SAS Gullkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av fbakk, 14. des 2017.

  1. fbakk

    fbakk Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Vet ikke om dette er riktig sted å starte denne tråden her. Har bestilt en Lufthansa billett økonomi fra OSL- FRA - DFW retur DFW - ORD - FRA - OSL. Har SAS gullkort. Kan jeg og kollegaen min bruke lounge og fastrack på alle disse flyplassene med mitt gullkort eller gjelder det bare meg? Noen som har peilig på oppgradering for poeng på spessielt den lange turen over og hjem. Hva gir denne i uttelling på bonuspoeng er det noen som vet? Har klasse V på hele turen. Teller denne som flyturer på SAS Gullkort eller er det bare bonus poeng som gis? Får ikke denne reisen inn i SAS appen på mobilen heller men tar vel litt tid før man får den inn der?
     
    Fredrik81 liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Som Star Alliance Gold kan du alltid ha med en gjest i Loungene. Angående Fast Track/Gold Track er det i følge *A hvert enkelt flyselskap som bestemmer om "dems" kort skal gi tilgang til +1 men tviler på at det blir noe problem.

    Man får kun poeng og ikke legs når du flyr med Lufthansa.
     
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Kjekt med nye folk på forumet! Velkommen! :)

    Du kan, med Gullkort fra SAS, ta med deg 1 gjest i Lounge hos Lufthansa på en Økonomibillett. Du kan faktisk gå i den bedre av loungene hos LH, nemlig Senator Lounge..

    Oppgradering på Poeng på LH er generelt vanskelig, og bare tilgjengelig på de dyreste billettene(som gjerne koster nesten det samme som en Biz billett)
    Så oppgradering på poeng skal du nok ikke håp for mye på.. V klasse er nok ikke her aktuelt.

    Du vil ikke få tellende flyvninger, det er det bare på SAS du får.
    Men du vil få poeng, Hvor mye poeng du får, kan du se på denne siden:

    https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/lufthansa/

    Her får du 500 poeng på OSL - FRA, og 50% av miles flydd på de lengre strekkene..

    Det er ikke alltid jeg får partnerflyvninger inn i appen heller, så mulig du må benytte deg av bookingbekreftelse du fikk per mail når dere sjekker inn.

    Edit: Du vil også få tilgang til Fasttrack og Lounge hos United på DFW og ORD på returen.( Gitt at du fly med de, men regner med dette er en samlet booking)

    C
     
    Last edited: 14. des 2017
    Upsaker liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ofte gode muligheter for oppgradering med penger, i alle fall fra økonomi til premium økonomi. Du kan både by på forhånd og kjøpe ombord før avgang hvis det er ledige plasser. Mener det ofte ligger på 200 EUR.

    Rundt 6000 poeng, om jeg ikke tar helt feil. Hvem flyr du med DFW-ORD?
     
  5. fbakk

    fbakk Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Flyr med UNITED AIRLINES.

    Takk for gode svar!
     

Del denne siden