TRD-OSL i går. De som satt i pluss fikk utdelt frokostboks. Vet ingenting om innholdet, fordi jeg satt på go. OSL-TRD fikk ikke med meg hvorvidt det var business as usual, men overhørte en flyvertinne si til noen foran meg "beklager, det er tomt for potetgull, mange vil ha og vi tar faktisk ikke med over 70 poser på en tur". Jeg selv bestilte en smoothie, men det hadde de ikke lastet ombord fordi en passasjer en meget allergisk mot mango var forklaring. OK greit, da ble det cola på meg... i go, med diamantfordel. Personen i nabosetet kjøpte seg noen nøtter. Så de hadde helt klart en del ting ombord.
Satt i Plus OSL-BGO midt på dagen i går. Der var det vanlig utvalg av måte snacks og drikke. Så i hvert fall cashewnøtter, kvikk lunsj og potetgull i tillegg til IPA og brus.
Har hatt mange domestic turer trd-osl-tos-bdu de siste ukene, og noen cph-bru også. Ikke opplevd noe unormalt på servering selv om jeg har fått noen trussel-SMS om problemer med catering. Men så er «normal» servering heller ikke noe man går og fantaserer om, hvis ikke halvfrosne industri-piroger er drømmematen
En kan bare drømme om den tiden da SAS og Braathens konkurrerte med å overgå hverandre med mattilbudet innenriks. Billettprisen var jo lik … I en periode reiste jeg en del mellom OSL og BOO/TOS, da hadde sekretæren min (man hadde slikt i gamle dager) beskjed om å booke Braathens nordover for der var det varm middag på ettermiddagsflyene.
Full servering osl-trd i dag i plus, selv om jeg synes litt synd på sidemannen som akkurat hadde våknet, spurte hva han kunne få, og derimot fikk et bryskt svar tilbake: «Det har jeg ikke tid til, se på menyen». Lurer på om tiden går saktere i Asia, hvor de får til et varmt måltid på samme tid… Trd-aes nå, hvor jeg hadde booket den beste plassen i crj900. Nemlig 1A. Nå sitter jeg og sutrer på 5A, gjør meg klar til null servering, og lurer på hvordan forklaringen til gate-agent om at crew har blokkert seteraden, henger sammen med at det sitter en person på 1A. Ikke at det egentlig betyr så mye på en 45 min flight, men mange bekker små gjør en stor å. Jeg er diamant og flyr plus pro, men hvis det er en pandion her inne som tok setet mitt, så bøyer jeg meg selvsagt ærbødig i støvet.
Fikk i dag svar på claim sendt inn på den første her, og 1 min etterpå svar på en tilsvarende claim jeg sendte inn i september, fikk 1500 ekstrapoeng for hver av de.
Jeg brukte dette skjemaet, topic "flight experience - meals/drinks". Skrev bare en setning om manglende/begrenset servering, og valgte foretrukket kompensasjon i poeng som jeg regner med er det de lettest gir ut. https://www.flysas.com/en/customer-service/contact/forms/claim-other-matters/
Sendte inn klage 8.Nov og i dag fikk jeg svar: The goodwill points of 4000 Eurobonus Points are offered for lack of meal and beverage service as our apology towards situation. Dette var for 2 passasjerer.
Kan se ut som om SAS har tatt unna en del klager fra i fjor høst nå. Fikk svar forrige dagen på klage sendt inn i starten av november for manglende servering på flight 30.oktober innenriks. De la seg flat og gav tilbud om 4000 EB-poeng som kompensasjon, takket ja til poengene og dagen etter var de på plass på kontoen
Sendte krav 29. november for tre serveringsløse turer. "Dear K, Thank you for your continued patience. On behalf of SAS, I would like to sincerely apologize for the lack of food and beverage service during your flights. As a compensation due to the inconvenience this has caused, I have transferred EBP 6 000 to your EuroBonus account. We hope to welcome you back on board again soon. " Ikke noe spørsmål om det var det jeg ville ha eller om jeg var fornøyd. Ser SAS kaster terning når de bestemmer komp. Jaja. Poeng på konto. K
reiset nettopp med SAS fra Oslo til Kristiansand. Fikk kun en kopp kaffe, ingen tralle med sjokolade, Wasa knekkebrød, eller kalde drikker. Egentlig ganske så skuffende.
Du skal ikke kimse av en kaffe. Dro t/r OSL-TRD med DY forrige helg for å opprettholde status etter match. Der forsvant CC foran i det vi lettet, never to be seen again. Det samme på returen, bortsett fra at de da dukket opp igjen etter ti min for å samle søppel (søppel etter hva?), samtidig som kapteinen takket for turen og ønsket oss velkommen tilbake. Omtrent 30 min før vi skulle lande i Oslo...
Ja Norwegian har aldri servert noe på ruter i Sør-Norge, så hadde ikke forventet det. Reiser jeg i SAS Plus hadde jeg forventet noe mer