SAS har sluppet interkontinentale bonusreiser for sommeren 2023

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Norwegian_Traveller, 02. febr 2023.

1. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Samme dag som de innførte gebyr for avbestilling og endring.

Skal bli spennende og se om tilgjengeligheten nå blir så fantastisk

milehigh liker dette
  2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,040
    Bonuspoeng:
    183
    Så på awardhacks nå at første uke i juni og de nye rutene fra AAL og GOT var kommet med på siste oppdatering. Jeg snagged en 4x C t/r family trip i mai/juni OSL-EWR.

Blir spennende å se neste update. Er det noe HND?

3. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Awardhacks viser kun tilgjengelighet tom 7. juni....men det er ledige billetter store deler av sommeren. Men virker som 4x i C var forbeholdt før skoleferien per nå. California er uansett sluttkjørt, knapt et sete ledig.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror faktisk ikke SAS slapp billetter til LAX etter 18.juni. Retur i juni tror jeg ikke de har sluppet noen. Ikke for juli heller, men noe i august. Billettene som ble tilgjengelig til LAX i første halvdel av juni er det fortsatt god tilgjengelighet på. SFO i juni, juli og august tror jeg ikke er blitt sluppet i det hele tatt enda. EWR har god tilgjengelighet i alle sommermånedene.

5. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Jo, det er sluppet billetter til LAX og SFO. Muligens færre enn vanlig. SFO er det ingen utreiser ledig, men mye retur. LAX litt utreise (2-3 dager), men ingen returer i juli.

6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,758
    Bonuspoeng:
    183
    4x C slippes løpende ca fire måneder frem i tid, setene 7. juni dukket opp ved midnatt i dag. Blir spennende å se om mønsteret holder seg utover sommeren.

Jeanette and Maggie like this.
  7. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, spesielt siden de første billettene 1. juni ble sluppet 215 dager senere enn normalt.

8. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,021
    Bonuspoeng:
    93
    De har vel ikke sluppet noen billetter til Tokyo? Har vært inne jevnlig og sett etter det, men har ikke sett en eneste billett uansett klasse.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    For å presisere mener jeg billetter i C.

Norwegian_Traveller liker dette
  10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,673
    Bonuspoeng:
    183
    De billettene SAS har ute til Tokyo nå, mener jeg det ble sluppet bonusseteter til på ett tidligere tidspunkt? korriger meg gjerne om jeg tar feil, men mener endel her inne allerede har fått tak i Tokyo turer av det som er lagt ut i ruteprogrammet

Maggie liker dette
  11. thfagert

thfagert -

Likes mottatt:
    1,021
    Bonuspoeng:
    93
    Det lå noen ute i august som er tatt, men såvidt jeg har fått med meg har det ikke vært noen tilgjengelig i juni/juli.

12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Tokyo har vært tilgjengelig etter 1. august siden i fjor høst, men usikker på om det er sluppet noe i juni og juli.

13. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har klart å plukke opp fire seter i business etter 1. juli til USA? De la ut fire seter hver dag en stund, for juni. Så glemte jeg å sjekke videre og lurte på om de fortsatte inn i juli.

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Men de gadd ikke å slippe fra LAX til Norge... begynner jo å lure på om SAS spekulerer i gebyrene. Veldig snodig at det var 2-4 seter i C fra OSL til LAX stort sett hver dag i juni hvor man kunne velge og vrake, men ingen på retur.

markus, Emma and Maggie like this.
  15. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    653
    Bonuspoeng:
    93
    Virker som det generelt er lagt ut få billetter fra LAX/SFO og tilbake. Jeg kunne velge og vrake C billetter CPH-LAX siste halvdel av jan. 2024 men forløpig ser det ut som SAS mener jeg burde bli der borte.

Last edited: 09. mars 2023
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring etter å ha sjekket SFO og LAX fra 1.februar er at det har blitt lagt ut mange billetter en av veiene. Er litt påfallende at man kan velge og vrake en vei, men ikke finne noe andre veien bortsett fra billetter som blir avbestilt. Og de er det jo ikke akkurat mange av for tiden med det nye gebyret - som jeg i utgangspunktet var positiv til, men som jeg nå bare synes er urimelig. Men det er en annen diskusjon…

17. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    2,257
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker mer og mer klart at dette gebyret er for å tjene penger, ikke for at det egentlg skal bli så mye bedre tilgjengelighet.

Jeg har sjekket flere reiser mellom Skandinavia og USA i både vår og sommer, og det er ledig gjerne CPH og ut, men for oss nordmenn er et lite ledig på tilslutningsflyene, eller så er det feil bookingklasse så vi får ikke kjøpt businessetene som faktisk er tilgjengelige. Har funnet flere slike tilfeller både i vår og i sommer.

markus, Emma and Maggie like this.

Del denne siden