Fant ut at det ville være for dumt å ikke benytte meg av 4x-kampanjen til å oppnå enda et steg mot Lifetime EBG, og havnet dermed plutselig på en MR til AMS. Null stress ned fra OSL via CPH i morges, men her jeg nå sitter airside på AMS (*A-loungen dessverre stengt) finner jeg forunderlig nok at jeg ikke får sjekket inn online for returreisen til OSL. SAS har jo ikke akkurat noe transfer centre her heller, og landside vil de ikke ha meg uten dokumentasjon på flunkende fersk Covid-test. Derav en smule villrede i øyeblikket. De må da vel kunne sjekke meg inn i gaten?
Eller bare vente lenge nok til at SAS appen skjønner at du er ferdig med utreise. Jeg hadde samme "problem" da jeg dro på MR til Brussel.
Appen kan bruke litt tid for å oppdatere at reisen er gjennomført. Tror du skal kunne sjekke inn der etter hvert. Ellers kan du prøve i gaten, eller ringe kundeservicenummeret.
Har du fått beskjed om at du ikke kommer landside? isåfall hvorfor? Info jeg finner på Nederlands nettsider er at det holder å være fullvaksinert.
En vanlig Transfer Desk ved AMS ordner SAS-relaterte ting for deg. https://www.schiphol.nl/en/airport-maps
Det var hva strenge-Jonas med refleksvest sa, men jeg antar vi snakket forbi hverandre og at han trodde jeg ikke er vaksinert (jeg spurte om covid-test er nødvendig for å slippe inn i landet). Fullvaksinert er jeg jo, så jeg prøver igjen. De offisielle reglene bør jo ikke være til å misforstå.
Kunne du ikke få transfer boardingkort (retur boarding kort), når du checkede in i osl, dvs f.eks. 3 kort på 3 legs osl-cph-ams-osl ?? Er det ikke muligt i disse corona tider ??
. Det er det sikkert, men det falt meg ikke inn å spørre I øvrig: Kom meg fint ut av AMS med coronapass, og jammen hadde ikke Amsterdam gjenåpnet i dag også. Perfekt timing.