av Eurobonus og en forbedring av DYs produkt så kan man kanskje gjette på at kundene vil ha enda større problemer med å skille mellom produktene. Hva betyr det? Ikke mindre hard konkurranse i alle fall.

Hva angår Fast Track så synes jeg det stort sett er betydelig raskere enn normalkøen, så enn så lenge er det en fin ting.

10. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ser DY sitt tilbud bare gjelder frem til 30. April så det er jo kun et PR-stund på samme måte som at SAS gir FT/lounge til sølvkunder. SAS vil friste de reisende til å gå for gull/reise Plus og DY vil ha de (forretnings)reisende over på flex.

http://bonusfeber.no/norwegian-tilbyr-gratis-fast-track/

11. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Samboere av diamantkunder.

12. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    ...og billig-Plus... Det var vel sjelden et problem med for mange SAS-kunder i fast tracken før når det kun var business + EBG,for etter sigende så var det ingen etterspørsel etter business, så om man skal klage på trangboddhet i FT så kan man vel si at SAS har falt for eget grep.

Last edited: 15. des 2014
  13. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det var bra kok-i-kantinen på OSL i dag. Observerte masser av Sølv kunder. Nesten i overkant til å være mandag formiddag.....

14. Star Flyer

Star Flyer BFG BF*G

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Før SAS lanserte EuroBonus 2.0 kunne gull ha med seg én gjest eller 4 familiemedlemmer. Og det var det.

De lanserer EB 2.0
    Hva skjer da?:

- Diamant kan gi bort
    - ett gull (Fast Track m/gjester hele året) (og "gave"-gullmedlemmet kan gi bort) : - ett sølvkort (Fast Track sommer og jul)
    - eller to sølvkort (Fast Track sommer og jul)

- Gull kan gi bort
    - ett sølvkort (Fast Track sommer og jul).

Så hvor mange ekstra er det i Fast Track vs. før? Jo - det er disse (også kalt Gud&Hvermannsen):
    - Alle som har fått gavegull (medlemmet + 4 gjester) - hele året
    - Alle som har fått gavesølv (medlemmet) - sommer/jul
    - Alle som har sølvkort (medlemmet) - sommer/jul

Det er en ganske stor økning.

Samme regnestykke for loungene også.

Jeg synes det er SAS som har startet trenden ved å "gi bort" Fast Track til passasjerene.

KristianSk liker dette
  15. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kaller de som regel gull & hvermannsen ;)

Star Flyer liker dette
  16. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    I tillegg ble det med EB 2.0 betydelig mye enklere å få sølvkort enn før, fra 20 til 10 flyvninger, som gjør at mange flere vil kvalifisere seg til sølvkort.

17. Star Flyer

Star Flyer BFG BF*G

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    33
    Du lurte på hvem som var "Gud&Hvermannsen" - jeg prøvde å gi deg en forklaring på det jeg mener er det...

Vi er hvert fall enige om at Fast Track på Oslo Lufthavn er for travel til tider - og at CPH og ARN har bedre løsninger fordi SAS har egne Fast Tracks...
    Dette er noe vi gjerne skulle hatt på OSL - men OSL prioriterer sikkert Duty Free eller Duty Four... ;)

TIB liker dette
  18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    CPH har også egen fast-track for SAS/*A.
    Forøvrig er min erfaring at fast-track på OSL fungerer fint og tror aldri jeg har sett like lang kø der som i vanlig sikkerhetskontroll.
    Det største problemet på OSL er at vekterne bruker veldig mye tid på å bortvise de som ikke har tilgang og som står og krangler om det.

Tazoslo liker dette
  19. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93

Selv om det er mye kø i fast tracken så flyter denne mye raskere enn de andre slusene, da folk her generelt er litt mer rutinerte og ikke har med seg noe som de vet ikke går igjennom.

Tazoslo and mhsalv like this.
  20. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Så er konklusjonen at det ikke spiller noen rolle om flere mister Fast Track som en følge av devalueringen av Eurobonus, fordi tilbudet uansett er blitt så dårlig etter at Norwegian har sendt alle sine forretningsreisende kunder på lowfare-billetter gjennom slusa?

KristianSk liker dette

Del denne siden