Har man tilgang til lounge ved avreise fra Heathrow med SAS Plus Pro-billett? SAS og *A sine sider er ikke tydelige på dette.
Tror du får tilgang til Lufthansa Business Lounge. For øvrig finnes det en samletråd for emnet: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-star-alliance-har-jeg-lounge-tilgang-hovedtråd.9082/
Og når du først er på LHR, så kan du også gå veien til B-delen og nytte Singapore Airline sin lounge (Maple Leaf og United Club er også veldig greit). Du kommer inn i alle disse loungene med SAS Plus. Det er kun Lufthansa Senator og de to First Class loungene som du ikke kommer inn med Plus. Det forutsetter at du har tid - du må regne med ca. 15 minutter en vei.
Med en lang rekke unntak, gjelder vel først og frems hvor det er *A lounge og ilke ved kontraktlounge
Jeg ringte kundeservice. De sa jeg har tilgang til SAS-lounge hvis det finnes. Jeg sa at det bare er *A på Heatrow. Da sa kundebehandleren nei, ikke tilgang. Men ut fra formulering og tonefall fikk jeg ikke inntrykk av at hun var helt sikker selv.
SAS kundeservice vet dessverre ikke alltid hva de snakker om! Se svarene du har fått over her! Lufthansa sin Lounge ligger nær der SAS går fra ….
Dette er heldigvis ganske enkelt. Legg inn info om reisen din på denne siden, så ser du hva du har tilgang til. https://www.staralliance.com/en/lounge-finder
OK, men siden dama på kundeservice sa Plus Pro ikke har tilgang er jeg på jakt etter noe litt håndfast. Er det spesiefisert noe sted at det er tilfelle? Evt. har noen uten annen status enn billettkategorien Plus Pro fått tilgang på Heathrow nylig?
Min erfaring er at de svarene du her har fått er langt sikrere enn det en tilfeldig sas kundebehandler svarer. Hvis de ikke vet bare svarer de noe.
Så lenge du har service klasse "C" (=Business) på billeten din, er det mer en håndfast nok : Det er få spørsmål forumet er såpass sikker på som det her. Du får adgang til loungen. Bare gå inn, vis boarding kortet og du vil få adgang.
Hvorfor holder du to tråder i gang med dette spørsmålet? Du har fått svar. Du kommer inn. På United, Maple Leaf, Silverkris og Lufthansa. Vi har rett. Agenten tok feil. Hvis det betyr fryktelig mye for deg kan du også ringe inn et par ganger til, så får du det svaret du ønsker. Men det aller enkleste er å bare prøve når den tid kommer. Husk at omtrent samtlige på forumet har status og kommer inn uansett, så det er ikke noe man går og funderer så veldig mye på. Samtidig har de fleste her inne bekjente uten status som har vært på x antall *A-lounger med plussbillett. Jeg har møtt flere av mine statusløse venner på lounge om det skulle ha noe å si.
Det kan da være på grensen. Mulig SAS er utenfor*A i juni. Hva som skjer deretter blir bare spekulasjoner. Men hvis SAS er innenfor*A i juni, så har du etter dagens regler adgang.
Tror nok spørsmålet i den andre tråden kom fordi svar nummer en i denne tråden hintet om at vi har en slik tråd